Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Focus mk2 dalnice

Od: robin89 odpovědí: 13 změna:
Dobry den,
mam pneumatiky na focusovi mk2 benzin 1,6 hancook celorocky 205/50/17 91V, vzorek asi 5mm. Ted k memu dotazu. Pri vyssich rychlostech na dalnici citim zhorsene jizdni vlastnosti obzvlaste v rozpalenem lete pri 130km za hodinu a vys. Auto pocitove klouze, pokud do toho zacne foukat silny vitr, musim okamzite zpomalit. Muze to byt pneumatikami jejich prinalvosti nebo proste auto ma takove vlastnosti? Ackoliv, co si budeme povídat neni to auto na dalnici.
Dekuji

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar ernie

Focusy a fordy obecně mají přesné a dobré řízení. Nevím, proč by tento vůz nebyl vhodný pro dálnici, já s ním najezdil mraky km.

Pokud je tedy řízení v pořádku, mohou za to pravděpodobně ty pneumatiky, které jsou kompromisem, který pro jízdu na dálnici moc vhodný není. Celoročky jsou tak na jízdu kolem komína, při vyšších rychlostej je potřeba s hošími jízdními vlastnostmi počítat.


doplněno 27.06.23 11:34:

Oproti fordu je takový citroen plovoucí loďí.

 

asd1
hodnocení

1x

Vyčochtaný silentbloky na zadní nápravě (multilink) = komplet rapas, nejlíp dát nový ramena. Teplem ještě změnkou a plave to víc než za studena.. V dobrým stavu vydrží ca 200 kkm +- podle stylu jízdy a kvality silnic.. Střední Čechy tak 100 kkm *ua*, Německo 300 kkm+

Příp. i zadní silenty na předních ramenou, tlumiče hlavně zadní...

Auto na dálnici to naopak docela je, podvozek je srovnatelný s bavorákama apod. akorát je vhodnější motor buď TDCi nebo pětiválec...

Ještě bych doplnil prasklý šroub silenbloku torzního stabilizátoru zadní nápravy. Ty praskají celkem často. Záležitost opravy na parkovišti v ceně dvou stovek.

Ohledně volby motoru máš pravdu. Ta jednašestka se musí víc točit, což může působit jako docela nekomfortní.

robin89
hodnocení

Auto ma nalitano 96tkm, pred 3 mesici ho mel automechanik zvednuty, pak nasledovalo STK kde to proslo bez zavad.
asd1

Zadní nápravu STK neřeší, jen koukne jestli neni shnilá a projede brzdy na válcích. Nic víc.

Ještě to můžou být silně podhuštěný gumy, ale takovej píp snad nejsi..

Focus mk2 s 96tkm? To bych chtěl vidět. Tam ti chybí nula, ne?

robin89
hodnocení

Auto melo 9 let a kupoval jsem ho s 82tkm..VIN overeno, ty 0.

Tyhle báchorky s ověřením VIN... Ještě řekni, že je to dovoz od důchodce z Německa a zabiješ to úplně.

robin89
hodnocení

Vyhulit hul si muzes, nezajem

Podívej, já úplně netvrdím, že devět let staré auto nemůže mít reálně najeto 80tkm. Pokud takové existuje, tak i tomu přistupuju logicky s tím, že takový vůz se neprodává ve frcu, ale rodině nebo velice dobrým známým.

 

honzinek
hodnocení

0x

Klidně to pneu může být. Já na minulou zimu přezul zimní z Contíků na Hankook, že mi to stačí a ušetřím pár set na gumě. A nejsem spokojen. Při určitých rychlostech se ozývají zvuky, jak kdyby mi chrastil motor, nebo v jiných, jako kdybych neměl dovřené dveře a někde to svištělo. Poslouchat to celou cestu po dálnici, nic moc. Ani v zatáčkách to tak nedrží. Celoročky budou mít (pro mě) zcela logicky měkčí gumu a vzorek bližší zimnímu. Podle mě nic, co by člověk chtěl v horkém létě při 150km/h.

 

hodnocení

0x

Nevím jak se chovají celoročky, ale vím a mám odzkoušeno na všech autech co jsem měl, tak že v létě jezdit na zimních, to je pocitově jako chodit v papučích. A nejhorší kombinace je když jsou ty pneumatiky ECO... Tak mají slabý kord a chovají se moc pružně... Samozřejmě hromada lidí to nepozná .. Ale jízda není moc komfortní...

 

bery*
hodnocení

0x

Za mě zimní gumy v létě úplně v pohodě, ALE jedině za předpokladu, že jsou jako zimní už opravdu nepoužitelný, takže co nejmíň vzorku a co nejstarší (ne zpuchřelý), u takových na suchu rozdíl oproti letním nevidím. Nižší dezén už se nežvýká a tvrdost směsi je srovnatelná.

Třeba takový Debica Frigo na feldě jako nový držely snad líp na sněhu, než na horkým asfaltu.

Nechápu, že na rozdíl od letních na sněhu není trestný i naopak používání zimních v létě, podle mě je to snad i víc nebezpečný, protože většina řidičů si riziko neuvědomuje, přitom v případě potřeby se nevyhnou nebo nedobrzdí stejně, jako na letních v zimě, kde to ale očekávají a podle toho jedou.

Pokud jsou, aspoň podle každoroční mediální masáže prodejců pneu a "novinářů", za teplot pod 7°C letní nebezpečný, tak naopak od 7°C nahoru totéž platí pro zimní ...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]