Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1 servo, svítí volant vykřičník

Od: fabia odpovědí: 33 změna:

Ahoj, mám Škoda Fabia Hatchback rok výroby 2006 47 Kw, dneska při otáčení se mi rozsvítila oranžová kontrolka volantu s vykřičníkem a značně ztěžklo řízení. Přijde mi, že při parkování je to velmi těžké, při vyšší rychlosti je to těžší ale vpohodě. Mám za to, že se asi rozbil posilovač řízení. A teď mám dvě otázky.

1. Je to ten posilovač?

2. Řízení s tím zvládám, nicméně je nebezpečné s tím jezdit? Do servisu jdu až v úterý a do té doby bych potřeboval něco najezdit, ale nevím jestli nehrozí, že se to neposere nějak uplne a volantem nepujde vubec tocit?

Předem děkuji za odpovedi.

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Servo dle fotek KOYO.

Víčko má v sobě měrku a musí být ve studeném stavu, kdy je olej serva studený na cca 20C omočen po zašroubování víčka spodek asi 3mm od servokapaliny.

Kapalina je tato VW od FEBI s červeným víčkem (Febi má ještě jednu s jiným víčkem)

skoda-dily.cz/...

nebo origoš

G00 400 0M2

skoda-dily.cz/...

Kapalina se musí celá měnit. Je doživotní pro servo než umře. Výměnou získáš delšíživotnost serva a hřebenu!

Odsát injekcí z nádobky všechnu kapalinu a nalít po měrku novou. Pojezdit a opět opakovat. Já dělám 2x opakování. Kapalina táhne vlhkost a při přetížení a časté práci serva trochu pění, což je nežádoucí.

Zbytek už byl napsán.

asd1... u životnosti serva rozhodují motohodiny ve vagu, kde se načítají dle práce. Někomu méně a někomu u sídliště s častým točením volantu více. Servo nepracuje stále, ale i nastavá klidový bezodběrový stav, kdy nežere žádný proud. Jen u nouzového režimu jede málo a stále. Bere cca jen 8-16A. Proto nemá takovou sílu pomáhat.


doplněno 28.04.23 20:17:

Jestli je ten šestihraný šroub uvnitř nádobky potopen v zelené kapalině, potom nejede nasucho, ale je ho tam málo, pokud je po utřebí měrka suchá a nesmáčí na tom víčku.

Dolej pouze zelenou.

Udělej hlavně tu výměnu s proplachy.

Fabia 1 servo, svítí volant vykřičník

 

hodnocení

1x
avatar michalbc

Přerušená pojistka v kaslíku na baterce...

To by to servo nepomáhalo vůbec.

Leda, že je na ní moc velký přechodový odpor.

Ale nápad dobrej. Stačí odklopit nahoře ty tři krytky pojistek, kde jsou po dvou (má faceliftovej poslední batterybox).

fabia
hodnocení

zkusím se podívat a vyfotit.

Jen nevím podle čeho usuzuješ, že to servo alespon trochu pomáha? Já mam pocit, že nepomaha vubec. Ale nevím jak to poznat

fabia
Posílám fotku manuálu a pojistek. Podle me by to měla být druhá zprava a ta vypadá Ok
Fabia 1 servo, svítí volant vykřičník #2
Fabia 1 servo, svítí volant vykřičník #3
Fabia 1 servo, svítí volant vykřičník #4

Jak poznáš že trochu pomáhá? Tak toč z rejdu do rejdu s vypnutým motorem a pak s nastartovaným a porovnej. Nebo rovnou od pojistky demontuj ten drát s kabelovým okem.

2 z prava ano

 

hodnocení

0x

Vždy půjde točit volantem. Akorát může ztěžknout ještě víc, ale nic hrozného, pokud nejsi dámička 40kg i s postelí.*smich*

Nyní nastal nouzový stav a servočerpadlou čerpá hydrokapalinu stále dokola pod malým tlakem jako nouzák. Normálně servočerpadlo i pohon oběhu kapaliny zastavuje a vypíná. To je VW vymoženost úspory paliva proti mechanickému servu, které se honí stále (Octavia1 a Felicie se servem).

Naopak při parkování přidá na sile a na dálnici zase vypíná.

Nemuselo odejít. Bu je málo kapaliny (zelené víčko s měrkou pod baterkou (u některých motorizací s filtrem vzduchu a paliva není místo a tak je nutné oboje demontovat), nebo je vadná komnunikace vysokorychlostní CAN sběrnice, nebo vadné čidlo na hřebenu řízení, nebo výpadky napětí na svorce 30 silové krmení.

Do té doby může takto jet.

Většinou když není zakrytovaná mlhovka v nárazníku nebo chybí dekl pod motorem, tak voda ze silnice servo oplachuje a pokud má někdo šupácky nasazené konektory či posškozené neodbornou demontáží a prasklé vrácené zpt, tak konektory na svazku či na jednotce zaoxidují a rozpadnou se elektrolýzou ve vlhku na prášek.

