Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zničím si auto učením se na něm?

Od: domys odpovědí: 26 změna:

Dobrý den,

mám čerstvě řidičák a auto Mazda 6 rok výroby 2002, benzín.

Učím se hlavně správně rozjezdy. Takže rozjezdu se, zastavím a dokola. Snažím se učit rozjezdy rychlejší, takže dnes mi to už 10x chcíplo. Ničím tímhle auto? Jako ideální to asi není, ale jak vážné to je a co se může stát, když tohle budu dělat například týden než si na něj nezvyknu? Tohle bude asi paranoa, ale před zkoušením se mi motor na volnoběh zdál tišší než po zkoušení rozjezdů. Děkuji moc

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ttt
hodnocení

9x
Naučíš se ještě měnit spojku :)
domys
hodnocení

Dobře, takže raději toho nechám. Nadělal jsem za 2 dny (přibližně celkově hodinka zkoušení, 10-20 chcíplo) nějakou razantní škodu? Díky moc

david*
Ne, každý se to učil. Zachvíli budete profík.
domys
hodnocení

Děkuji, Davide. Ještě se chci zeptat k té hlasitosti motoru. Je možné, že se tam něco pokazilo nebo to je spíše paranoa? Ono to běží stejně, jen mi přijde, že trošku hlasitěji, ale nejsem si úplně jistý.

david*
Určitě ne, spíš víc mačkáte plyn.

 

hodnocení

4x
avatar mikihans
Když vidím, kolik let už u nás jezdí stejné vozidlo autoškoly, kolik lidí se na něm při učení muselo vystřídat a kilometrů najezdit, tak to s tím ničením až tak hrozné asi nebude :)
Samozřejmě nějaké zvýšené opotřebení spojky, ale s tím se musí počítat.

 

zaseja
hodnocení

1x

Sice jsme to občas asi dělali skoro všichni, ale rizika tam jsou.

Ničí se spojka, homo klouby, můžeš si zničit převodovku, urvat poloosy, i když ty snesou dost, může ti prasknout nebo přeskočit rozvodový řemen, silenbloky na nápravě, kolem motoru, u převodovky, asi to ještě nebude všechno, ale na finance by to mohlo stačit a nic z toho se ve finále stát nemusí, ale to riziko tam je.

 

smode2
hodnocení

1x

Nezničíte. Nejlepší je najít si klidnou slepou uličku a zkusit si tam pár dní po sobě:

1. zařadit 1 a rozjet se

2. zařadit 2 a zrychlit

3. zařadit 3, zrychlit a zastavit.

Předchozí body opakovat 20x. Když to takhle uděláte každý den od pondělí do pátku, nevěřím že byste to v sobotu neuměl napořád a stejně tak nevěřím, že byste měl ještě druhý, max. třetí den problém.

Rozjezdy podobným způsobem budete mj. ve voze praktikovat denně. Není třeba se bát opotřebování auta víc než je nutné.

Auto se opotřebovává i běžnou normální jízdou, hlavně klouby a čepy. Pokud tomu bude takto pravidelně nakládat, tak na nejbližší technické ho vyhodí, to jsem si jistý.

Není normální, aby se za týden někdo neuměl rozjet, natož po autoškole. Jak udělal zkoušky? To se dávají dnes lejstra každýmu?

Asi bude něco s autem, nemá zataženou ručku?

ernie - "To se dávají dnes lejstra každýmu?"

Je to smutné, ale bohužel skoro ano.

Když jsem před dávnými roky dělal autoškolu, učil mě instruktor rozjíždění do 6% stoupání. Pokud bych se nedokázal plynule rozjet, nepustil by mě ke zkoušce.

My jsme ve Svazarmu dostávali i pohlavky. Řvaní byla lichotka :) A to nebyly posilovače jak řízení, tak brzd. No, stodvacítka možná posilovač brzd měla. Jak která...

@ernie - také pamatuji toho "lepáka". U mne to bylo málo plynu při podřazování před kolejema s P S5T. Učitel 2 metry, 140 kg a ruce jak lopaty. ještě dnes po 47 letech si ho pamatuju.

My jsme museli náklaďák Ifu a traktor Zetor (asi 4411) udržet na spojce v kopci..nesmělo to couvnout..Sice nechápu dodnes,proč jsme museli stát tak dlouho na místě a drželo to jen na spojce..ale vzhledem k otáčkám těch strojů spojka asi moc netrpěla..Střídali se nám dva učitelé ..mladý a starý..Starý zakazoval podřazovat a při pokusu podřadit z 5ky v kopci nás fláknul rákoskou..A ten mladý naopak řval.."podřaď,copak to neslyšíš?" A učitel na "velkou" motorku byl úplný ma*or..ten uměl jen řvát a nadávat..nic nevysvětloval,jen řval jako de*il *smich*

IFA byla dobrá, tam byl učitel kvůli motorovému deklu a sedačkám od sebe dost daleko :) U vejtřasky už to bylo blíž, ale zas tam nebylo slyšet jeho řvaní :) Si nepamatuju, jestli měla IFA posilovač řízení. Véeska ne, tam se líp točilo podhmatem s pákou předloktí.

