Nejste přihlášen/a.
Zdravím.
-Má cenu preventivně měnit spojkovou sadu? 110 tisíc,Fabia 1.4mpi 8v 50kw AQW - vše původní vč.oleje.
Zdá se mi, že se změnil záběr spojky a nebo jsem tak blbej a špatně se rozjíždím a nebo je to už špatnej stroj .
Rozjezd do kopce je fakt na houby.. chvíli trvá než se rozjedu, hučí to a jakoby se to nechytalo a když dám spojku víc nahoru tak to jakoby trhá, jsem na 3000 otáčkách a 20km a hodím dvojku a než tohle udělám tak týpek zamnou už je nasranej a natlačenej na mě protože moje auto je zase na 10km/h.
Mám pocit, že tohle to nikdy nedělalo. Mohlo by jít i o špatné seřízení spojky nebo táhla řazení? Špatně se řadí jednička a za jízdy už to ani nejde (dříve v pohodě šlo). Ale vím, že byl od nějaké doby vždy problém se řazením 1.stupně.
Spojka neprokluzuje, jen ty rozjezdy jsou mega divný a pomalý. Do kopce úplně v pohodě pokud jsou otáčky 2700..
Při rozjezdu a řazení z 1. stupně na 2. stupěn to auto hrozně moc spomaluje, někdy to vychytám ale častokrát ne.
Auto i divně cuká při přeřazení, musí se s tím fakt umět jinak prostě cuká .
Při vyšlápnuté spojce i klachtá ložisko převodovky asi ložisko. Pedál dám dolů a je to ok. Dělá to 30 tisíc km a pořád je to stejný zvuk. Zřídka mám i pocit jakoby převodovka smrděla při špatném rozjezdu kdy to moc vytočím.
Abych to shrnul tak mám pocit, že se s autem těžko rozjíždí a cuká při řazení 1., 2., stupně. Pak je to ok když je dodržena rychlost. A ještě nejde řadit 1. stupen , musím sešlápnout znovu pedál. Pak ok.
Chápu, že se takto nedá poradit, ale mám pocit, že se s tím něco děje.
DOPLNENI: Když nastartuji studený motor tak to dělá tento zvuk asi minutu.
A čo by ste chceli vedieť,že pred časom stačilo vymeniť lamelu a všetko mohlo fungovať pekne. Teraz vám preklzuje spojka,jedná radosť a budete musieť vymeniť lamelu,pritlačný tanier,ložisko a možno aj zotrvačník,ak vám tá klzajúca lamela ho zodrala.
To,že on napísal,že nepreklzuje je jedná vec a to čo popisuje pri rozjazde preklzovaniu len nasvedčuje alebo má potrhané synchrony v prevodovke?
Otázka je zdali něco měnit, když vše funguje.
Klepání ložiska v převodovce? Nebo něco tam prostě klepe když je vyšláplá spojka, začně to 5 min po startu motoru.
Nebo zkusit jen vyměnit olej?
Měnit spojkovou sadu (lamela,pritlacak,ůpžisko atd) co bude potřeba.. při takovém nájezdu?
Říká se, že je lepší nechat tak když to funguje. Zase nechci aby to v servisu nějak posrali nebo byl špatný díl a pak reklamace.. Ale je pravda, že kdo ví.. Auto je staré, ale karosérně v supr kondici bez koroze možná dalších 10 let.
Takže proč nevyměnit a neužít si jízdu zase s novou spojkou . Za 10 let to auto bude už možná pryč, ale ještě si ho plánuji nechat klidně 10 let kdo ví a užít nějaké ty výlety.
Ten zvuk jsou u AQW hydroštely.
Někdo tam lil 10W40 a neměnil ho každej rok nebo po 8000km.
Takže už teď jsou KO.
Taky je vhodné seřídit správně ventily. Koníka vahadla na dotek s ventilem bez vůle a pak pokračovat a zamáčknout zašroubováním o 2 otáčky.
Problém je to dělat u rozbitého hydroštelu. Ten už je nějak zmáčknut tím zničením.
Dej novej olej, pojezdi 2000km na 5W40 třeba od Mobil1 nebo Shell a pak nalej Metabond CL a podle návodu ten motor vypláchni. Mělo by to odstranit i zalepené kanálky hydroštelům a pak můžou opět fungovat.
Mám AZF stejný motor a tohle neslyším ani v zimě.
Otázka je zdali něco měnit, když vše funguje.
Podle popisu nefunguje. Nebo jestli podle tebe nefunguje jen kouslej motor na cestě, tak to vše ignoruj.
Tak snad to bude ok, přijde mi, že se to stalo teď po výměně oleje v servisu, měnili ještě těsnění víka ventilu.
S autem jsem najel 40 tisic km a měnim olej po 10tisícících ale nikdy předtím to nedělalo.
Ten servis je takovej pochybnej, říkám si jestli tam nedali 10W40..
A co tennto zvuk? dělá to po 3 minutách studený motor.
Mohli tam nalejt i 0w40. Nebo 5W30. Ty bezsirný 5W30 pro C3 DPF katy se mi taky stalo, že byly hydroštely dost slyšet nazačátku u jednoho auta. Hned to šlo pryč. Servis kašle na VW normy, když vidí starej motor, tak si ymslí, že sežere vše.
Raději si olej měń sám. Nic na tom není. Na youtube spousta videí.
Zkus od Liqui molly po tom metabondu ještě přípravek liqui-moly.cz/...
Rozpouští karbon z pístních čepů a mazacích kanálků kolem kroužků a hydroštelů, dlouhodobě.
Hned to řeš.
