Nejste přihlášen/a.
Auta se systémem start - stop by měly mít tzv. gelový akumulátor.
Lze pohledem na akumulátor nějak poznat zda je gelový a nebo ne.
A co je toto za autobaterii?
Tak zpravidla ve START/STOP systému se gelové nepoužívají, ale zpravidla se používají baterie AGM (nasycené skleněné vlákno, často se plete právě s GELovou baterií a pak se často používá EFB baterie, což je obvyklá olověná baterie kde je upravená pro časté cyklické vybíjení. Jak se to pozná? Někdy je to na nich napsáno, případně dohledat v katalogu výrobce.
Celkem slušně je to popsané třeba :
Ptám se dopředu, až budu kupovat daší.
Kterou by jste mi doporučili
Tuto
a nebo tuto
Cenový rozdíl mezi nimi není velký.
Pokud můžu doporučit, tak nekupovat Varty. Je to 50:50 a kvalita nic moc.
Pokud se vejde do kastlu, tak tuhle
A která je lepčí
tato:
a nebo tato
A ještě mě zajímá co je to od té autobaterie ze strany plusu nahoře uprostřed takový vývod.
Mě to připadá jako odvzdušnění nebo něco takového.
když tak dám lepší foto.
Cena prodejce a kapacita. Čím větší kapacita, tím lepší. Baterka má daleko větší rezervu a ta se hodí mnohdy v mrazech, kdy baterce klesá kapacita Ah nejen teplotou, ale i stářím.
Ale někdo může namítat, že je to jedno nebo vozíš zbytečná kg navíc.
Mě větší baterka vždy pomohla. Jednou jsem chrápal ve Feldě a skoro jsem neodjel. Nechal jsem zapnuté osvětlení a rádio celou noc. Měl jsem tam 70Ah kus.
Ano, ta hadička s kolínkem je odvětrání plynů při nabíjení. Toto je hlavně u aut, kde je baterka pod sedačkou nebo v kufru, aby nesmrděla do interiéru.
V motorovém prostoru má opodstatěnění k vůli korozi. Ty plyny nejsou neagresivní, ale spousta výrobců na to kašle nebo řeší lajdáckým zakrytováním podvozku a pak se motorový prostor lépe odvětrává celý i bez hadičky na baterce.
Rozhodně nevyhodit a nerušit. Exide má na tohle přípravu. U Varty je potřeba s nových krytek pólů vydloubnout zátku a jednu stranu baterky zazátkova a do druhé dát hadičku.
Zde mají Varty schovanou volitelnou zátku na krytce polu. Ta se vyloupne a podle toho, kde má auto vývod na hadičku plynů se opačná díra zavře, aby plyny unikaly jen hadičkou.
Exide má jen jednu díru tuším. Ale tam, kde je vždy žádaná na dané straně, takže není potřeba sehnat špuntík na opačnou.
To je o životnosti a další výbavě el. přístrojů, zda stačí EFB.
Na dva roky stačí i obyčejná "ne EFB"
Tak dnes jsem se ptal na autobaterii pro svůj vůz, tak mi v autodílech řekli, že pokud start-stop po startu vypínám tak stačí EFB a pokud bych chtěl AGM tak nejlepší je BOSCH a můžu tam mít 70ah a ta prý stojí cca 7000.
Ale tady jsem ji našel skoro za polovinu
to má prodejce takovou marži? - schválně neuvádím jeho jméno
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.