Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Šroub vodící kladky řemenu fabia 1,4mpi

Od: bery* odpovědí: 9 změna:

Zase jsem tady s dalším dotazem :(

U fabie jsem potřeboval demontovat hlasitě hučící vodící kladku řemenu za účelem provizorního máznutí ložiska a po víkendu koupě nové. Někde, možná to bylo tady v poradně, jsem kdysi narazil na varování o nutnosti dodržení utahovacího momentu (že se dá nálitek vyrvat), takže jsem předpokládal, že šroub půjde snadno povolit. Možná by i šel, vědět, že má levý závit ... No, teď už to vím, vzteky bez sebe jsem strávil večer snahou, naštěstí nakonec úspěšnou, o návarek, ze který se dal závit vytočit ven, i když ne bez poškození nálitku, ale snad ne fatálního. Tak a teď řeším, jakou objednat kladku a hlavně šroub. Kladka budí dojem originálu a je na ní číslo 047145276, pod kterým ale všude nacházím rozměrově stejnou, ovšem s uvedeným vnitřním průměrem 10mm, zatímco tahle má 17mm a našel jsem ji pod číslem 047903306, takže jsem z toho jelen a nevím, kterou objednat. Podle obrázků to vypadá, že ta s uvedeným otvorem 10mm má ve skutečnosti možná taky těch 17, jen z jedné strany je uzavřená něčím s 10mm dírou. S tím souvísí i M8 levotočivý šroub - byl tam s 21mm hlavou a délkou zhruba 15mm (z těch dvou kusů už přesně nezjistím) a pod ním ohromná podložka. Přesně takový ale nikde nenacházím, označení pro daný účel má jen šroub M8x10 levý 047145863B, ale ten na první pohled vypadá jinak a je kratší, i když použít by asi taky šel, ale držel by odhadem tak jen na 2-3 závity, v hliníku, poškozený tým ukroucením a vařením ... Pro upřesnění je to auto bez klimy, pokud by v tom byl rozdíl.

Tak kdyby někdo měl tohle za sebou, nebo k tomu něco věděl, budu rád :)

Díky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Z klimou a bez klimy pochopitelně rozdíl je. S klimou tato kladka použita není. Místo ní jsou dvě kladky (jedna pevná a druhá napínací) a obě jsou na doplňkovém držáku kompresoru a altíku. Hliníkový kryt rozvodů (prsa) je taky mírně jiný. Dole na patce má vyfrézované vybrání na řemen, který vede vodorovně k vůli osazení altíkem dole a kompresorem nahoře.

šroub

sbazar.cz/...


doplněno 16.04.23 00:51:

Možná v nouzi půjde použít řemen altíku z Felicie MPi, ale bez oběžné kladky a malému omotání řemenic může altík prokluzovat, jak se zvedne odběr proudu při použití elektroservohydraulického čerpadla. Proto tam ta oběhová kladka je, aby řemen byl co nejlépe omotán a byla na řemenici co největší styčná plocha.

Přešponovat následek pískání zase zničí ložiska vodní pumpy a altíku, tak to nešponuj jak některý paka na krev a montpákou. Musíš si pomalu hledat místo, kde už to pískat zastudena nebude.


doplněno 16.04.23 01:32:

047145863B ... tohle je zátka do olejového kanálu. S řemenicí nemá co dělat

origo kladka má uvnitř standartní ložisko. Vnitřní díra je tedy stejná. Pod šroubem je velkoplošná podložka. Možná náhrady druhovýrob oba díly kombinují.

zde kladky

drive2.ru/...

bery*
hodnocení

Gumídku, ty jsi génius.

Dodatečně moc díky za rychlou odpověď, nemohl jsem dospat, až tam ráno půjdu zkusit ten řemen z feldy, už by tam byl, bohužel jsem ho už v garáži nenašel, asi společně s dalšíma posloužil jako materiál na "běhoun pneumatik" pro nějaký dětský elektrovozítko s plastovýma kolama :) (skvělej materiál, klíňák na řídící a rozvoďák na hnací kola, jede to tiše a se skvělou trakcí)

Ale stejně by to asi tak snadno nešlo, trochu by v jeho nový dráze mezi řemenicí kliky a pumpy asi překážel takový zbytečný pahejl s dírou, asi na zvedání motoru, asi by bylo potřeba z něj trochu ubrat, aby se o něj klepající řemen neodíral.

