Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nesvítí přívěsný vozík

Od: pokopeli odpovědí: 11 změna:

Přáteké prosím o radu, Mám Octavia combi 2,1,9D, nesvítí mi přívěsný vozík. V zásuvce neměřím žádný proud, Zásuvka mi nejde rozebrat. Dostal jsem se na elektropřípojku, mám přesně tuto . Kostra se mi zdá připevněná dobře. Jak správně proměřit tu elektropřípojku abych zjistil, že odešla ona? Zkoušel jsem jí měřit jak mi to přišlo správně a zdá se mi že z ní směrem k zásuvce nic nejde, ale nevím jestli to měřím správně, prosím o radu , případně i kde hledat jinde? Měřil jsem to tak, že jsem dal černý konec z multimetru na bílý kabel úplně vpravo (asi kostra ne?) a na té menší zásuvce vlevo při zapnutých světlech něco měřím, ale na té prostřední velké zásuvce, ze které to podle mne jde do zásuvky tam neměřím vůbec nic ...Děkuji za rady ;)


Nesvítí přívěsný vozík

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

007cz
hodnocení

1x
Prvně změř napájení té jednotky, červený+, bílý -.
pokopeli
Se zapnutým svetly ,klickem? A když tam nic nebude? Dekuju
007cz
Stačí klíček, napájení (červený) bývá zapojen v pojistkové skříni, měla by na něm být zvlášť pojistka.
pokopeli
hodnocení

Jo , takže když zahýbu pod pojistkama s tím červeným drátkem co je na něm ta zvlášť pojistka , tak tam ten proud střídavě naměřím a nenaměřím, na té elektropropojce i v zásuvce. Takže jsem díky vašemu navedení ten problém snad lokalizoval, na rozdíl od rozhovoru se servismanem, který mi to do auta montoval, ten mi moc neporadil, kde hledat... ted jestě se na ten drátek a na tu pojistku pořádně dostat a najít to místo kde je špatný kontakt ... děkuju pomohlo ...;)

007cz
Dobrá práce.

007cz ... taky dobrá práce *palec*

@007cz- umí*palec*

pokopeli
hodnocení

Tak jo, bylo to zřejmě v uchycení červeného drátku do té samostatné pojistky v pojistkovce, byli tam zacvaklé neoholené konce drátku, ta spojka s pojistkou je udělaná tak že ty neoholené konce má asi procvaknout až na holý drát a 3 roky to fungovalo, ale zdáli se mi tedy tak málo procvaklé/oholené, že se divím že to vůbec svítilo. Tak jsem je tam dal oholené a zatím vše funguje ... ;)

Do rychlospojek se to dává neoholené záměrně. Oholený drát může vyklouznout při zatáhnutí. Neoholený drží konec izolace a vodivý kontakt je prořezáním jen v místě klemy.

Tedy normální, ale jsou to šmejdský výrobky. Správná montáž je úplně jiná. Najdeš v pojsitkovce volnou pozici proti hlavnímu pojistkovému hřebenu (plech, který krmí třeba 12 pojistek současně), přidáš k němu další pojsitku do volné pozice a odvedeš drát pomocí koenktoru SPT.

Problém je, že autoelektrikáři mnohdy nemají vzdělání a ani chuť to takto pořádně dělat.

Mnohdy poškodí i pojistkové zajištění (u VW v čených pojistkových rámečcích jsou růžové zajišťovací závory a už jsem je viděl několikrát ulámané. Ono totiž stačí tu závoru odsunout jen 3mm doboku. Né vytáhnout a vylomit).

pokopeli
hodnocení

Ano, napadlo mě že to je neoholené proto a proto jsem na konci oholeného drátku udělal pořádnou bakulku, neco jako uzlík, aby to nemohlo vyjet a po zcvaknutí řádně otestoval zataháním ...myslím, že to bude snad v pohodě ... ale díky ;) příště to dám určitě do té pojistkovky ...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]