Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prasklá hlava nebo těsnění? TDi

Od: dominik® odpovědí: 13 změna:
Dobrý den,
Po kratší pauze mám nyní vážný problém. Při dnešní ranní jízdě do práce jsem jel cca 5 minut a vše v pořádku, nikde jsem nepředjížděl ani nevytáčel motor.
Po jízdě na volnoběh z kopce jsem následně zařadil pětku a sešlápl plyn a nic se nedělo, dal jsem čtyřku a auto začalo zpomalovat jen svou kompresí, začal se valit bílý kouř z výfuku a auto hned chcíplo. Voda měla cca 70°C. Zkusil jsem jednou nastartovat, točí se ale chytne a hned chcípne. Na víčku oleje je trošku bílý povlak, ale nic velkého, protože auto hned chcíplo.
Myslíte si, že je prasklé těsnění pod hlavou a nebo spíše větší díra v hlavě motoru?
O víkendu zkusíme změřit tlaky ve válcích. Díky za rady :(

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Řekl bych, že odešlo turbo.

hodnocení

Myslíte že bych to ani nenastartoval?

 

mathew
hodnocení

0x
S prasklym těsněním by to mělo normálně jet takže to bude něco jiného nejspíš horšího, protože ani prasklá hadice není důvod, aby to nemělo.
hodnocení

Mě to taky nejde do hlavy proč by to ani nešlo nastartovat? Prostě pomalu klesaly otáčky, bílý kouř a konec. Bez žádných příznaků nebo rachotu...

 

hodnocení

0x

Najeto km?

Kód motoru?

hodnocení

Kód motoru je ATD, najeto 291 000 km.
Před 14 dny měněno turbo za repasované, byla zatuhlá regulace.
Nechápu, že ani nenastartuje, jen točí. O víkendu zkusím změřit tlaky a ještě diagnostiku, ale to asi nic nenapíše, protože to chcíplo z ničeho nic.
petrovic

Pred 14ti dny menene repas turbo. Repas fungujou tak 3 z 10. Tady bych zacal. Nejake mereni tlaku bych vubec ted neresil. Pokud lehlo repas turbo, coz neni nic vyjimecneho i tak by to melo jit nastartovat. Zameril bych se spise na vstriky. Ten kour spise znaci bud nespalenou naftu, nebo si to paplo oleje. Taky mohl ukapavat vstrik a propalil pist. Vodni okruh bych ted vubec neresil.

Taky bych se přikláněl k nepovedené repasi turba. Navíc výměným způsobem ti dají klidně ještě větší šrot, kde vymění vrtulku a hotovo. To je jak repase alternátorů. Vymění ložiska kladivem a vystříkají stříbrný sprej i na vinutí statoru a řemenicu a řeknou máš to repasované nové :-D

nevim ale pokud by lehlo jen turbo tak to nastartuje a běží bez turba

co takhle rozvody kdy se dělali naposled?

S tímhle nájezdem toho mohlo odejít víc.

 

hodnocení

Tak chlapi, mám dobrou zprávu. Šel jsem s mobilem natočit motor, abych Vám mohl ukázat jak to nestartuje a náhodou jsem zjistil co se stalo.
Byla utržená podtlaková baňka škrtící klapky co je na sání. Takže motor vlastně chcípal a já jak jsem zařadil, tak to kouřilo bíle, protože to mělo naftu, ale už ne vzduch. Takže super :) :)
Díky moc za pomoc.
Prasklá hlava nebo těsnění? TDi
Nefunkční chcípací klapka da se vyřadit a jezdit i bez ní akorat chcípání vozu je mín komfortní

Jo, to je chcípáček, aby motor při zhasnutí nezarachotil jak traktor, ale při odstavení se i zadusil a potichu vypnul.

Baňka s táhlem jde objednat zvlášť v dílech.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]