Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Na jakou nápravu hodit nový kolo?

Od: jarin® odpovědí: 4 změna:

Zdravím přátelé,

chci zitřejší svátek oslavit prací a konečně si na autě vyměnit kola a filtry. Minulý rok jsem měl na autě defekt na předním kole, takže mám nové pneu, které jsem měl na přední nápravě. Ale jsou to na to rozdílné názory, údajně ale patří dozadu novější pneu a taky kola, která mají víc závaží. Obojí to splňuje. Ale na těch nových pneu mám najeto cca 1000km, žádný bordel to nedělalo. Naopak ty kola na zadní nápravě naposledy vyvažoval předchozí majitel těch kol, což mohlo být třeba 5 tisíc km zpátky. Nechce se mi kvůli jednomu páru kol otravovat kamaráda s převažováním. Spíš nabízí to nějakou výhodu mít novější kola vzadu krom situací za deště? Je to normálně předokolka, žádný zadohrab. Nechce se mi riskovat, že dám na přední nápravu ty starší a pak zjistím, že potřebují převážit a budu si kompikovat život. :D

Díky a pěknou neděli.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Ono se třeba i u dojezdových tenkých pneu jak z motorky doporučuje při defektu předku dát dojezdovku na zadek a ze zadku vzít plnohodnotnou pneu na předek.

Vždy dávám lepší pneu u předokolek na předky. Je tam řiditelná náprava a i při brždění víc brzdí přední gumy než zadní (brzdy).

Takže z bezpečnosti vždy předek = lepší gumy.

 

hodnocení

2x
avatar diesel

I když se doporučuje lepší na zadní je to v podstatě jedno-tedy pokud nejezdíte na hraně technických možností auta povrchu vozovky a samozřejmě svých! Když Vám totiž ustřelí zadek=jdete v mnoha případech bokem do strpomu protijedoucího auta atd. kdežto když předek (nedotáčivý smyk) tak jedete čelem a je lepší vzít překážku čelně než bočně.

je to na vás co zvolíte

 

hodnocení

1x

Vím, že to říká 9 z 10 zubařů, především kvúli možnosti hodin na mokru a náledí, kdy se při prudkém brždění zadek nadlehčí, takže se lepší adheze hodí, ale stejně u předokolek vždy dávám lepší pneu dopředu, nepotřebuji jen brzdit, ale taky se vyhrabat, nebo třeba být schopen se rozjet rychle do křižovatky, takže a prostě s tím chováním auta počítám a nelepím se v mokru nikomu na zadek.. Taky jsem zatím měl vždy vzadu obyčejný bubny, který nikdy extra nebrzdí, takže se po těch zadních pneu tak moc nechce.

 

tj
hodnocení

1x
Já dával na předek k řidiči (přední levé kolo).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]