Proto je nutné i konektory zkontrolovat a vyčistit, případně i vyměnit všechny 3ks.

...

Kolik máš najeto km?

Máš VAG diag?

Serva jsou dvě KOYO a TRW. Jsou nezaměnitelné na systém. Jen kompletní s hřebenem a hadicema se dají zaměňovat. KOYO má víčko nádobky hladké s pár zářezy a TRW má víčko bohatě vroubkované jako PET láhvové víčko.

Kapalina pouze zelená PEntosin nebo FEBI zelená s VW normou!

Nesmí se lít červená nebo jiná hydraulická. Servo se jinak zničí (gufera)!

fabia
hodnocení

Díky za vyčerpávající odpověď. Bohužel rozhodně nejsem nějak zdatný, co se tohohle týče, takže to nechám na servis.

Mně spíš jde o to, jestli s tím mohu zejtra najezdit 50km bez strachu, že mě to řízení někde vypne úplně :D

Kolik máš najeto km? 160.000

Máš VAG diag? Ne

Na ty km by to servo ještě nemělo odejít, pokud není auto po nehodě nebo na něj dlouhodobě nestříkala voda.

Pokud máš gola sadu 1/2 a 13 ořech a 10 ořech, tak můžeš demontovat baterku, její box, filtrbox u 1.2HTP a 1.4MPi 8v a pod baterkovým platem je víčko na servo.

A zkontrolovat hladinu.

Jezdit se dá, pokud není servo "na suchu", ale dokud pomáhá, tak asi ne. Ale asi je blbá diagnóza, tak to alespoň vyřeš rychle. Repas čerpadla je cca 4000-5000kč a nové cca 10 000kč.

Sám můžeš i vycvaknout levou krytku mlhovky z nárazníku tahem k sobě. U aut do roku 2004 předfacelift nejprve tu větší část a pak tu menší rohovou nebo místo ní na dvou torxech 20 mlhovku. Pak uvidíš klakson a za ním servojednotku s nádobkou, zda nemá vypadené, zaoxidované či polámané konektory.

Ale nějaký slušný servis to musí zvládnout. Bohužel né vždy jsou zruční. Spíš hledej autoelektrikáře v okolí.

Držím palce.

Video je jen pro ukázku, kde komponenty jsou. Práci nekomentuji.


asd1

2006 = 17 let starý - nejen kilometry ale hlodá i čas.. Divim se že zrovna ty se držíš jen kilometrů - ty maj vliv na ložiska atd., ale elchem koroze jede i když auto stojí (a v zimě v teplý garáží rychleji než když to jezdí)

fabia
No, mne se to stalo během nastartovaneho motoru, když jsem se otacel. A z klasického plynulého otáčení to hned preslo do stavu, kdy to v minimální rychlosti jde velmi ztěžka. Takže jsem si myslel, že to odešlo úplně.
Nicméně pokud by to odešlo úplně, tak je auto neovladatelne?
fabia
Našel jsem vedle baterky víčko(dá se říct, že zelené) s nápisama “servo” “steel whering” “pentozin”. Otevřel jsem to a zelená kapalina je tam po půlku dřívka od nanuku. Nic lepsiho jsem po ruce neměl.
Takže kapalina tak nějaká je. Vsiml jsem si, že víčko má zespod takovou tycku, možná odměrku. Ta až do kapaliny nezasahuje
Nevím co tyto informace znamenají :D

Tak nejprve ji dolijte (tu kapalinu jak psal výše klega Gumidek. a pak pokud to půjde jak má, tak hledat únik.

fabia
Posílám fotky víčka a měrky. Kolik by tam mělo být správně?
Jinak kapalina je tedy zelená. Ale prý se zelené nemají míchat. Jakou mám zvolit, pokud nevím která tam byla predtim?
Fabia 1 servo, svítí volant vykřičník #5
Fabia 1 servo, svítí volant vykřičník #6

Pokud je to zastudena, tak je to OK (vyšroubit, otřít a odmastit, zašroubit, vyšroubit a kouknout na stav při 20C)

Kapaliny je dost.

Problém bude v elektrice, jak jsem uvedl další případy.

Fabia 1 servo, svítí volant vykřičník #7
fabia
hodnocení

JJ za studena. Díky. S elektrikou jsou v autě problémy delší dobu( například kufrt mi lze otevřít, jen když mám zaplé světla) Tohle s volantem se stalo opravdu z ničeho nic

asd1
Shnila kabeláž,polamany dráty v pruchodkach dveře,kufr.. kdo má Schade ten se nenudí:D

asd1...Kdo má neudržovanej vrak, tak ten se nenudí :)

fabia
hodnocení

Dnes ráno jsem nastartoval a nic neblikalo a točilo to volantem hezky. Nevím co si o tom myslet. Asi čidlo?

asd1
Prostě něco v elektrice,občas blbne občas ok,hezkou zábavu s hledáním :D Světla to samý.. často hnije hlavni svazek u přepážky motoru.

