Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vypínání kompresoru klimy

Od: bery* odpovědí: 11 změna:

Zase se tu zeptám :)

Jedničková oktávka 1,6 s klimatronicem - když není přepnuto do "econ"(vypnuto), tedy na "auto", běží kompresor pořád, pokud to teplota a tlak dovolí. To je ok, pokud je cesta z kopce, nikam se nespěchá, šetří se brzdy v dlouhým klesání s přívěsem a tak :)

Ale skoro ve všech ostatních režimech bere kompresor citelně moc výkonu a ani při plným plynu se nevypíná a třeba při rozjezdu ubírá od volnoběhu subjektivně snad půlku krouťáku motoru, je to tak odnepaměti, ne že by se teď něco podělalo - je to tak v pořádku? Čím vyšší otáčky, tím je to míň znát.

Ale k věci - dá se chování klimatroniku nějak upravit třeba kódováním, aby se kompresor podle požadavku na výkon motoru odpínal? Pokud ne a šel bych cestou například prostýho přerušování proudu do jeho spojky třeba od půl plynu dál, vydrží to nějak trvale jeho spojka? Používám sice klimu jenom jednotky hodin ročně, ale hlavně proto, jak je motor při jejím běhu tupej, mít tohle ošetřeno, asi by se to změnilo :)

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Přesně k vůli tomuhle mají kompresory proporcionální ventil. Počátkem Fabie. Octa je ještě z doby 97, kdy byla použita spojka. Kompresor tedy buď jede nebo nejede.

Stejně tak na motoru u Octy1 zatěžuje servočerpadlo řízení. Je mechanické a tlačí stále i když jedeš rovně. Žene to přepadem. Né jako u elektrohydraulického serva, kdy čerpadlo snižuje otáčky a nebo se úplně vypíná.

Octa reguluje u klimatronicku teplotu klapkama. Jak zapneš kompresor, tak jede naplno. Neumí se odregulovat.

Vypneš ho zase ekonem.

Netuším, jak by se to dalo efektivně potunit. Na kodovani se mužu kouknout, ale asi tam taková funkce nebude, aby při nějaké zátěži vypla spojka.

 

hodnocení

1x
Nevím, jestli je to řešení, ale když jsem na O1 dlouho nedoplnil chladivo, tak sice míň chladila. ale taky míň zatěžovala motor a mně to tak vyhovovalo.
bery*

Logicky by to tak asi mělo fungovat :) , ale já ho nedoplňoval už 10 let + nevímjak dlouho nikdo přede mnou a chladí to pořád tak, že i u totálně vypečenýho auta fouká ledárna do půl minuty po zapnutí (samozřejmě, než se vychladí auto, čtvrt hodiny to trvá). Ale upouštět to kvůli tomu nebudu :)

To je zajímavá myšlenka. S menším tlakem v chladivu ten kompresor pojede hladčeji a motor méně zatíží.

To by mě nenapadlo, akorát netuším, zda se kompresor stále dobře přimazává a nebo se trápí... to nevím.

petrovic

Tak pokud je míň jenom chladiva a oleje furt dostatek, kompresoru to nijak nevadí.

 

29.06.23 05:46
hodnocení

0x
avatar dabel
Nejde to

 

bery*
hodnocení

0x

Hmm, toho jsem se obával :( Přitom bych to čekal jako takovou základní vlastnost. Třeba u OII s tím řízeným kompresorem jsem to "vypínání" přesně slyšel, když děravým hladičem utekla skoro všechna náplň - po zapnutí v palubce slyšitelně šumělo a kdykoli při plným plynu to utichlo.

S hydraulickým servem neudělám nic, ale pokud bych bastlil něco k odpojování kompresoru, zahrnul bych do toho rovnou i odbuzení altíku, tam ta zátěž v nízkejch otáčkách bude podobná (mám z regulátoru ven vytaženou "tuningovou diodu", takže to můžu přerušovat snadno).

Jednou jsem odbuzení altíku zkoušel na Feldě. Pak zrychlovala od 90km/h na 120km/h jak větr! *smich*

bery*
:) Nedělej si ze mě srandu :) Mě se jedná hlavně o rozjezdy třeba do kopce s těžkým přívěsem, kdy se projeví každej poník a tomuhle motoru hrozně trvá, než se trochu nadechne, pak v otáčkách už se drží jakžtakž statečně.
petrovic

Nemuzes se divit. S 1.6 v octe tahat tezky prives... to je moturek na uplne jine jezdeni. To jako bych chtel, aby 55kg manzelka tahala pytle s cementem do druheho patra v baraku. A budu spekulovat nad tim, jak ji to ulehcit *smich*

Slušnej poník je klima v 1.4mpi 8v

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]