Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč praská na Fabii1 obrysová žárovička?

Od: loky odpovědí: 10 změna:

Proč praská na Fabii1 obrysová žárovička předních světlometů? Přepětí? Jak se to řeší? Jaké tam dát, aby to nepraskalo?

Ke světlometu řidiče se blbě dostává, je tam xenon a velká baterka

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Změnit značku žároviček, zřejmě špatná výrobní série.. .?

loky
hodnocení

Ne, to praska odjakteziva, je tu nějakej auto elektro specialista na fabky? To přece musí znát, dříve si vybavuji, že se mluvilo o nějakém dobastleném rezistoru? Kondiku? Filtru?

Že tam vznikají nějaké napěťové špičky?

anebo jestli mě paměť klame, no tak mi řekněte jakou značku žároviček odplnou... uz me to se...

Ale to by přeci odcházeli i jiné třeba potkávací nebo zadní potkávací...

 

hodnocení

2x

Obrysovky u Fabie málo kdy praskaj. Né víc než u jiných aut.

Kupuj W5W žárovičky Philips třeba na pema-autodíly

autodily-pema.cz/...

Nebo autokelly Hella

autokelly.cz/...


doplněno 26.03.23 18:39:

Na tlumené potkávačky H7 jsou předřadné odpory. Ty máš Xenon a H7 dálku.

Tam nějaký odpor nemá smysl.

Na W5W obrysovku/parkovací se nedělá.

Buď se ti světlomet utřepává vibracema a nebo přehřívá. Jinak vlákno neodejde a přepětím by odcházelo víc žároviček.


doplněno 26.03.23 18:41:

Taky si můžeš odkodovat jednotku serva na kanále 44 na menší výpomoc sil. Pak nebude tak houpat s napětím.

Ale i kvalitní baterka zajistí to nehoupání napětí v palubní síti. Ideálně Exide 70A EFB, ale to potřebuješ velkej kastl. Ale ten má většina Fábek.

loky
hodnocení

Jo diky, to už se tady kdysi psal o tom posilovací, ale tam bylo baterka vždycky 72 až 80 Ah, tak to mi je divny, ale fakt odchazeji jen ty obrysovky, treba 1-2x do roka a to se s tim ani moc nejezdi...

Zkusim nastavit tedy nejslabsi posilovac clovekvsiti.cz/...

A ten vliv výrobce žárovky je to nějak podstatný? Teď upadla žárovička na pevně přimontovaném reflektoru, je pravda že ten druhý co vlákno upadlo před pár měsíci, tak se trošku drkoca...

U Philipsu mi žárovky vždy vydrží nejdýl. A Osram rám nedmám. Loupou se jim dost ty oranžové PY a WY v blinkrech. Philips se skoro neloupe proti nim. Autolapm svítí víc červeně a Narvy jsou takový průměr jako Osram.

Také očistit kostřící body po celém motorovém prostoru. Jemný smirek 1500 a ošudlej demontovaná kabelová oka.

Týká se to jen koster - hnědé vodiče na karoserii.

loky
hodnocení

Ty kostry ale neplanuju demontovat, leda ze bys mi chtel udelat GO... nebo mi posles schema z dilenske prirucky, kde kostrici body v motoru jsou? ASZ.

Jak dlouho vydrzi Philips obrysovka? Mam dojem ze zadni zarovky jsou jeste z prvovyroby... Nechapu ze ty predni jsou za rok K.O.

Nebude lepsi sehnat LED do obrysovek? Tam by volframove vlakno nemelo trpet... kdyz tam nebude, muzu kupovat v Kelly.

LED je ptákovina. Většinou se modulky z číny přehřívají a LED poblikávají či svítí málo.

Kostřící body mají kolem sebe plastovou černou korunku. Takovou ohrádku.

Jeden je na mínusu od baterky na domku tlumiče. Po kabelu od svorky mínus asi 30cm na karoserii.

Takové pak hledáš.

Další je pod levým světlem na tom nosníku podél podběhu levého kola. Na té kolejnici směrem z čela do auta. Jde tam i tlusá hnědá kostra od servočerpadla a svazek od světel. To je asi nejzajímavější bod, který by měl mít péči.

3 nebo 4 tuším najdeš.

loky
hodnocení

Že svítí málo mi neva, důležitý je, abych to nemusel neustále měnit, protože jak tomu fakt mizerný přístup, musí se vyndat asi starter xenonu, možná ještě baterka... kvůli STK a policajtům chci aby svítily obě obrysovky

takže ty myslíš, že wolframový vlákna bude topit méně, než led!?

Že svítí málo mi vadí spíš u XENONU, když boreček autoservisu za to chtěl bůhví kolik tisíc a do půl roku svítivost klesla... takovéhle xenony stojí v Číně dva kusy asi 150 Kč...

A schéma nebo foto těch kost řící ch bodů nemáš? Nebo se nedá někde najít?, Já mám fakt špatný hledací schopnosti, to nenajdu

LED nejsou na 12V, takže v nich mimo výkonové LED topí i její měnič.

Wolfram topí víc, ale taky je víc spolehlivej, pokud ho nevystavuješ vibracím.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Nemaš popraskaný držaky světel? Pak se svétlo za jízdy klepe a žárovky nevydrží
Mam taky na škodovce xenony a davam teslacký w5w a uz ani nepamatuju kdy sem je měnil
Co se týče svítivostí xenonu musúš vyměnit celou tu parabolu s čočkou bude to vysviceny a možná i děraví
Seženeš nový kovový přehodíš a to budeš koukat
Ja si to u sebe měnil na jedničkový oktě
Pro inspiraci tu:
club-opel.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma obrysová světla

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]