Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tatra 148

Od: sisi® odpovědí: 16 změna:

Dobrý den, nevíte někdo, prosím, jakou cenu měla Tatra 148 - taková ta modrá, v době, kdy se vyráběla? Děkuji za odpovědi.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar promon

No, Tater se vyráběly spousty variant, T148 nebyla výjimkou. Takže specifikace ,,modrá´´ může obsáhnout spousty nástaveb od ,,hovnocucu´´ přes AD20, dumper, valník, až po, asi nejobvyklejší verzi S3 (třístranný sklápěč) T 148 skončila výrobu někdy v roce 1981, nebo 82. Koupit soukromě to nešlo, ale někde jsem slyšel a nějak mi to utkvělo v paměti že ta S3 byla někde okolo 250.000 Kčs.

 

fratisek
hodnocení

2x
Dvěstépadesát tisíc korun

 

 

hodnocení

0x
avatar jenyk
Samotnej podvozek, sklápěčka, mix, valník, jeřáb, či něco jiného?

Tahle S3 je skorosouseda - je dostatečně klasická? *smich* Modrá je, takže vyhovuje?

Nicméně v lomech jezdily převážně dumpery - tedy jednostranné sklápěče, notoricky známé i z dětského provedení.

megahracky.cz/...

Tatra 148

Sorry, chtěl jsem ten koment dát ke svému příspěvku *smich*

Promon, nějaká vojenská přestříkáná na modro?

Ten střešní vlez měli jen vojenské nebo většina nákladních?

Téměř výhradně vojenské,ale je možné, že byla měněna jen kabina, po nehodě! V letech 1992-1997 jsme měli v jednotce u VZP CO jednu 148-S3 a jednu 815 S3 bez toho!

On to není střešní vlez, je to velitelský poklop. Navíc u té Tatry je celkem na nic, jelikož se dá otevřít jen tehdy, když je zvedlá korba*smich*

Nicméně jej měla asi většina českých armádních aut, T805, T111, T138, PV3S atd. Já va vijně kočíroval převážně ZiL131 a ten to neměl, měli jsme na boudě ohrádku na maskovačky. Mělo to snad sloužit k tomu, že velitel měl za jízdy v koloně stát v tom poklopu a sledovat pokyny velitele kolony. V praxi jsem to nikdy nezažil za jízdy jinak, než zavřený, ona taky třeba u PV3S, nebo T111 byl v kabilně takový hluk od motoru, že ten velitel stojící hlavou nad střechou by mohl řidiči ty pokyny předávat tak jedině mlácením pěstí do střecha auta*smich*

To Jenyk - ano, ta T148 byla původně armádní, krom toho deklu to má i třeba světla s rámečkem na upevnění clonek. Koupil to v 91 v armádním výprodeji tedy ojeté, nebyla to uloženka a dosud s tím jezdí. Které dnešní auto to vydrží?

Áno kabína je vojenská, no predný nárazník ostal z civilnej verzie, vojenská ho mala z z profilu U. a mala ostré hrany.

Je to nějaká přestavba, nebo spíše oprava z věcí co se kde sehnalo.
Poklop a světla vojenský, nárazník civilní.

Jasně, on to má na civilních značkách, není to veterán, takže na nějakou autenticitu si soused zcela jistě nehraje má to na práci . My jsme na útvaru S3 neměli, měli jsme T148VN - tedy valník, ten vypadal viz video. Podobně vypadaly i AV8, s tou jsem i jezdil, ale to byla verze T138.

Ale je fakt, že na Tatry rád vypomínám, i když tehdy mě nejvíc brala tehdejší novinka AV15, což byla osmikolová T815, obrovský auto s úžasnou průchodností a ovladatelností. Do Prahy to bylo ideální auto, ta třímetrová radlice vpředu budila respekt a ostatní řidiči se nesnažili narvat těsně před ni. To už dnes nefunguje, tradiční manévr ,,na Pražáka´´ praktikují současní řidiči i na vetší techniku - viz nedávný případ Peugeot vs ShKH Dana - což je v podstatě zase T815 8x8 .

idnes.cz/...

Ti kluci jeli na Open days do Čáslavi, kde jsem s nimi shodou okoností mluvil. Tatra ještě měla při podrobném ohledání patrné následky té nehody (červenou šmouhu na stupačce řidiče) *smich* Zajímavá byla reakce řidiče Peugeotu - pražského seniora - prý ,,Sorry, přehlíd jsem vás´´ *smich* idnes.cz/...


 

hodnocení

0x

A máte na mysli co? Modrou Tatru 148 z výroby Tatra Kopřivnice, nebo tu dětskou hračku, obvykle oranžovou, jako model?

 

hodnocení

Děkuji za odpovědi, samozřejmě jsem měla na mysli tu klasickou tatrovku, co vozila např. písek z lomu. Nedávno jsme viděli, jak s ní někdo pořád jezdí při jakési stavbě. Tak nás to zaujalo. Takže tak.

No jo, jednoduchý, tím pádem takřka nesmrtelný stroj.
Propálený píst, to byla oprava na dopoledne. Po obědě jsem už jel.
Co si tak matně pamatuji, co říkal autonáčelník, byla jedna něco mezi 250 až 300 tisíci. V době kdy stál rohlík 30 halířů.

Toto bol ideálny stroj na opravu spojky. Mne to trvalo s vybratím motora,výmenou lamiel, spätnou montážou a naštartovaním 4 hodiny. U osobáku alebo moderných nákladiakoch sa dá o takom čase len snívať.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]