Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olej z Lidlu, výměna čepu

Od: jarin® odpovědí: 16 změna:

Zdarec pánové,

máte někdo zkušenosti s Lidl ojelem 10w40? Aktuálně se dá sehnat na prodejnách za dobrou cenu. Zvažuji že ho do svého JTD zkusím. Dával jsem dlohou dobu Selenii jak se má, pak jsem přešel na Valvoline,naposledny jsem dával Mogul..před rokem in memoriam, když jsem začal měnit za Orlen. Ničím z toho jsem motoru neublížil, ale olej W5 olej, to je něco jiného.

Dále bych se chtěl zeptat, jestli možné vyměnit čep řízení, bez toho, aniž bych musel na geometrii. Respektive jsem byl na geometrii nedávno a nechce se mi tam jezdit znovu. Díval jsem se na tutoriál od autodoc kde borec vyměřoval vzdálenosti šuplerou ale není z toho patrné, jestli ta geometrie se musí udělat nebo ne. Proč to řeším.

Měl jsem na volant natočenej trochu doprava i když auto jelo rovně, ale kromě této kosmetické vady mi přišlo řízení v pohodě. Ale jel jsem na geometrii, nechal jsem si udělat 3D geometrii, volant se srovnat, ale řízení mi přišlo potom takový "gumový" Myslel jsem si, že to je pneumatikama, které jsem zrovna měnil za nové, nebo vůli na nápravě. Tak jsem dal auto kamarádovi na servis a vrchní ramena byly KO, čepy i silentbloky, vyměnilo se to. Auto teď drží perfektně ale ta "gumovost" nezmizela. Kamarád říkal, že ten pocit může dělat změna sbíhavosti, že už to na jedné Alfě zažil.

Ptal jsem se ještě v Alfistickým klubu, tam mi jeden frajer tvrdil, že mu to dělaly čepy řízení a navíc mi řekl, že jsem hloupej, že jsem si nechal nastavit geometrii podle parametrů výrobce, že mi to bude žrát gumy a měl jsem si to nechat nastavit na nulu. To už jsem mimo jiné četl někde dřív a když jsem se na to ptal toho borca, co mi tu geometrii dělal, tak mi řekl, že to jinak než podle parametrů výrobce nastavit nejde, protože potom by se třeba blbě vracel volant ze zatáčky a že výrobce ví, proč to tak má být.

Takže jsem teď úplně v rozpacích, jestli věřit kamarádovi o jeho teorii se změnou sbíhavosti a pocitu, a že když už kontroloval vůle na přední nápravě tak by mi to asi řekl, kdyby tam byla. A nebo frajerovi co laboruje s geometrii po svém.

Což o to, ten čep bych si vyměnil i sám, je to rozhodně snažší než měnit třeba to vrchní ramena kde se musí svěsit tlumič. Ale nerad bych vynaložil usilí s výměnou, s jetím na geometrii a zjištěním, že to třeba bylo všechno zbytečný.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar diesel

K oleji-pokud daný olej plní i další normy (API ; ACEA ; ON danou výrobcem motoru) pak není problém. Můj názor ke geometrili- výrobce to stanovil dle parametrů auta takže nastavení je optimální a ne nějaké tvrzení někoho o něčem je mimo mísu.Na všech jsem to měl dle stanovení výrobcem a vše bylo OK nic "nežralo pneumatiky" A to i bez ohledu na to zda byla stanovena sbíhavost nebo rozbíhavost ! Ale jak píšu-je to můj názor.

Jinak měnil jsem si oba čepy řízení (o víkendu ) a v pá jedu preventivně na geometrii (dřív nemají volno).Nemá cenu ušetřit cca 1500 kč za geo a pak vyhodit za pneu třeba i víc než dvojnásobek ...

hodnocení

No, podle toho co jsem kdysi četl já, tak u té Alfy je lichoběžníková náprava a z výroby poměrně vysoký odklon kol do A a vyšší opotřebení pneu by měla být přirozená vlastnost tady, nebo jsem někde četl, že to je obecně vlastnost u sportovně laděných aut.

