Nejste přihlášen/a.
Tak to bude možná ten problém. Původní baterie se vybila a auto obsahuje elektroniku pracující s logikou, že pokud přes ni neprošla elektrika která by baterii nabila, musí být tato zákonitě stále vybitá. Je to ochrana před stravováním přes kabely.
Z jakého roku je to vozidlo?
A jak píše kmet, tak pokud je to tak že si řídící jednotka "myslí" že je tam pořád stará baterka.
Musí se tzv. řídící jednotce "říct" že je tam nová baterka.
A nebo je tam někde zkrat a baterka se vybila.
Elektronika si může myslet, že je tam stará, pokud měří opotřebení, ale ona dle toho upraví jen proud dobíjení. Rozhodně neovlivní odběr startéru, aby nenastartoval. To je tak trochu na palici, ne? To by tam musel být nějaký vehement (PWM, odpor, Tranzostor,..), který proud omezí a proč by tam byl proboha? Navíc dimenzovaný na 500A?
JInak ano, musí být nakódována, aby elektronika opět dobíjela správným proudem u start stop systémů.
Baterka nová neznamená, že je nyní nabitá, pokud auto nedobíjí a nebo baterku vybil zapomenutý zapnutý spotřebič (rádio, světla, osvětlení interiéru a kufru, atd...), tak je opět vybitá. Baterka je nabíjecí, ale nesmí zůstat vybitá dlouho, jinak je na vyhození.
Světla při pokusu startovat stále svítí, nebo v podstatě zhasnou?
Pokud stále svítí, hledejte chybu v silovém obvodu startéru, tedy v kabelu od baterie ke startéru nebo v ukostření motoru (celkem časté).
Pokud světla také zhasnou, je buď přechodový odpor na kontaktech baterie (volné, znečištěné kontakty), nebo problém s dobíjením a baterie je opravdu prázdná.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.