Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dielce na auto

Od: 123nick123 odpovědí: 3 změna:
Ahoj
Chcem sa spýtať ako riešite spojovací materiál na autá ako je príklad skrutka na predné rameno a pod?
Na niektoré typy áut ako príklad Lancer 7 neviem nájsť vôbec skrutky na predné ramená. Staré skrutky sú dosť hrdzavé a mám pocit že pri ich odstránení sa môžu poškodiť a nebudem mať po ruke náhradné. Jedna z nich má označenie podľa manuálu 40388D.
Ale ani Boh nevie aka je dlhá aký je tam závit a stúpanie. Ako to riešite vy?

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Každý nový díl (namátkou čep ramene,poloosa,čepy řízení, stabilizační tyčky...)mají nové samojisticí matice. Nebo snad japonci to mají jinak než frantíci?!

Jinak zkušenosti mi říkají-den dopředu prostříknout WD-čkem ,pak před demontážízase , vystupující část závitu vyčistit oecelovým kartáčem.Tímto postupem se mi ani na víc jak 20 let starém autě nepodařilo urvat šroub či matici. Povolovat když nejde ručně, tak rázovým nástrojem (pneu, nebo el. rázový utahovák, či ruční nárazový). ještě používám fintu co mi poradil starý zkušený zámečník-"když nejde povolit, tzv na krev utažený a dlouho nerozebíraný spoj,nejprve zkus ještě víc přitáhnout a pak povoluj"! Funguje také!

Ještě postřeh, na mazdě , stejně jako kolega na MB,(lancer 1? 2?) měly metrické závity,alespoň na těch spojích co jseme dělali!

Tedy na rozdíl od PSA kde jsem se na 3 modelech setkal s atypickou hlavou (matice)-závit standart metrický,ale matice a jeden šroub, vše na brzdách, nebyl klasika-šestihran ale jen 5hran!

Nebo opět metrický závit ale atypický rozměr- pevnostní šroub na zadním třmenu-10mm místo 9 nebo větším a cena za jeden kus -200kč tehdy, přičemž stejná pevnost ale ve standartním rozměru za 20kč dva kusy - matice,šroub+ podložky!

123nick123
hodnocení

Vďaka za tvoju radu
Čo sa týka matic a skrutiek, tak záleží na aké auto. Ale väčšinou mám problém so spojovacim materiálom pre japonské autá. Jak príklad Corolla tak aj lancer 7. U tých podvozkových dielov je to niekedy problém jak povoliť ale tak aj zlomiť skrutku. Mne osobne sa to ešte nepodarilo ale známy mal v servise auto na výmenu ramena a tam mu zlomili skrutku a náhradu nevedia zohnať. Dosť sa čudujem tomu, lebo ani pri 20 ročnom Cliu či opli škodovke a pod som nemal žiadny problém. Je pravda že ti Japonci sú neskutočne hnily. Používam aj razovy uťahovak úplne bežné a ani tam sa mi nepodarilo odtrhnúť srob. Jedine čo som mal problém povoliť stredovú maticu na poloosi a to aj za pomoci sprejov a trhákov +tyč s nepovolila. Na koniec akú razovy uťahovak maticu povolil.
Tak len kvôli tomu sa pýtam na tieto náhradné spojovacie materiály.
Pôjdem meniť druhé rameno a v prípade aby sa mi stalo to isté, aby som mal skrutky na vyše

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]