Ale borci si možná koupili opičku a nemají na banány, tak třeba přišli na to, že jiným nastavením jde docílit menšího opotřebení. Ale mně se zrovna s tímhle nějak laborovat nechce.

A je nějaká možnost jak u toho čepu poznat vůli, třeba za něj vzít a hýbat do stran, když bude auto zvednutý a kolo venku?

Ten olej z Lidlu normálně používám na více autech a motory "nic neříkaly",ale zjistil bych si,jestli to má opravdu specifikaci pro tvůj motor.. Čepy jsem měnil na více autech bez následné geometrie a gumy se nesjíždějí.. Záleží, jaká byla ta geometrie před výměnou čepů.. Změřil jsem si buď vzdálenosti,anebo počítal otáčky závitu.Spravně by se na geometrii jet mělo..Ale já tam převážně nejezdím..
Jinak Jarine,jak dopadla STK? Už jsi tam byl?Tam by vůli na konkrétním čepu měli přece odhalit a říct ti,kterej konkrétně je na výměnu.Taky ho můžeš mít zatuhlej díky špatné prachovce.A jak dopadla díra v prahu? Po takové době,jakou se to tu řešilo by asi nejen mně zajímalo,jak si to nakonec vyřešil.Fotka by potěšila;)
Jinak na geometrii leckde vyhazují, pokud zjistí prasklou pružinu anebo volný čep.. Nemá totiž smysl potom geometrii vůbec seřizovat.Otázka je,zda si toho všimnou nebo ne.. Každopádně s vůlemi na nápravě je nesmysl a vyhozené peníze tam vůbec jezdit..
hodnocení

No, dopadlo to dobře. Fotku přiložím, i když asi dostanu hejt. Od svého kamaráda a otce jsem dostal vynadáno, že jsem si mohl dát větší práci s broušením. Nakonec jsem to vyřešil tou pěnou, protože laminát mi nechtěl chytit i když jsem to měl vybroušený a odmaštěný.

Na TK jsem prošel v pohodě a pán tam odhalil vůli těch čepů na rameni, ale nebudu lhát, že to nestálo nějakou korunu navíc.. :D

Olej z Lidlu, výměna čepu
asd1

Ty kráso, to se Break poblije až to uvidí *smich*

Chce to shnilý pryč a pořádně vyvařit, otázka jestli to má smysl beztak to za chvíli shnije celý.. Musel bys převařit všechno železný *ua*

hodnocení

Já vím, že to není žádná hitparáda :D Ale spojka, respektive dvouhmota už má to nejlepší za sebou. Tak jsem k tomu přistoupil tak, že to auto budu mít rok, maximálně dva do další technické :D

A do teď přemýšlím, jestli se dřív rozpadne ta dvouhmota nebo zhnije ten práh. Jako snažil jsem se aby to utěsněný bylo dobře. :D

 

jawacek350
hodnocení

0x

Olej z Lidlu úplně v pohodě. Leju ho do své Xsary už roky a žádný problém.

 

asd1
hodnocení

0x

Olej z Lidlu - kvalitní je, s tím problém není. Je to normální kvalitní olej od velkovýrobce, jen v Lidlovským balení. Lidl nekupuje nějaký dva sudy ale obrovský množství pro celou síť obchodů. Ale že by byla výhodná cena.. E-shopy jsou levnější i s poštovným (beztak kupuješ i filtr) Do JTD spíš 5W40 i do starších, jedu Helix HX7 litr za stovku a filtry Mann. Selenia je předražený běžný olej, dovolim si říct že to samý co ten Lidl (Kauf, Tesco atd.)

