Nejste přihlášen/a.
Ono ten kroutak je zavisly na objemu motoru. 320Nm je tak u 1.9 az 2 litra v nafte. Toto je 1.6. Kdysi jsem mel 1.6HDi od Peugeotu a ten mel tusim 260Nm. Byl v 407ce. Docela velke a tezke auto na ten motor ale jezdilo to slusne. Jasne, na zavodeni to neni, ale na normalni jizdu, dalnici v pohode. A toty parametry jsou docela fajn... ono to je taky o prevodovce. Jak ma udelane rychlosti, prvni dva, tri muzou byt kratsi do sily a dalsi muzou byt delsi. Ted mam kroutak 480Nm v 2300 otackach. Do mesta neco hrozneho. To je jak jezdit s tankem. Ale jakmile jedu po dalnici na 6ku 160, tam uz to je jina parada.
Na 1,6 to nízký neni. Dálnice - záleží na převodovce jak to je zpřevodovaný, k tomu si najdi graf průběhu výkonu a krouťáku, to hodně napoví o chování motoru v praxi. Některý motory jsou do 2k chcíplý a až pak zaberou, jiný táhnou už prakticky z volnoběhu což je lepší (u nich je třeba nenechat se svést že to táhne a držet otáčky vejš, hlavně kvůli dvouhmotovýmu setrváku který v nízkých otáčkách trpí - tj. nejezdit do kopce so 1200 otáčkama ale podřadit - motor to sice utáhne ale pro setrvák to je mor, a pro karbony v motoru taky)
Možná trochu mimo, ale na vzpomenutí si starší generaci. V r. 1983 jsem kupoval od známého Š1000 MB. Při předávání mi prozradil "sladké" tajemství - v papírech je to 1000, ale je to převrtaný na 1100, to JE DĚLO. Tím chtěl říci, že motor nemá 40 , ale 44 koní, po novu ..nemá to 29 kW, ale 32 kW...to je DĚLO. No a krouťák bych odhadoval na necelých 100 Nm. Ano bylo jiné zatížení silnic, auto bylo lehké a dodatečně odlehčené rzí...ale taky to jelo. Je pravda, že dálničních 130 by asi byl strop.
To ještě uber, Schade 1100 má max. krouťák mocných 81 Nm ![]()
130 na dálnici... Z kopce a jen krátkodobě, žhavit to dýl byla rychlá smrt ![]()
ja, Traboš v kombajnu s celou rodinou a karavanem a dojelo to přes Alpy k moři a zpátky ![]()
Vtipný je, že na to je v praxi použitelnější než aktuální supr elektromobil ![]()
Nevím, koho chceš dneš předjíždět naftovou 1.6...možná malou dacii nebo jiné 1.6 TDi
otáčky uvidíš na youtube tam jsou testy kde vidíč kolik to jede a točí
To je jako co za nazor? 1.6 naftou s prehledem budu predjizdet vsechny 1.2 benziny, litrove benziny, dokonce i 1.6 benziny. Ta naftova 1.6 do kopce tim svym kroutakem uplne v pohode podela 1.6 MPicko namontovane v oktavce. Taky s tim uplne v pohode predjedu vycukaneho dedulu jedouciho 70km/h mimo obec v jeho nalestenem 5 litrovem Land Roveru. Jeste neco tam mas?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.