Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna spojky dvouhmoty na O1 TDI 1998

Od: tomkk® odpovědí: 33 změna:

Zdravím, měnili jste si někdo spojku na Octavii 1 TDI 1,9 rv 1998?
Auto už je tak dva roky na dojetí. Ve dvou servisech si za to řekli 16k. Navíc bohužel, s jedním z nich už špatnou zkušenost s nepovedenou opravou mám, u druhého malého se zase tvářili, jak to udělají levou zadní, že to budou dělat dva dny a že je potřeba sundat nápravnici a opakovaně se mě kvůli dílům ptali, jaký má moje TDI Octavia s TDI motorem AGR obsah motoru. Takže je jasné, že jejich parketa to není.
Takže bych buď potřeboval sehnat nějakýho šikovnýho garážníka mezi Rosicemi a Brnem, nebo se do toho pustím sám.
Návod jsem na netu nastudoval, nářadí, nájezdy, hever a špalky mám. Možnost zavěsit motor na stropní trám taky, ale trochu mě děsí některé příběhy na netu, jak tam tu těžkou spojku pak lidi rvali zpátky i několik hodin. Trošku mě to postrašilo, už mi není 20, tu spojku si taky můžu zavěsit, kdyby to pomohlo. Kdysi jsem si takové věci na Škodovkách dělal, jenže tam motor vážil pár kg a byl po sundání zadního čela krásně přístupný. Taky už jsem trochu cholerik, když se něco nedaří a nerad bych se nějak šprajcnul v poloze, že spojka nepude dovnitř ani ven.

Takže moje otázka je na osobní źkušenost s výměnou spojky, popř. tip na nějakýho šikovnýho garážníka.

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar dabel
Da se to ve dvou udělat za 2 hodiny
Ta převodovka je těžka v jednom to tam davat je očistec
Aby ti šla dobře dolu i nandat tak si na pravý straně sundáš krom poloosy i ten zbytek do keryho se ta poloosa šroubuje drží to jeden imbus samozřejmě olej z převodovky ven a dat novej
Dal si neodpojuj potrubí ze spojkovýho valce at se stim pak nepereš při odvzdušnování
Sundej z převodovky celej ten spojkovej valec a dej to bokem
Spojku pouze Luk nebo Sachs
Hlavně ne Valeo!
hodnocení

Ano, takhle jsem to nastudoval, v tom malým servise se se mnou hádali, že to bez sundání nápravnice nejde.

Napravnici neni třeba sundavat

 

hodnocení

2x

alfa omega je mít vystředěnou lamelu, na to koupit speciální trny, sada snad stojíj kolem 800kč, nekupuj takový univerzální plastový kolečko

tohle je na prd

Univerzální přípr/...

kup prostě ty narážecí trny, něco takovýho, ale nevím, jestli zrovna tahle sada je ta vhodná

Sada přípravků pr/...

vystředění od oka někdy nestačí, protože stačí 1mm a sice to tam nakonec nasuneš tu převodovku, ale bude to těžší, protože to vystředíš(v podstatě nevědommky) tím, že se to tam budeš snažit násilím narvat

převodovku jsem zavěsil na upínací ráčnu(co se s ní připoutávají věci), kdy jsem si dal prkno přes motor.

Stejně budeš potřebovat pomocníka, co bude dole a kontrolovat jestli se trefuješ hřídelí převodovky do lamely, ty zase budeš hlídat dosedací plochy převodovky k motoru, aby ses trefil dírama ve skříni převodovky na štefty na bloku motoru nebo jak je to tam udělaný

hlavně to chce pomocníka, jinak se nadřeš až až bo je náhoda to trefit hned

vyměnil bych gufera na poloosách

hodnocení

Zrovna ten univerzal jsem plánoval koupit. *smich*

A něco z těchle? (Já mám teda spoustu ořechů a trubek, tak bych to asi nějak zvládl i bez toho, ale zase na tom nechci uvíznout, kdyby nic nesedělo)

motora.cz/...

motora.cz/...

motora.cz/...

nejsem expert, ani mechanik, ale ten univerzál co pomlouvám mi fakt nějak nepomohl to vystředit, tak jsem to radši dělal baj wočko

Spojky jsem dělal jenom u třech různých aut

možná zde napíše někdo zkušenější než já

007cz
Žádný trn není potřeba, hřídel je jen v lamele, trn je nutný u vozidel kde nasazuješ přes lamelu až do setrváku. Stačí vystředit od oka. Jak píše ďábel, pro zkušené 2-3 hodinky práce, nic hrozného, maximálně si uděláš hezký víkend pod autem.
hodnocení