Čep bez kontroly geo je blbost, na táhle řízení je znát každá desetina a o půl milimetru jiná délka už sbíhavost rozhodí hodně. Počítat závity je asi jako měřit desetiny mm krejčovským metrem*zed* Tělo čepu nemusí mít stejnou délku tak nepomůže ani změřit si míru ke kraji atd.. Dával jsem sem noty jak sbíhavost seřídit jednoduše doma a celkem přesně (lať a laserová vodováha). Pokud se mění čep jen na jedný straně a předtím byla sbíhavost v pořádku, tak jde nastavit i nepřímo - po smontování projedeš, pokud se ti změnila poloha volantu tak se změnila i sbíhavost té jedné strany. Tak šteluješ až je volant zase jako byl předtím a máš jistotu že sbíhavost je tak jak byla před výměnou.

Gumový řízení - obecně předokolku když nastavíš sbíhavost na nulu tak nic nezkazíš, rozbíhavost = auto má snahu jet rovně a řízení je tvrdší; sbíhavost = auto snadněji jde do rejdu a hůř drží směr. Výrobce neni blbej a je dobrý nastavit podle něj. Kámoš mohl mít hnutou geo jinde (vymačkaný silenty, bouraný apod. tj. jiný odkony/ záklony kola) proto se mu při tovární hodnotě sbíhavosti mohly gumy sjíždět špatně.

Pokud se měnily ramena atd., tak je dobrý znova udělat kompletní geometrii, to můžeš nechat po výměně čepu - doma nastavíš přibližně a v servisu necháš udělat kompletní geo včetně zadní nápravy (pokud je hnutá tak to má vliv i n apředek, taky tam jsou silentbloky atd.)

hodnocení

No s tou 5w40 jsem taky laboroval, že bych ji tam dal a líp by to mazalo za studena, ale prodejce olejů mi to nedoporučil...když se tam 18 let celou dobu lilo 10w40 tak přecházet na 5w40. Nevím jestli by to mohlo něco změnit, jestli by to třeba mohlo začít papat olej? Netuším.

No kamarádka měla u něj auto hned po mě a té ty čepy řízení ji měnil, že jsou KO. Tak já si myslím, že není blbej a že mi to zkontroloval a řekl by mi. Přemýšlím, že bych se ho zeptal. Ale nechci aby to vypadalo, že si o něm myslím, že je p**a, je to kamoš :D

Jinak auto jako takový drží moc pěkně, úplně mám chuť projíždět zatáčky pod plynem. Věděl jsem, že ta náprava není uplně ok, tak jsem jezdil pomalu, dost na spotřebu. Teď je spotřeba tolik, kolik je potřeba. Jakoby to bylo úplně jiný auto. :D

asd1

Taky jsem přechod z 10W na 5W řešil, přešel jsem a spotřeba oleje je stejná. Ono obecně 5W je řidší jen za studena za tepla jsou stejný. Stačí po výměně častěji konrolovat olej, když by to žralo tak se vrátíš k 10W, ale nepředpokládám že bude problém..

JTD motory na olej náročný nejsou.. Jen se držim zásady jakýkoliv olej který splňuje specifikaci pro motor (což je prakticky jakákoliv 5W40 nebo 10W40) a měnit po 10kkm/ 1 rok

U tebe to je celkem jedno, to auto neodejde na motor ale na kastli, tak si ho užívej dokud neshnije úplně, takový se už nevyrábí *bzum* Zbyde dovoz někde ze střední Itálie kde se v zimě nesolí ani to neni u moře...

 

hodnocení

No u těch specifikací se nabízí otázka, jestli se řídit podle ACEA nebo podle nějaké VW normy. Protože přímo tu Fiaťáckou normu splňuje dost málo olejů mi příjde, v tomto případě se jedná o FIAT 9.55535-D2. Vím o Valvolinu, Castrolu a Elfu. Prý s těma specifikacema u Fiatů je to nějaký komplikovaný aby to výrobce olejů dostal, nebo jde asi o peníze.

Jinak máš pravdu, že takový auto už asi těžko seženu. Mám plně zaslepenej EGR ventil a chybu to neháže, když jsem laboroval s jeho odpojením tak se kontrolka motoru rozsvítila ale po jeho přípojení zpátky po třetím startu zhasla.