Taky už nevím,jestli měla posilovač,ale zato měla dva volanty spojené řetězem a přes to plechový kryt*smich*
Tak posilovač si nevybavim, zato si pamatuji lištu která držela podlahovou gumu. Jednou při vystupování jsem o ní chytl a po hlavě zahučel do kontejneru shnilých ryb. Smrděl jsem ještě měsíc.

 

 

hodnocení

1x
Spíš je otázka, jestli je to auto ok, když vám při rozjezdu stále chcípá. Řídí ho i někdo jiný a nemá problém?

 

sick
hodnocení

1x

Pokud je líto tvého auta, tak si zaplať zkušební jízdu v autoškole. Samozřejmě že metoda start stop stokrát za 0,5 hod. na parkovišti, = zvýšené opotřebení automobilu.

A co jsi dělal když jste měl jízdy?!?0

 

hodnocení

0x
avatar ernie

V autoškole se z nikoho zkušený řidič samozřejmě nestane. Ale tu nejzákladnější věc, celou podstatu autoškoly a automobilismu vůbec, a sice rozjet se, by žáka měli na kurzu naučit dokonale. A i když je samozřejmě každý vůz jiný, i ten stejné značky a typu, tak žák by se na tento úkon měl umět přizpůsobit po pár rozjezdech.

Takže problém s rozjetím může mít tři důvody, žádný jiný.

Špatná autoškola,

porouchané auto,

nemehlo řidič.

Nechat auto chcípnout si může s pardonem dovolit dlouholetý zkušený rutinér (jako pověstný tesař, který pod prsty nekouká), ne čerstvý absolvent autoškoly.


doplněno 05.04.23 06:44:

Abych ještě odpověděl na otázku. Pokud auto není pokažené, že ti to chcípe, tak to týrání moc dobré není.

JJ. Jako začátečníka mě s sebou na výjezdy v práci brával obchodní ředitel, bývalý automobilový závodník. Jednou mu to při rozjezdu chcíplo. Jak rána do zdi. Šéfe: A co jste teď udělal za chybu? Já nevím, já o řízení vůbec nepřemejšlím, všechno dělám podvědomě... Tehdy jsem na něj koukal hodně nedůvěřivě, dneska samozřejmě vím, že nekecal.

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Opravdu čekáš, že dvacetiletá vrána vydrží ještě dlouhé roky? Vysype se něco úplně jiného, než třeba ta exponovaná spojka. Nebo to můžeš ťuknout. Neřeš to a v klidu jezdi.

 

asd1
hodnocení

0x

Hlasitost motoru spíš paranoia - zaměřil ses na to tak ti přijde hlasitější. Pokud teda nemáš nově děravej vejfuk *smich*, to je zvuk typicky "prdění" nebo smrad spalin do kabiny.

Chcípnutí - když neskočily rozvody tak se nic nestalo (u některých motorů s mizerně navrženýma rozvodama se to občas přihodí)..

Cvičení rozjezdů - 100x se rozjet sníží životnost spojky asi tak že místo 200000 km vydrží jen 199900.

Horší by bylo motor v točkách a spojku držet dlouho v prokluzu tak že se z ní začne čoudit a smrdět spáleným obložením, takhle jde spojka úplně zničit klidně za minutu *smich*

Na učení je ideální slabý bnzínový motor který chcípne snadno - nežehlí chyby = když to neuděláš správně tak se nerozjedeš. Oproti tomu např. velkoobjemovej atmosférickej nafťák, tam stačí jen pustit spojku a jede to = nepoznáš že něco děláš blbě.

 

mathew
hodnocení

0x
Samozřejmě, že to auto ničíš otázka je jak moc. Spíš by mne zajímalo jak si vůbec udělal autoškolu, když se neumíš rozjet s 2l motorem. Nebo to zkoušíš ve 12% a větším kopci?
Ano nikdo učený z nebe nespadl,ale taky je rozdíl v tom s čím se dotyčný neumí rozjet...

 

tj
hodnocení

0x
Bohužel zničíte. Proto se jako první auto na rozježdění a trénování kupují levné plečky za pár šupů (rozuměj strop 50 000). Dostává na zadek hlavně spojka, převodovka a jestli vám to chcípá (to nesmí), tak vlastně i motor a baterka. Rozjíždění nemá být pokus-omyl, vyjde-nevyjde, nebo naučím se nazpaměť jak rychle pouštět a šlapat na pedály a "ono se to samo" nějak rozjede. Musíte vnímat, kdy vám zabírá spojka a kdy je třeba přidat výkon (sešlápnutí plynu). Pak vám bude jedno, jestli se rozjíždíte do kopce nebo na rovince. Musíte se rozjíždět a řadit podle toho, co to auto potřebuje. A poslední rada, ideální přeřazení rychlosti je takové, kdy vůbec nikdo nepozná, že jste přeřadil (auto nijak necukne, necítíte ani zbrzdění, ani zrychlení, přechod je zcela plynulý)

 

hodnocení

0x

Koupit na naučení auto , třeba bouranou feldu za pár tisíc.

Nedostává zabrat jen spojka, ale i kliková hřídel, převodovka, diferenciál, klouby trpí jakg prase!

Pokud není mazda shnilá,tak je jjí škoda!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]