Já jsem tak trochu doufal, že mi to tu někdo vymluví. :-D

@007cz

ano, jde to i bez trnu, ale ten trn právě hodně usnadní nasazování převodovky. Přečti si pořádně, co tu píšu, nepíšu, že je hřídel převodovky nasazená do setrváku. Pokud nemáš přesně vystředěnou lamelu, jen třeba BAJ VOKO,tak to tam taky nějak dorveš, v podstatě ji vystředíš tím, jak to tam budeš rvát. S přesně vystředěnou lamelou je to mnohem snažší, zvlášť když jsi na to sám, hřídel převodovky tam zajede relativně v pohodě, žádný rvaní a zkoušení.

Při nasazování převodovky je v tomto momentě lamela tisknutá přítlačákem zhruba 400kg(dle výkonu a typu auta) při páčení skříní převodovky při pokusu nasadit převodovku k motoru ji taky vystředíš, za tu námahu to nestojí.

007cz
Hřídel není v setrváku, násilím při montáži nic nevystředíš. Ale jinak to máš správně, jen si protiřečíš.

Nepíšu že je hřídel v setrváku, ale v lamele, jinak by spojka nedávala smysl jako celek.

Rozdíl v montáži převodovky s předem vystředěnou lamelou a nevystředěnou je znát. A když je někdo hodně pidlovokej a lamelu má víc mimo střed, tak to tam v drtivým množství případů nenarve vůbec nebo narve a tím si lamelu vystředí(jak bude lomcovat mrkví s převodovkou) i přes to, že je dost lamela silně tlačená přítlačákem, tak lomcováním hřídelí s převodovkou se LAMELA "dostředí". Podívej se na to, převodovka je velkej kus těžký hmoty, má velký moment setrvačnosti, věř tomu, že tu lamelu tím lomcováním prostě dostředíš.

007cz
Hřídel v setrváku měla třeba š120, to ti také nedává smysl? Prosím tě můžeš mi popsat jak stredíš tu lamelu tím přípravkem.

@007cz

ale já nepíšu, když je hřídel v setrváku, tak spojka nemá smysl. Když nandáváš převodovku na motor, tak se musíš strefit hřídelí převodovky do lamely spojky, kdyby ne, tak by to znamenalo, že hřídel převodovky není nasunutá v lamele a jak by docházelo k přenosu síly od setrváku na hřídel převodovky? Takhle jsem to myslel. Celou dobu se ti snažím vysvětlit, ž když tu lamelu máš přesně vystředěnou, tak nasazování převodovky jde mnohem snadnějc,bez nějakých páčení a lomcování převodovkou, protože hřídel převodovky zajede do přesně vystředěný lamely spojky.

Taková je moje praxe. třeba to děláš jinak, líp,mně to takhle funguje, převodovku zavěsím na upínací ráčnu-popruh, co opřu o trámek(podložený hadry proti poškrábání laku) položený přes motorový prostor.

Jak nemá týpek opravdu dobrý voko na vystředění lamely, tak převodovkou lomcuje v motoru, často serve kastli v okolí kde s převodovkou lomcuje a často to jsou podélný nosníky, který pak rychle korodujou. část převodovky co by mohla poškrábat vnitřek kastle motorovýho prostoru, obalím dekou=čistá práce. Týpek co ti lomcuje převodovkou ti je schopnej zničit i silentblok na kterým mu motor drží(byť je ještě motor podloženej samozřejmě vzhledem k váze bloku a hlavy)

ty mi furt podsouváš věci, který netvrdím

vysvětlil jsem ti to jak dokážu, už na spisovatelství nemám čas,jestli si myslíš, že to děláš líp, neberu ti to

007cz
Lamelou nesmí pohnout ani motor při plném zatížení, ty bobane toho dosáhneš "lomcovanim", dobrá asi máš ukrutnou sílu. Můžeš mi popsat, jak s tím přípravkem co doporucuješ, stredíš lamelu na o1?
asd1

007 kladivo jsi nikdy neviděl? Třeba hřebík do dřeva, změř si jakou sílu potřebuješ na zatlačení krováku do trámu a přitom ho zatlučeš i půlkilovým kladívkem.. A převodovka je spíš kovadlina, když s ní houpneš a lamelou narazí na hřídel tak to lamelu posune celkem snadno.

hodnocení

Že vás to chlapi baví. ;) Je jasný, že čím líp to bude vystředěný, tím líp to pude nasadit. Víc není potřeba řešit.
007cz
Tomkk, nebaví ale ty hlouposti mě tahají za uši. A je jích tu stále více. Poslední o kovadlině a hřebíku.
asd1

To je těžký, když argumentuješ silou jakou přenáší motor přes spojku a neznáš kladivo, odborně těleso s kinetickou energií zastavené na krátké vzdálenosti = hybnost a impulz síly.