Teď jsem tak nadšenej z těch jízdních vlastností, že možná do nějaké 147 bych šel zase, ale idealně z Italie a musel bych ji nechat vystříkat dutiny a podvozek, ale tohle auto už budu mít 7 let, učil jsem se na něm řidit před autoškolou. Takže vztah k němu mám, zároveň to ale chce změnu. Idealně 159, nebo GT (i když to je vlastně 147 v kupéčku).

asd1

Ty požadavky na oleje jsou dost podobný, takže pokud FIAT 9.55535-D2 splňuje i ACEA A3/B4/ API SN/CF, VW 502.00 505.00 atd. tak olej který splňuje ty ostatní specifikace ale Fiat chybí je podobnej a jde použít.. Jen se to netestovalo přímo na tu fiatí normu podle jejich postupu..

Koukám Lidlovka akce 5L za 350,- klidně bych to tam nalil.. Když porovnám mojí zkušenost u JTD a 10W 40 X 5W40 (oboje Shell HX7), tak v chování motoru rozdíl nevidim a asi ani ve spotřebě, ta šla možná tak o deci dolu víc určitě ne.. Spotřeba oleje stejná mezi výměnama po 10kkm jestli zmizí dvě deci tak je to moc, u obou to bylo stejný..

EGR jsme už řešili, můj názor zaslepení nepomůže spíš škodí, pokud EGR zlobí tak na 99% je jen zatuhlá tyčka solenoidu stačí rozhýbat máznout mědí a funguje.. To jsem dělal ca po 100 kkm, po dalších 50kkm jsem to ze zvědavosti kontroloval a žádný problém.. Seklá tyčka se projevovala slabým tahem do 2k (jako motor bez turba) a až pak zátah, nevědět že to je chyba tak ani nevim že to blbne.. Po rozhýbání táhne výrazně víc, už prakticky z volnoběhu.. Svádí to k podtáčení motoru protože i s 1200 točkama nemá problém a jde pořád hezky za plynem.. Mimo město žere 4,5 a přes 6 se snad ani nedá dostat, dlouhodobý průměr ca 5,3 (spíš to italsky udržuju než šetřim *smich* )

hodnocení

A jak se to chová? Mně totiž příjde, že se to chová jako atmosféra. Tahá to hezky, to jo. Když mě chtěl předjet borec s Rapidem, protože jsem se dotkl jeho ega, tak jsem tomu přišlápl a měl smůlu, poníženě se zařadil zpátky za mě. Ale chová se to jako atmosféra a není tam turbo efekt třeba od 1200-1500 otáček, že by to koplo..to ne. Ještě máme tu 159, ta má EGR funkční a chová se stejně.

Zvažoval jsem, že bych radši koupil nový EGR, nějakej Abakus za pár stovek a zkusil to s ním. Čistit se mi to nechce. Už jednou jsem čistil sání a měl jsem snahu rozhýbat ten egr a bordel z toho byl solidní. Na druhou stranu si říkám, jestli u tak starýho motoru to může mít na něco vliv. Žádný snímač který by poznal, že tama ty spaliny proudí zpátky tam není, jinak by to házelo chybu. Tak se nabízí otázka, jestli jednotka s tím nějak sofistikovaněji počítá, protože ta akorát pozná jestli je připojenej nebo není.

 

hodnocení

Tak jsem se dnes v Lidlu díval na ten jejich olej. Spíš bych vzal ten 5w40 a zkusil přejít z 10w40.

Ale jeden kamarád mi radí, že to tam dávat nemám. Druhej kamarád co mi dělá auto, ten zase tvrdí ať to tam dám, že to je jedno. Je to jako bych měl na rameni na jedné straně toho malýho andílka a na druhé satana. :D

Jediný z čeho mám obavy, že to neplní žádnou Fiatí normu, akorát VW 505 tuším, to by mělo být v pohodě a pak ještě nějakou Porsche normu...tak když to má normy od Porsche tak by to nemůže být zlý, ne?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]