Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna palivového filtru Škoda Fabia 1

Od: han odpovědí: 17 změna:
Zdravím,
Potřebovala bych vyměnit palivový filtr na škoda fabia junior (37kw). Dle VINka mi to ale našlo několik druhů filtru. Který vybrat? Nebo dle čeho se řídit? Díky

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Fabia Junior 37kW jsou dva motory!

Jeden ARV a druhej AQV

ARV 1.0MPi 37kW jedna lambdasonda a jeden katalyzátor EURO2

AQV 1.0MPi 37kW dvě lambdasondy a dva katalyzátory EURO3

...

Co mám zkušenost, tak filtry jsou se zpětným ventilem třícestné (tři vývodky) a bez zpětného a regulačního ventilu (dvě vývodky - obyč filtr prostě).

Vyfoť okolí nádobky chladící kapaliny, kolik hadic paliva vede ze sloupku.

Pokud jsou dvě palivové vstupní a zpětná a jedna odvětrávací na uhlí (celkem 3ks), tak filtr u nádrže je dvouvývodový a regulace tlaku probíhá na palivové liště jako u Felicie 1.3MPi.

Pokud je tam jen jedna palivová výstupní a jedna odvětrávací na uhlí (celkem 2ks), tak regulace a stabilizace tlaku probíhá v třícestném filtru na nádrži už na podvozku.

Podle toho koupíš třícestnej nebo dvoucestnej. Před demontáží, až budeš na wapce, tak se ohni před zadní pravé kolo a pořádně vystříkej blato z filtru a rychlospojek hadic, jinak ti prasknou nebo je jinak zlikviduješ, protože přes blato je nezmáčkeš a z filtru neodpojíš. Demontují se zmáčknutím barevného tlačítka na obvodu spojky.

Toliko infa jestli tří nebo dvouvývodové filtr.

...

Ty starý jednotky Siemens ještě z dob Felicií mají snad všechny 3 barový (pokud jsou třívývodové, u dvouvývodových se tlak nepíše, protože ho reguluje ventil v liště jako u Felicie MPi).

4 barové mají většinou VW motory třeba BKY...

Poplést filtry znamená mít nedostatečný výkon nebo uchlastanej motor a zničenej kat.

Pošli fotku u té nádobky, jak jsou hadičky paliva.

krtek6

"Demontují se zmáčknutím barevného tlačítka na obvodu spojky." Demontují se pěkně na prd..a to říkám hodně slušně...absolvoval jsem tohle svépomocí loni na zvedáku s obstojným vercajkem a proklínal jsem všechny inženýry od Wolfsburgu po Kvasiny...Ono takhle když si přečteš co s tím máš udělat to zní jednoduše. Realita je však úplně jiná. Barevnou spojku sice zmáčkneš, ale lehce to sundat nejde. Nechápu proč tam nebyl normální závit s těsněním. Zas vygenerovali problém tam kde být nemusel.

han
hodnocení

Jsi z toho moudřejší? *smich*
Výměna palivového filtru Škoda Fabia 1
asd1
18.04.23 10:03

.

Takhle blbě nafotit? Nádobka mě nezajímá. Jsi nečetl, co jsem psal? Pod nádobkou je nohavice s trubkama odvětrání a paliva. Ty jsi nahodil fotku, kde to, co řešíme zamaskuje nádobka...

Ty asi vůbec nerozumíš, co je jaká hadice... Kde se leje olej víš?

han
Promiň, ale zas takový debil, abych nevěděla kde je olej nejsem. Fotila jsem to v rychlosti. Nicméně už jsem přišla na to, jaký tam patří a mám ho objednaný. Není potřeba hned útočit, nemyslíš?

Já právě myslím.

No ať se ti to povede. Držím palce.

 

han
hodnocení

Díky moc za radu. Já vím, že to bude oser. Ale chcípne mi hned po nastartování, svíčky vyměněné, tudíž cílím na filtr, čerpadlo nebo startovací cívku. A jelikož kdoví kdy ten filtr byl měněný(mám to auto 3 roky), tak zkusím prvně ten.
asd1

Tam by napovědělo spíš změřit tlak paliva na liště včetně poklesu při startu, pak ještě diagnostikou nalogovat live data z čidel a porovnat s normálem... Dtto signál z lambdy tam nejlíp osciloskop - hodnoty a rychlost reakce...