Pokud pochybuješ že se lomcováním lamela může posunout a tím vycentrovat tak nechápeš ani to zatlučení hřebíku *ee*

Pro úplně natvrdlý, když kovadlinu na hřebík položíš tak se nehne. Když s ní budeš ťukat tak hřebík zatlučeš (posuneš lamelu)

007cz
asd, teorie máš zajímavé, nicméně nerealizovatelné. Jak dosáhneš lomcovanim převodovky efektu kovadliny a hřebíku. Nijak, jekož lomcovanim můžeš maximálně působit přes páku na lamelu. Pokud budeš mít neuvěřitelnou sílu jako Boban tak maximálně něco zničíš.
Od dob š120 jsem žádný středící trn neměl v ruce, nasazení převodovky na motor mi nikdy netrvalo déle jak půl minuty. To jsem pár tisíc spojek dělal.
Proto se ptám bobana jak se s tím přípravkem pracuje.(Dle mého neví, nikdy ho neměl v ruce, ale takových teoretiků je tu více)

Jestli někdo středí novou lamelu lomcováním, tak její střed bude mít asi velkou životnost. Nehledě na možné ohnutí hřídele z převodovky.

007cz
Tak hlavně je to absolutní nesmysl.
Jestli jsi udělal pár tisíc spojek a nikdy ti netrvalo nasazení převodovky víc jak půl minuty tak to jsi borec. Kdybys napsal nikdy NÁM netrvalo, tak to pochopím, ale když to zvládne jeden takhle rychle...
S přípravkem vím jak se pracuje, jen jsem to nedělal na OCTAVII 1
Ale 1.9tdi byly třeba i ve VW Polo Variant a jiných
VW Variant lepší auto jak Octavia 1 Vyšší svetlá výška
007cz
Boban, vezmi si stopky, spočítej mechaniky a mrkni jak stačí vystředit lamela, třeba na tom Polu.

youtu.be/...

 

 

hodnocení

0x

Sice,to nebolo na octávii,ale na Alhambre,no motor a prevodovka je tam v podstate rovnaký,akurát neviem ako je to s tou napravnicou,či nebude vadiť pri vybratí prevodovky. Mne neprekážala. Potrebujete len motor zavesiť, vybrať poloosku, a vymontovať a vybrať prevodovku. Ku spojke sa už normálne dostanete.Vymenite a naložite prevodovku. Pokiaľ máte načom spustiť prevodovku máte plus. Ja som to menil doma pod prístreškom.


doplněno 24.06.23 17:44:

Som len vyučený zámočnik, neživím sa opravami aut a opravujem len svoje. Ak ste zručný a mate aké také prostriedky na demontáž,tak nie je to nič ťažké.

hodnocení

Podle tohoto návodu to vypadá jako hračka:

autoopravy.eu/...

Ovšem podle 10 let starých diskuzních fór už tak docela ne..

dieselpower.cz/...

 

kare
hodnocení

0x
Vše bylo již napsáno ještě doplním, že se mi osvědčil textilní úvazek (nekonečna smyčka) na převodovku pro pomocníka ze shora. Dost odlehčí při sundávání a nandavání.

 

hodnocení

Pomocníka na nějakou kritickou fázi seženu. Když se zadaří, už se mi hlásí spojka i na druhé O1.. Pod spojkou vidím jakýsi meandr trubky tuším k posilovači (nebo klimě?), ten nebude zavazet? Vyhne se bokem?

007cz
Nebude zavazet.

 

hodnocení

Takže mám vzít jednu z těchhle?

motora.cz/...

motora.cz/...

A 2x převodový olej?

motora.cz/...

Vzal bych Luk
A ten olej 75W gl4 to si do svýho ASV leju já

 

hodnocení

0x

@tomkk

jak to nakonec dopadlo?

Jak šla nasadit převodovka na motor?

hodnocení

Nakonec jsem přes synátora sehnal mladýho mechanika z dědiny, který mi to dneska za 3k5 udělal. :) Pro mě ideální řešení.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]