Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tempomat, start-stop,lehké poškození vozidla

Od: slavo® odpovědí: 10 změna:

1 - tempomat.

Vím, že existuje více druhů - klasický, adaptivní a prediktivní adaptivní

Já mám klasický který udržuje jen rychlost - pokud přijde mírné stoupání tak ještě tu rychlost udrží ale při vyšším už ne.

Ale zajímavé je, když mu přidám plyn a motor to ještě utáhne tak tu rychlost uržím, ale musím mu pomoci.

Proč si nepřidá tolik kolik potřebuje když to motor ještě utáhne?

2 - start stop.

Má sloužit k úspoře paliva v kolonách a nebo na křižovatce a po stisknutí spojky motor naskočí.

Ale už se víckrát stalo, že po zastavení zhasnul motor a když jsem stisknul spojku tak se nic nestalo - musel jsem nastarovat klíčkem - bylo to možná tak 10 minut.

Po uplynutí určitého počtu minut už nefunguje - funguje několik minut po zastavení - je to nějak dané přímo výrobcem vozu?

3 - Vadí pro běžný provoz prasklý nárazník kde nevyčnívají ostré hrany a chybějící jedna odrazka - po nezaviněné nehodě?

Vím, že na technické by byl asi problém - ale s běžnýnm provozem si nejsem jistý. Dá se s tím jezdit do té doby zež servis sežene náhradní díl.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

makak
hodnocení

1x
Můj hloupý neadaptivni tempomat normálně mění otáčky aby udržel nastavenou rychlost...asi máte nějaký divný.
Mění otáčky, aby udržel rychlost? To ti klouže spojka? Jinak přece konstantní rychlost = konstantní otáčky :)

mikihans... nebo nemá otáčkoměr a myslí si to podle sluchu.

asd1
Asi má variátor;)

 

hodnocení

0x

1. Protože je primárně nastaven na udržení otáček motoru. Né rychlosti.

3. pro běžný provoz nevadí ani pomačkané plechy třeba dveří nebo blatníku. Jen ty ostré hrany vadí (že by se něco o tebe rozpáralo).

Tyto dotazy se mi zdá tu už byly od tebe položeny. Neptáš se stále dokola?

hodnocení

1 - možná ano byl to podobný na tempomat

3 - ne

asd1
1. Drzet otáčky motoru = drzet rychlost ( kromě např variatorove prevodovky)
3. Co nevadí v běžném provozu to projde i TK a naopak. U narazniku např drcnes do chodce, o hranu praskliny se poreze a hned vyskočí technicky nezpusobile vozidlo se všemi následky. Mmch v běžném provozu se dá jezdit s cimkoliv,klidne i bez narazniku, jen tě nesmí chytit ;)

 

hodnocení

0x
avatar promon

Tempomat - no to je jednoduché, když jej nastavíte na udržování rychlosti v situaci, kdy motor točí třeba 1800 ot/min, tak po rovině to ještě pojede, ale do kopce moc ne, ovšem pokud šlápnete na plyn a vytočíte otáčky třeba přes 4000 ot/min, tak z motoru dostanete daleko víc výkonu. To je prostě jen a jen o křívce výkon/otáčky. Tempomat si sám nepřidá, protože je to jen lautr obyčenjné zařízení udržující nastavenou rychlost, což v případě manuálního řazení de facto znamená jen udržování stálých otáček, protože takové auto si samo nepřeřadí.

Start/ stop - je to jen ekokurvítko, které nemá absolutně žádný kladný vliv na cokoliv, jen to mrší starter, motor, baterku atd. Vypnout hned po nastartování, pokud to už nejde natrvalo odpojit.

Prasklina v nárazníku by vadit neměla, ale chybějící odrazku by už bylo možné označit jako nevyhovující technický stav

 

paveldvorak
hodnocení

0x

slavo ty jsi cestou do práce trefil bažanta...budeš muset do servisu připrav si 60 tisíc na opravu a kalibraci

hodnocení

To bych bažanta musel trefit při couvání - jedině, že by odrazky byly vepředu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]