Filtr popsal gumid, dvě verze podle motoru a to bylo podle roku výroby, rozpojování filtru dobrý nacvičit někde na vrakáči, dobře vyčistit spojky od stoletýho šmíru, máznout, postupně rozhýbávat jinak se to rozlomí.. Nasazování pozor na ustřihlý těsnění. Holt tyhle "zlepšováky" pro servis totálně kokotský nemají jen auta na F ale i Schade *zed*

Filtr dop. Mann, výměna asi vhodná v rámci údržby vyhozenýprachy to budou jen když to už nepojede *smich*

han
hodnocení

No právě. I kdyby to nepomohlo, rozhodně to nejsou vyhozené peníze vyměnit se prostě musí a jen to prospěje bylo mi doporučeno zkusit prvně ten filtr. Nedávno v servisu bylo, ale to mi měnili blatník a řemen. Na diagnostice ho napíchnuté měli, ale nic neřekli. A co já vím, v autě mám lambasondy dvě. No pro jistotu se i tak podívám pod auto.
asd1

Jasně nejdřív kouknout co tam máš. Hlavní rozdíl je s/ bez regulátoru tlaku (tři/ dva vývody), koukám Mann má tři verze filtru, tak si změř i délku atd.

Diagnostika - většina servisů jsou lamy a umí jen přečíst výpis chyb, to ti nepomůže. Data z čidel a správně je vyhodnotit umí málokdo.. Může tam být výpadek čidla nutnýho pro chod motoru apod., čidlo teploty udává nesmysly.. Nebo i skočený rozvod, podpálený ventily apod., ale to by spíš nenastartovalo vůbec...

Svíce/ cívka - to by bylo vidět na svících který válec nepálí

Může i vynechávat vstřik.. např. shnilá kabeláž u přepážky motoru..

han
hodnocení

Prý i čerpadlo nebo škrtící klapka. Takže chci postupně měnit a uvidíme co z toho bude :D Tomu autu to jen prospěje. Je pravda, že si občas říkám, jestli by nebylo lepší koupit jiné a nevrážet do tohoto peníze. Ale má to novou technickou nějak z nového roku a zatím mě nikde nenechalo. Tak je mi to líto. Moc díky za rady.
asd1

Měnit díly naslepo je loterie, může to sežrat desítky tisíc a furt to nepojede.. Chce to měřit a jít najisto což bohužel moc lidí neumí včetně servisů..

Konkrétně čarpadlo - změříš tlak na liště a víš jestli je tlak je OK nebo neni, nasměruje to kterým směrem pátrat, např. tlak nízký = možnosti jsou filtr, regulátor tlaku, čerpadlo, kabeláž k čerpadlu (např. přechoďák v konektoru = pokles napětí a čerpadlo nedá potřebný tlak/ objem).. Bez měření naslepo vyměníš filtr, pak čerpadlo, pak regulátor tlaku, pořád nic a přitom to bude úplná blbost za dvě stovky..

Holobyt Fobie Junior žádná hitparáda neni, jsou lepší auta.. Ale pokud to neni shnilý a jezdí to kolem komína proč ne..

 

han
hodnocení

Tak nejbližšího člověka, který by mi to hodil na diagnostiku mám až na Slovensku :D tak možná..pokud nepomůže výměna filtru..si asi udělám výlet no :D
han
hodnocení

Shnilé není. Dělaly se tam právě před technickou prahy, zbytek je naprosto v pohodě. Auto na hovno pravda :D ale zase jede, je spolehlivé a fakt mě nikdy nikde nenechalo.

 

bery*
hodnocení

0x
Když chcípne hned po startu, tak to dělá po každým startu úplně stejně, nebo různě? A chcípne to zhruba stejně, jako po vypnutí zapalování, nebo se to tu nějak zakucka, zadusí, nebo tak něco? Jestli pokaždý stejně, cca 2 vteřiny po startu a čistě, jako po vypnutí klíčku, tak bych hádal problém s imobilizerem.

Fabie má na něj žlutou kontrolku (klíček) na panelu přístrojů. Po 2s a zdechnutí by svítila.

Ale nápad dobrej. každopádně v paměti závad tyto chyby jsou. Bez diagnostiky prostě i takto stará auta nejde dělat a měnit díly na slepo je blbost jak naspal asd1.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]