Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startováni škoda felicie 1,3 mpi

Od: matescfc odpovědí: 22 změna:
Dobrý den , felda mi začla dělat , takovou věc přijedu zhasnu za minutu chci nastartovat a nic točí jak blázen a nic 2x 3x vemu za klíček , aby mi tam čerpadlo natlačilo benzín a pak postupně po valci se rozškytá někdy né hned a znovu opakovat s klíčkem , když přijedu zhasnu dám ji půl hoďky tak chytne na první dobrou hned a vždy . Blbne jen když zhasnu a chci hned nastartovat .
Díky za rady

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bery*
hodnocení

1x
Mě kdysi u feldy 1,6ky praskla hadička (husí krk) přímo v nádrži na čerpadle. A než jsem na takovou věc u auta na LPG přišel ... Ono to na benzín jen párkrát do roka startovalo (takže mizerně), jinak čistě na plyn, takže v nádrži vic vody než benzinu a takže hledat problém v hadicce uvnitř nádrže mě fakt dlouho nenapadlo, dokud jsem nezjistil, že tlak benzinu z čerpadla úplně snadno udržím prstem :) A příště to zase byl regulátor tlaku na liště, kudy protékal benzín do sání a pro změnu se to uchcavalo, taky jsem v něm hned nehledal problém.

Regulátorem do sání podtlakovou ovládací hadičkou je dost blbá závada. To bych asi taky dlouho hledal, kdybych neměl tlakoměr na palivo.

bery*
Tady by asi ani tlakoměr nepomohl, on ten regulátor nejspíš i fungoval, akorát propouštěl i do sání, ne že by tam teklo proudem všechno až by nebyl tlak. Upozornila mě na to, tuším, rozleptana ta hadička k sání, kde benzín nemá co dělat.

Odpojením hadičky od sání se mění na budíku tlakoměru tlak asi o 0,2 BAR. Takže při pokusu odzkoušet, zda chodí by jsiodpojil mokrou hadičku.

Na 1.3MPi se navíc často z 99% tyto hadičky rozpadají. Jiné moc ne, ale tato pravidelně.

 

 

hodnocení

0x

Feldy z roku 1997 měli v jednotce dost blbej firmware. Doporučuji pokud tomu tak je vzít si jednotku s Feldy 99-2001 s posledními firmwary. Hlavně českými. Ne německé. To je vidět i na jednotce, kde byla vyrobená na štítku.

Dále u Felicie MPi nikdy nezapne relé palivového čerpadla na několikakeré otočení klíčkem. Ve všech jednotkách Simos 2P co jsem se setkal je časová prodleva. Čerpadlo tedy nasaje porpvé po prvním otočení a pak už na dlaší opakované otočení nenasává. Není to potřeba. Prodleva je asi 30 sekund, kdy opět po otočení klíčkem nasaje.

Čerpadlo dá 6 barů a palivová lišta z nich odreguluje přesně 3 Bary. Vedení paliva je krátké, takže naplnění lišty palivem je mžik. Navíc v liště je ten regulační ventil zároveň i zpětný, takže palivo nepadá jako u Š120.

Není tedy žádný důvod šaškovat s klíčkem.

Vyměň si palivový filtr. Je na nádrži za tepelným štítem kolem výfuku u zadní nápravy. Ty 3 matky z plechu co drží tepelný štít dobře prostříkej a dej jim čas, jinak si je utrhneš. Většinou jsou rezavé. Povoluj je oříškem goly 1/4

Kup MANN nebo Mahle.

Kolik máš najeto?

asd1

Koukni jakou teplotu udává čidlo teploty.. Dovolim si tvrdit že filtrem paliva to neni, to by blblo (tlak paliva klesal) při velkým odběru = plným plynu nebo při startu za studena..

matescfc
hodnocení

Díky za info , felda je výroba 99konec do provozu šla 2000 unor , najeto 135 tis , no s tím klíčkem nevím ,právě mě mátlo že na klíček třeba čerpadlo tlačilo půl minuty pořád pryč ( ne vždy )zhasnu zapnu a zas tlačí ( ne vždy ) ..

