Mám Fiat Pálio Weekend 1.6 16V a je problém se startováním, když ujedu delší vzdálenost cca15km a víc takže se motor zahřeje a zastavim tak potom nemůžu nastartovat startér točí pomalujako kdyby bila slabá baterka ale ta je nová a svíčky sem taky vyměnil, napadla mě ještě zapalovací cívka ale nechci do ní investovat aníž bych věděl že to pomůže. Další problém je že ručička tachometru skáče nahoru trhaně a nejde tak jak zrychluju a ještě k tomu podměřuje cca o 20km/hod, stejně tak otáčkoměr se chytne jen někdy (někdy ukazuje normálně a pak spadne a nic) takže teď moc nevěřím ani ostatním ukazatelům na přístrojovce. Poradí někdo?
Ahoj, s tou baterií je možné, že se vybíjí místo toho aby se dobíjela, ale to bys za chvíli nenastartoval vůbec, takže je to asi hloupost.. na indukčku bych to neviděl, když to dělá jen za daných podmínek... ručička tachometru lítá pokud je náhon někde špatně vedený, pokud nejde o čistou elektroniku a se špatným měřením poté, co napravíš vedení náhonu asi už nic neuděláš... když blbne otáčkoměr, mohla by to být tedy ta indučka, pokud to není samotný budík, respektive kontakty na cívce nebo otáčkoměru - spíš na té cívce, takže jsme zase na začátku... moc jsem Ti asi neporadil... jen takové zamyšlení... David
Určitě bych doporučoval pořádně zkontrolovat kabely od baterky. A nejenom na baterce, ale i na starteru a HLAVNĚ ukostření. Bývá častým problémem třeba u Mercedesu, kde je ukostření ve spodní části motoru a díky soli a nečistotám na něm, vznikají značné přechodové odpory. Spoj se musí rozebrat, drátěným kartáčem, nebo pilníkem dobře očistit, potřít vyzelínou a opět pevně přitáhnout. Někdy dělá problém i samotný spoj mezi kabelem a akumukátorovou svorkou. Pak je dobré při startování změřit napětí na baterce a následně na starteru. V prvním případě měřit přímo na kolíkách baterky a v druhém přímo na starteru. Rozdíl by neměl být větší jak cca 0,5V.
Spíše si myslím je vinen stav startéru.Ložiska ve startéru vYkazují vůli.pokud se startér ohřeje,vůle se zvětší a kotva startéru začne chytat o stator.Proud do startéru neúnosně stoupá a schází napětí pro zapalovací cívku.Motor špatně chytá,neboť svíčky nedají dostatečnou jiskru.Pokles napětí v síti se pak projeví i na poklesu napětí pro ukazatele na palubce.
Je to přidřenej motor, někdo to uvařil a potom jen zbrousil hlavu z jedný strany aby sedla na válce janže domečky na vačku se skrotily podle hlavy a teď když se to zahřeje tak se začnou zevnitř odírat takže je tam velkej odpor a startér to neutáhne, možná oprava je bohužel jen výměna hlavy a domečků! Ta palubka byla v háji protože se vní někdo šťoural asi kvůli stočení tachometru takže taky vyměnit. Oprava s dílama s vrakoviště a novym těsněním vyjde na cca. 10000,-Kč bez práce, s novejma dílama na cca. 45000,-Kč bez práce s originál dílama.
jirkahorak*
Myslím že tazatel neříkal nic otom že se mění jízdní vlastnosti a chování motoru,kdyby byl přidřený motor tak by to myslím(a to určitě) poznal na výkonu motoru a otom neříkal nic.tachometr je asi elektrický ale čidlo by mělo mít v sobě i mechanickou část která dává impuls takže bych šel potom čidle a mrkl se na něho jestli nedrhne(teda aspoň čidla u citrónu saxo to mají.Dá se vyzkoušet i primitivním způsobem a to že ho vyndáš napojíš šikovně na nějakou třeba aku šroubovák a pustíš a uvidíš jestli to bude v poho tak je problém v převodu z převodovky na čidlo.Ten otáčkoměr to ti neporadím může to být v budíku nebo v nějakém kontaktu ale za opucování a odmaštění kontaktů nic nedáš a nic to nestojí jen trošku tvého času.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.