Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odchází mi na O1 dvouhmota?

Od: tomkk® odpovědí: 15 změna:

Zdravím,

na O1 TDI AGR 98 se mi čím dál častěji stává, že sebou motor na volnoběh hází, skoro jako by jel na tři válce, ale když vyšlápnu spojku a zase pustím, tak to většinou přestane. Většinou to dělá poté, co motor seběhl z otáček, typicky když tam byl kvalt, zastavuji, vysšlápnu, dám neutrál a pustím spojku.

Chová se takto vadná dvouhmota? Jako asi by na to měla nárok, bude na ní víc jak 150 000. Spíš mi jde o to, jestli to nemůže být i něčím jiným.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
A co silentblok motoru, není nějaký utrzeny?
Já bych tu spojku vyměnil tak jako tak jestli má 150 tkm na hrbu
asd1

Silenty motoru vůbec nemusí být utržené, na pohled můžou vypadat OK ale už moc netlumí.. Obecně nejvíc je znát spodní na převodovce. Dvouhmota je pravděpodobná, třepání na volnoběh je typický projev. Buď opravdu dobrý mechanik který to "má v oku" nebo vyměnit spodní silent a pokud se to bude třepat dál tak ověřit i horní zavěšení nebo rovnou vyměnit dvouhmotu (= komplet spojka) V serisu to bude tak za dvacku, materiál jde sehnat za 9k (Sachs setrvák + spojková sada s ložiskem)

hodnocení

Na ten silenblok kouknu. Na výměnu spojky už to moc nevypadá, auto už dojíždím a koukám po jiném. Výměnou spojky bych cenu auta zdvojnásobil.

jak je na tom kastle? Pokud bez koroze,tak to jsou držáky a ještě poslouží

hodnocení

Už je to špatný, nedávno propadl kastlí i zadní tlumič. Nějak mi to vyvařili, ale už to dost hnije a motor má půl milionu plus neznámé stočení. Koupil jsem ji desetiletou a najel v pohodě za 13 let dalších skoro 300 tisíc, ale už není ve stavu, že by mělo smysl do ní vrážet. Bylo to super auto. Držák se super spotřebou i výkonem, kterej vždycky dojel.

U takovej vraků se zvuky neřeší. Kdyby to byla dvouhmota, tak jí stejně nekoupíš, tak proč se stresovat.

hodnocení

Však proto se ptám, jestli to může být i něco jinýho, co by třeba ještě mělo smysl opravit. Třeba na výměnu ještě dojde, technickou mám na rok a půl a tady na JM je to s ojetinama, který zajímají mě (což je zase TDI ovce použitelnýho ročníku bez dpf), dost zoufalý.

Já bych se neupínal na blízké okolí. Pokud ojetina je ve stavu TOP, jak po zachovalosti interiéru, tak motoru a převodovky (zbytek nemá cenu koukat, vše je spotřebák jako tlumiče, ramena, brzdy, spojka,...), tak potom se oplatí jet i přes půl republiky.

hodnocení

Takové "top" ojetiny jsem už jel prohlédnout i zde a věřte, že nestály ani za těch 15 km. V 90 % případů je tam nějaký problém, ať už technický, nebo papírový. Auta, která za něco stojí, jsou hned pryč. Zvažuji, že bych nějaký celý den obětoval cestě do Čech a objel víc nabídek. Třeba v Praze jsou letitější ojetiny zjevně méně žádané.
Málokdo v inzerci uvádí pravdivé informace o stavu..Buď cíleně anebo tomu jednoduše nerozumí a myslí si, jaký prodává skvost.Spousta lidí naopak dává pěkná a udržovaná auta na likvidaci jen kvůli staršímu datu výroby..anebo se nechtějí dohadovat s kšeftaři co by to chtěli za korunu a navíc nahánět nějakého nepřepisovače se taky mnohým nechce..Vraky plní inzerci a pěkná auta končí ve šrotu

@tomkk

bral bych italský auta

jsou pod cenou

Tak to nemůžeš hledat Octavie do 30 000kč. To jsou vraky.

hodnocení

To by mě ani nenapadlo. Naposledy jsem se byl podívat na O1 za 70 k a i to byl vrak jako ta moje, jen umytá. Za O1 počítám se 100 k (ale je to vážně děs, dávat to za 20 let staré auto, plus samozřejmě počítat minimálně s rozvody a dalším servisem), nebo tak do 150..180 k za nezničenou O2 2009/2010, ale tady na JM se nechytám.

Já už to moc nesledují, ale před pár lety jsi mohl narazit na pěknou za 50 nebo 60, ale třeba rozbité čepy, silenty, rozvody, filtry, oleje, obecně náplně,atd... takové ty maličkosti, které jsi si udělal sám a pokud byla zdravá kastle a nakoupil jsi kvalitní spotřební díly a náplně, tak jsi mohl mět za 80 - 100 velice hezké a funkční auto.

hodnocení

Ta doba už je pryč. Apoň tady na JM, kde se starou O1/O2 jezdit nestydíme. Nejde ani tak o cenu, jako že prostě nejsou, kdo má slušnou, tak se jí drží a vozit z ciziny už se to dovozcům moc nevyplatí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]