A když hodím auto do servisu, jak to vůbec oni zjistí, že jsou třeba špatné zdvihátka? V zimě to klepalo 1-2 minuty a teď když je tepleji tak to klepe jen třeba 5-10 sekund když je studený motor.
@gumidek
Mám zkusit vyměnit olej za shell jako vždy dávám? 5w40 shell.
Ten servis by měl být snad vklidu, ale kdo ví nikdy člověk neví. Opravují spoustu aut, ale olej vyměnili bez toho aby se mě zeptali.. Vtipný je, že tam byl novej asi 3 tisice km.
V tomto servisu ani nebyli schopní zjistit problém zvuku při přidání plynu. Jen vyměnili filtry a pořád stejný..
Je to jako subaru wrx :D.
Prosím a co to řachtání v převodovce? Mám to řešit? Přemýšlím ,že bych hodil káru do servisu, ale už do jiného u nás v Brně zní dobře autobobrava.
Asi to bude ložisko, při vyšláplé spojce.
Zrovna jsem stál na semaforu a snaažím se rozjet a šlo to celkem těžko, plyn na 3000 otáčkách a auto divně drncá a těžko se rozjede.
Díky
Ložisko převodovky. AQW, AZF, AME,... motorizace má pořád v převodovkách stejné co pasuje i do Feliciových převodovek. Totožná vada během provozu x desítek km. A taky k vůli tomu, že spoutsa lidí v převodovkách olej nemění a pr*á na to.
U servisu nikdy nemáš jistotu, že to udělal. Navíc budeš mluvit s přejímacím technikem, ale ve finále to bude dělat nějaký trouba. Lepší menší servis, kde to bude dělat přímo ten člověk, kterému sdělíš závadu (majitel, mechanik v jedné osobě).
Pokud dělají více značek, tak se maximálně kouknou jen na tu vizkozitu a na nějakou normu se ti zvysoka ...
Jestli se nedá dobře rozjet při 3000ot, tak za chvilku je spojka KO totálně, že už neujedeš ani metr. A nečekej, že ti na starou rachotinu správně namontují spojku a namažou hřídel origo VW vazelínou, protože nějaká obyč vyschne a jako by tam nebyla. Pak každej pohyb spojky ničí uložení hřídelí v převodovce a vzniknou axiální vůle a bude ta převodovka rachtat ještě víc.
Pokud nemáš trojkovej Superb nebo Arteona, tak se z jedničkovou Fábkou rozhodně nikdo moc mazlit nebude.
Proto je lepší si hodně věcí udělat raději sám. Jinak je to fakt 50:50, že budeš spokojenej.
...
Na AQW zvuk při zátěži dokáže WRC napodobit i prasklá trubka nasávaní vzduchu do filtrboxu nebo seklá termoklapka horkého vzduchu na té trubce od svodů a ta hadice od svodů děravá (taková ta omotaná drátem jak od vysavače). Pak vlnovec na výfuku.
Gumídku, s tímhle cos napsal absolutně souhlasím! Velký autoservisy zaměstnávaj strašný blbce. U Pardubicka spadlo auto ze zvedáku ve známým servisu. Majitel chce ušetřit na mzdě.
U servisu nikdy nemáš jistotu, že to udělal. Navíc budeš mluvit s přejímacím technikem, ale ve finále to bude dělat nějaký trouba. Lepší menší servis, kde to bude dělat přímo ten člověk, kterému sdělíš závadu (majitel, mechanik v jedné osobě).
kokot*
Máš AQW. Tam je výpustná zátka pod kloubem poloosy na levé straně ke kolu.
Jen ty převodovky pro BKY, HTP a jiné VW motory nemají vypoušťáky co vím. A poloosou vypustíš asi půl litru a 1,4 litru starého oleje zůstane!
Vytahuje se malé příruba an spodku. Jen se povolí a nechá vše vykapat. Akorát to trvá.
Ta ložiska v převodovce jsou do kopru, když se s tím závodí. Jsou tam šikmé zuby, aby převody nebyly hlučné jak WRC speciály. Bohužel mají nevýhodu, že šikmé zuby si navzájem silou pohonu vyjíždí ven. Tlačí tedy na hřídele do víka převodovky. Proto jsou převodovky osobáků masivní a vyztužené obaly vík.
Takže nejhorší je tvrdá akcelerace 1,2,3,4 a pak z vysokejch otáček prudké brždění kvalty 3,2,...
To ty ložiska dostávají největší záhul.
Na 80% je to převodovkou, pokud při sešlápnutí spojky nic nerachtá.
Představ si dvě ozubená kola zapojená do sebe.
Pokud jedno pohání druhé, tak zuby tlačí do zubů s jedné strany a pokud druhé tlačí do prvního, tak zuby tlačí z druhé strany. V prvním případě jde o akceleraci - rozjezd a druhý případ je třeba brždění motorem. Buď kola roztáčí motor nebo motor roztáčí kola. Dle toho zuby tlačí jedním či druhým směrem.
Spojka přeruší hnací sílu a zuby vylehčí. Proto jde řadit. Pokud to někdo umí lechtáním plynu a vyrovnáním otáček kol v převodovce, potom jde bezpečně řadit i bez spojky. V opačném případě dochází k silnému opotřebení.
Dost chyby vyžehlí synchrony, ale jen ty drobné chyby pochopitelně.
Otevřít okénko je bezpečné za jízdy i při stání vozidla
Myslí diagnostiku převodovky sluchem - motor chcíplý převodovka se točí, řazením mění kola a zvuk se mění. Zkušenej mechanik poznat může co přesně to je, ale je to o zkušenostech pamatovat si zvuk a co po rozebrání zjistil že to bylo.. Co jak vyhodnitit může být někde dostupné..
Hlavně si u toho chcípnutí nevytáhni klíč - zamkl by se volant
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.