Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor parametry

Od: iano odpovědí: 17 změna:
Dobrý den, jelikož začínáme jezdit delší trasy a konečně i dálnici tak bych chtěl obměnit auto. Velmi se mi líbí Kia Ceed 2. generace (JD) s motorem 1.6 Crdi 100kw a 280Nm.
Docela mě zaujal ten nízký krouťák.
Není to nějak málo pro jízdu na dálnici a pro předjíždění?
Obvykle mívají diesely od 320 a výš.
Ještě mi jde o otáčky motoru při dálniční jízdě jestli to má pod 2500rpm.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Objem 1.6 je pro naftu takové výkonové a funkční minimum bez rezervy. Vhodné pro rozvážného spořílka převážně dodržujícího rychlostní limity, ne pro toho, koho baví jezdit řekněme "hodně svižně".
iano
hodnocení

Tohle jsem nechtěl slyšet ale děkuji. Silnější motory tam bohužel nebyly, myslim naftové...
petrovic

Jenže my tu nejsme od toho, abysme lidem říkali a psali to, co chtějí slyšet. Jsme tu od toho, aby jsme dobře poradili. A tomkk má v podstatě pravdu.

 

petrovic
hodnocení

1x

Ono ten kroutak je zavisly na objemu motoru. 320Nm je tak u 1.9 az 2 litra v nafte. Toto je 1.6. Kdysi jsem mel 1.6HDi od Peugeotu a ten mel tusim 260Nm. Byl v 407ce. Docela velke a tezke auto na ten motor ale jezdilo to slusne. Jasne, na zavodeni to neni, ale na normalni jizdu, dalnici v pohode. A toty parametry jsou docela fajn... ono to je taky o prevodovce. Jak ma udelane rychlosti, prvni dva, tri muzou byt kratsi do sily a dalsi muzou byt delsi. Ted mam kroutak 480Nm v 2300 otackach. Do mesta neco hrozneho. To je jak jezdit s tankem. Ale jakmile jedu po dalnici na 6ku 160, tam uz to je jina parada.

 

kmet
hodnocení

1x

Celkem se dá čekat, že 1.6 nafta bude zdechlina navzdory papírovým 100kW.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
1.6 pro naftu žádná hitparáda ale pokud to nechaš načipovat už se stim trochu jezdit dá

 

asd1
hodnocení

0x

Na 1,6 to nízký neni. Dálnice - záleží na převodovce jak to je zpřevodovaný, k tomu si najdi graf průběhu výkonu a krouťáku, to hodně napoví o chování motoru v praxi. Některý motory jsou do 2k chcíplý a až pak zaberou, jiný táhnou už prakticky z volnoběhu což je lepší (u nich je třeba nenechat se svést že to táhne a držet otáčky vejš, hlavně kvůli dvouhmotovýmu setrváku který v nízkých otáčkách trpí - tj. nejezdit do kopce so 1200 otáčkama ale podřadit - motor to sice utáhne ale pro setrvák to je mor, a pro karbony v motoru taky)

 

hodnocení

0x

Možná trochu mimo, ale na vzpomenutí si starší generaci. V r. 1983 jsem kupoval od známého Š1000 MB. Při předávání mi prozradil "sladké" tajemství - v papírech je to 1000, ale je to převrtaný na 1100, to JE DĚLO. Tím chtěl říci, že motor nemá 40 , ale 44 koní, po novu ..nemá to 29 kW, ale 32 kW...to je DĚLO. No a krouťák bych odhadoval na necelých 100 Nm. Ano bylo jiné zatížení silnic, auto bylo lehké a dodatečně odlehčené rzí...ale taky to jelo. Je pravda, že dálničních 130 by asi byl strop.

asd1

To ještě uber, Schade 1100 má max. krouťák mocných 81 Nm ;)

Technické údaje-Š/...

130 na dálnici... Z kopce a jen krátkodobě, žhavit to dýl byla rychlá smrt *smich*

Ono, všechno jde, když se chce a má člověk dostatečné nadšení.
Třeba dnes již legendární výpravy Dana Přibáně. Trabant se svým závratným výkonem 29 kobyl dokázal dojet cestou necestou kamkoliv. A plně naložený.
asd1

ja, Traboš v kombajnu s celou rodinou a karavanem a dojelo to přes Alpy k moři a zpátky *ee*

Vtipný je, že na to je v praxi použitelnější než aktuální supr elektromobil *ua*

Jj, já svým stylem jízdy tyhle motory (ojeté) vždy utahal po pár desítkách tisíc km denním dojížděním po dálnici, kde jsem nechtěl jezdit mezi kamiony v pravém pruhu, ale taky jsem nechtěl nikoho zdržovat. Takže do Š100 šel motor Š110, do Š105 motor Š120 a do Favorita 135 po GO aspoň písty 136. :-D
asd1, počkej, však on ti to štír vysvětlí...

 

asd1

jo, těšim se na fotky jak táhne karavan přes Brenner a i přes tisíce Holanďanů na tahu k moři tam všude najde volnou nabíječku ;)

Tipnul bych že radši pojede na kole (a to myslim vážně)

 

paveldvorak
hodnocení

0x

Nevím, koho chceš dneš předjíždět naftovou 1.6...možná malou dacii nebo jiné 1.6 TDi

otáčky uvidíš na youtube tam jsou testy kde vidíč kolik to jede a točí

petrovic

To je jako co za nazor? 1.6 naftou s prehledem budu predjizdet vsechny 1.2 benziny, litrove benziny, dokonce i 1.6 benziny. Ta naftova 1.6 do kopce tim svym kroutakem uplne v pohode podela 1.6 MPicko namontovane v oktavce. Taky s tim uplne v pohode predjedu vycukaneho dedulu jedouciho 70km/h mimo obec v jeho nalestenem 5 litrovem Land Roveru. Jeste neco tam mas?

cien
"Nevím, koho chceš dneš předjíždět naftovou 1.6"
Toho pomalejšího? Vykon motoru o aktuální rychlosti nic neříká. S 1.6 HDI jezdim casto rychleji než s benzinovym šestiválcem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]