 

 

bery*
hodnocení

0x
A nebo je to vedlejší efekt nedobijeni. Zrovna nedávno jsem takhle známého zachránil od výměny serva jednoduchým zjištěním, že mu nejde z pristrojovky buzení do altiku, takže se mu vzdycky nabudil až sám po proslapnuti plynu.Kdyz nastartoval a nechal na volnoběh (fabia tdi, takže asi dozhavovani) po chvíli mu servo vždycky vypadlo (měl navíc baterku těsně před smrtí).
fabia
Zkusil jsem proslapnout při volnobehu, ale žádná změna.
asd1

To se nezkouší prošlápnutím plynu ale měřením napětí, na volnoběh a hlavně pokles při záběru serva kdy sepne motor čerpadla.

(chcíplá baterka nestíhá vykrýt nárazový odběr, napětí poklesne a servo vypadne resp. jeho elektronika zkolabuje a padne to do nouzáku)

bery*
Ještě bych zkusil, jestli pri volnoběhu na místě a vytočení volantu do plnyho rejdu trochu pohasínají světla, jestli jo, tak podle mě je mechanika/hydraulika v pořádku a opravdu to jen běží v nouzaku, takže chyba jen v ridici elektronice - ve snímači volantu nebo komunikaci/konektoru/ vyhnilým kabelovým svazku. V mým případě byl snímač volantu opakovaně mokrej od vody a vyzranej elchem. korozí, takže fungoval nespolehlivě až nesmyslně = odpojen, kontrolka zrušena diagnostikou a servo jede už léta v nouzaku na minimální účinek :) Je to trochu poznat jen při parkování na místě, jinak ne.
fabia
Sviti to stejně.
Mne by zajimalo, vzhledem k tomu stavu kapaliny a tomu jak se mi to stalo, jak uvádím Výše. Tak jestli s tím muzu zejtra normálně jet, nebo hrozí, že se to nějak vysere a mne nepůjde točit volantem vůbec :D.
bery*
Pokud ho neukroutis, tak to půjde furt stejně blbě :) A co to dobíjení, aspoň když nastartujes se svetlama, začnou tak sekundu po startu svítit víc? Případně po proslapnuti plynu?
asd1

Ti to píše Gumid hned v první větě... Radit takovým je radost *ua*

fabia
Asd1: dál ale píše, že se jezdit dá dokud servo není na suchu. To me zmatlo.
asd1

Točit volantem jde vždy, akorát když čerpadlo pojede na sucho tak se po chvíli zadře (tím se oprava prodraží) = nebude to posilovat trochu v nouzáku ale vůbec = volant ztuhne ještě víc

Problém je když to ztuhne nečekaně na začátku zatáčky kdy než ti dojde co se děje tak v panice jedeš rovně do škarpy s pocitem že se to bloklo *smich* Nebloklo, jen to jde pomaleji a musí se větší silou - na rozdíl od aut bez posilovače má hřeben strmější převod = míň otáček volantem ale potřeba větší síly..

Pokud chybí kapalina tak tam bude únik nejspíš těsnění kolem tyče nebo prorezlá trubka.. Ale tip spíš na snímač nebo kabeláž a netěsnost jako bonus *ua*

fabia
Asd1: díky. Dá se odhadnout za jak dlouho se to zadre?
Bery: já když zapnu světla, tak se pravý rozsvítí jen parkovacka, levý nic. Pak jsem dal klíč do polohy ze naskočí kontrolka, tak se světla rozsvítí normálně(pravý víc). Pak jsem nastartoval. V momentě startovani levý zhasne a pak se to rozsvítí naplno :D možná ještě o trochu víc jak predtim. Ale zůstane to tak napořád
bery*
Ještě taková divočina se světlama do toho :) Ale chápu, jestli se po startu rozsvítí jasněji, tak to dobíjí. Takže další krok vidím koupení aspoň modrýho vag kablíku (z Číny za stovku stačí) a ten napoví asi víc, než tady vsichni dohromady :)
bery*
Mimochodem, nějakou základní diagnostiku bych snad zařadil mezi povinnou výbavu dnešních aut. Ja s sebou pořád někde v autě vozím kkl a vcds kabel, kabel pro LPG a variator predstihu, pro jistotu 2 bluetooth obd krabičky (1 záložní mám i někde v batohu), pod sedackou starej noťas ... Asi to není úplně normální, ale u dvacetiletýho auta už mi něco z toho hodněkrat umožnilo zjistit závadu a po provizorní opravě na místě se vrátit třeba z dovolený. Na rozdíl od heveru, klíče na kola nebo trojúhelníku, což jsem za vic jak 20 let na cestě nepouzil.

 

hodnocení

0x
avatar ernie

A máš dolitou servokapalinu?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]