MPi Felda nemá žádná čidlo tlaku paliva. Rozhodně nemá zpětnou vazbu a nebude tlačit dýl než 2 sekundy.

99 je OK. To čidlo teploty taky není špatnej nápad. Ale lepší je diagnostika nebo alespoň změřit ohmetrem oba NTC termistory v čidle.

135tkm je na filtr paliva a poruchu čerpadla málo. To by mělo být OK.

 

matescfc
hodnocení

Čidlo teploty je 8měsíců staré netvrdím že nemůže být špatné , ale nevšiml jsem si že by byl rozdíl mezi krátkou nebo delší trasou ujetou a tim startováním ..

Musíš to projít všechno.

Tlak paliva s regulátorem i bez napřímo, kolik dává čerpadlo, v diagnostice hodnoty čidel a v neposeldní řadě může být i vadné relé (můžeš zaměnit s relátkem od ohřevu zadního skla).

Pak to může blokovat immobilizér.

Nemáš tam nějakou dodělávku alarmu nebo LPG?

 

matescfc
hodnocení

0x

LPG ne , jediný co tak asi píštalka na zapomenuté rozsvícené světla ...

Tak to nemá vliv.

Zkus si prohodit ta relátka.

matescfc

U spolujezdce pod palubovkou? je pravda ze mi nedávno odešlo rele na blinkry ...

 

matescfc
hodnocení

0x

Tak relatka prohozeny a nic ujel sem 500 metrů zhasl půl minuty počkal a nic ,,, zkoušel jsem klíček čerpadlo tlačilo vypnu počkám půl minuty a znovu 5x a vždy čerpadlo tlačilo ...

Druhý zleva v horní řadě je pro ECU a čerpadlo. Poslední vpravo v dolní řadě je topení skla.

Může i blbnout snímač otáček. Neměnil ho někdo? Může blbnout jen při ohřátí. Kdyby jsi měl možnost si ho vypůjčit od někoho jiného, tak to udělej.

Nejsou na něm špóny nebo neklepnul ho někdo a nepromáčkl při výměně spojky totiž musí dolů a spousta mechaniků na to pr*á a pak ho strouhnou o zuby setrváku a pak zlobí. Jak je an tom? Sundej ho. Drží jen na M6 na 10 klíč a konektoru.

 

matescfc
hodnocení

0x

Ted bylo auto studený přijel jsem ve 2h z práce a za 500 m se to až tak neohřeje řekl bych ,,, záhada ,,, spíš jestli není přicpaný potrubí přívodu? než se to procucá?

Proto píšu vyměń palivovej filtr. Životnost má 60 000km cca. A při těch sra*ká v palivu v ČR je to víc nežli potřebné ho měnit.

Pokud to čerpadlo tlačí do přicpaného filtru, tak brzo odejde krom toho, že nemá patřičný tlak a chod motoru může být nahraně. Ono to pojede i s 2,5 bary v liště. Monotronicku stačilo i 1,1bar.

Pokud se měnila spojka, tak očisti ten HALL snímač otáček a koukni, zda není promáčknutý či poškozený.

matescfc

O.K. ,, zkusím to až se dostanu na rampu zatím díky za radu , dám vědět ...

Na to není potřeba rampa. Hall snímač je nahoře pod termostatem.

Pak napiš.

 

matescfc
hodnocení

0x

Spojka se měnila , ale to je tak dva roky ...

 

pepek*
hodnocení

0x

Ja len tolko BERI ty maš 1.6 feldu na benzin. Inak ja by som pozrel vztrekovacu lištu, alebo nerobil si nieco s škrtiacov klapkov.

pepek*

BERI OK ---PROMIN pomil som sa 1.9 prepač

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]