Vyrvaná kladka je kovová, přesně taková jako na drive2 odkazu, ale asi už se nedělá, všude jen plastový, tak holt zejtra bude noname plastová za stopade. Ale ten šroub byl největší oříšek, dlouze jsem marně sháněl podle označení toho tvýho linku na sbazaru, pak obvolálal hromadu speciálek na šrouby, nikde neměli levou M8x 1,25, maximálně tak závitovku metr za 2 kila, v jednom obchodě dokonce chápavá slečna vymyslela po telefonu nouzový řešení v podobě použití levýho závitu z kusu napínáku na pletivo (že to hned nenapadlo mě :)) - už jsem pro něj vyrážel do nejbližšího železářství, když mě napadlo se podívat znova a pořádně na ten tvůj link na sbazar a zavolat tam - nečekal jsem to, ale domluva rychlá, trochu zajížďka cestou z práce a šroub i pár dalších drobností od prodejce už je doma :)

ještě mají amd-autodíly.

to ložisko ve staré kladce můžeš i přelisovat, pokud to uděláš pečlivě a rovně, aby kladka neházela. Normalizované strojní ložisko s vůlí tuším C3

Ale nedělal bych si iluze s řemenem s Feldy. Servo bere i 60A a pokud nemáš dobrou a hlavně velkou baterku jako já 70Ah, tak si ten proud servo sebere z alternátoru a ten bude jako dynamická brzda tlačit na řemen a bude ho smykovat (skluz, pískat).

Ale vyzkoušej to. tento experiment jsem ještě nedělal, tak poreferuj, jak to šlape v praxi.

Ještě POZOR. Pokud tam ta kladka nebude, tak díru je potřeba zadělat šroubem, aby neunikal olej. Nesmí ovšem být dlouhý, aby za dírou nenarazil na ozubené kolo náhonu olejového čerpadla. Je hned za dírou!

bery*

No já už to zkoušet nebudu, musel bych koupit ten feldí řemen a k tomu beztak ten levej šroub, což byl nejvější problém (taky mě napadlo, že ta díra je možná skrz) a hlavně upílit kus toho držáku ničeho, o by tomu řemenu asi trochu překáželo.

Ale toho klouzání řemenu bych moc neobával, baterka je tam sice jen 62Ah, ale altík myslím jen 70A, na což u feldy ta pomocná kladka taky nebyla a stačilo to. Navíc to servo u tohohle kusu bere míň, po neustálýcch problémech už léta jede s odpojeným snímačem v nouzáku na minimální "volnoběžný" otáčky a s kontrolkou zhasnutou překódování budíků .. Takže těch 60A by podle mě vzalo jen při bejčení volantem v plným rejdu na místě, to je asi jediná situace, kdy je při volnoběžnýh otáčkách motoru poznat na jasu světel, že už to jde z baterky.

Zatím jsem právě tu řemenici objednal "nejlevnější a nejrychlejší" ať to jezdí, že pak můžu zkusit vyměnit ložisko v tý původní, ale zatím se mi ho nepovedlo vyrazit ani za pomoci horkovzdušky na řemenici a pak polití ložiska kapalným CO2, ale ještě jsem to nevzdal, musím zkusit plamen a větší kladivo a když ani to nepomůže, můžu to dát do 7t štípačky na dřevo :)

Ten nálitek po ložisku by vadit nemusel. Felda místo něj má plochu a na ní logo ŠKODA viz. obrázek. Takže řemen běhá okolo mimo.

Šroub vodící kladky řemenu fabia 1,4mpi
bery*
hodnocení

Je tam :)

Šroub obřadně dotažen opravdu na citovku, nemá se jak provozem povolit, maximálně dotahnout... Nevešla se tam ta původní megapodložka, tak jsem dal radši aspoň menší silnou, abych tam ten šroub nezatočil až po koule a nešel až do těch rozvodů.

Sice ta 047903306 je o půl cenťáku větší a jen tak tak,ale vejde se, ještě že tady je postaru ohromný rozsah napínáku altíku, ne jako u 1,6 feldy s pružinou u altíku, kterou je problém přemoct se správným řemenem, natož aby tam ještě kousek chyběl :) Na AMD dílech ten originál už taky nemají, pod tím odkazem jsou dostupný jen tyhle větší plastový náhrady.

Použití řemenu z feldy by nepřekážel výstupek pro tuhle kladku, ale takovej nálitek s okem čouhající z pumpy - odhadem by se vedle něj řemen sice asi vešel, ale nesměl my se ani minimálně vrtět, jinak by se ze strany od motoru o to oko asi trochu brousil..

Ložisko je 6203 a podle mě s ohledem na otáčky a teplotu asi ani nezáleží na třídě jeho vůle, jako spíš na momentu utažení šroubu a tím stlačení vnitřního kroužku, jako třeba u náboje kola - než jsem ten původní šroub špatným směrem ukroutil, musel jsem z kuliček v ložisku nejspíš vytvořit kostičky :)

A teď nezbývá než doufat, že s tím polovička ráno v pořádku dojede do práce

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]