Nejste přihlášen/a.
Přátelé, mám poměrně jednoduchý dotaz. Minulý rok jsem byl u kamaráda nechat si naplnit klimu v autě, má plničku od Valea. Trvalo to asi 30 minut. Viděl jsem jak na tom displeji nabíhá odsávání, desinfekce, plnění, kontrola tlaku, prostě vše.
Dneska jsme byl s jiným autem v lokálním servisu, protože to je blíž. Domluvil jsem se s frajerem, že mi to udělá bez papíru levněji. No, udělal to dokonce levněji o 300Kč jako ten můj kamoš, akorát měli plničku od Starline a místo 30 minut to trvalo asi 10 minut. Ale prý tam vyměnil i olej...což se myslím dělá automaticky, ne?
Klima v autě chladí, to jo. Původně ani nesepnul kompresor jak to bylo prázdný. Chtěl jsem tam zajet se svým autem, ale trochu nemám důvěru, že to bylo tak krátký ten proces, jestli to není nějak ošizený. Je rozdíl v čas v závislosti co to dělá za mašinu? Rozdíl náplně mezi auty je 50g takže to určitě nemohlo ovlivnit.
Největší část doby trvá vakuování a to se dá nastavit. Někdo má 10 minut, někdo 20 a někdo 30... Olej se nemění, jen se doplňuje předpokládané množství co bylo odsáté (stržené odsávaným plynem) .. Při odsátí se samo zváží kolik se ho odsálo...Tedy u automatické plničky...
Vakuování se dělá kvůli zjištění netěsnosti.Taky to stojí kolem 500.Když jsem chtěl ušetřit ,aby to nedělal ,tak to odmítl
Chápu, takže vlastně odsát a naplnit tu klimu je rychlý, ale nejdýl na tom trvá ta kontrola netěstnosti.
Jestli to teda chápu správně?
Zvláště, pokud to bylo prázdný - nechladilo - je blbost tam rvát nově draze a zbytečně plyn, který zase ujde. Proto se to i dělá déle s vakuováním nebo s barvivem pro určený místa úniku...
ano - vakuování je na vytáhnutí všeho a zjištění případné netěsnosti. ALE někdy to nejde až tak poznat - ujde to třeba za pár týdnů - takže se ještě barví...
Ale podle těch minut bych řekl, že se jen doplnilo médium do určité požadované hladiny
Teď jsem zmaten :D Takže vakuování = kontrola netěstnosti, nebo ne?
Díval jsem se na google, že to je odsávání přebytečného vzduchu a vlhkosti ze systému.
Vakuování = odsátí vzduchu a vlhkosti, delší doba je lepší hlavně jde o vlhkost ze sušárny. Pak je kontrola těsnosti jestli vakuum drží, ovšem jsou netěsnosti kdy podtlak těsní ale přetlak ne. Pak je vakum test OK ale chladivo po natlakování uchází.
Na hledání netěsností je nejlepší helium (resp. směs dusík + helium kvůli ceně) a čichačka na helium - má malou molekulu která ujde i škvírou kterou chladivo neprojde. Vodík se nepoužívá protože rád bouchá
Při odsátí se měří i kolik se odsálo oleje a ten se doplňuje.
Pokud klima chladí dobře tak je zbytečný do toho hrabat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.