Dobrý den borci (OCTAVIA 3 2.0 TDI 110 KW CKFC) Dnes cestou z Plzně se mi stala divná věc, a to: Při jízdě do kopce na 3 stupeň, plný plyn otáčky u omezovače(chtěl jsem prohnat pavouky). Najednou vyskočila hlaska zkontrolujte hladinu oleje, to jsem tedy doma udělal a hladina trošku u minima ale pořád v rámci mezí.na olej najeto už 23000 km.Takze v dubnu mě stejně čeká výměna.Ale co měla znamenat ta hláška?.jinak po zavření kapoty kontrolka pryč a vše ok. Děkuji za radu
Ne, v oleji opravdu není hladinový plovák, ale tlakoměrné čidlo. Ona není důležitá hladina, ale tlak oleje. A když čerpadlo nezvládne na vyšší točky dávat potřebné množství (tlaku) oleje kvůli částečně zanesenému filtru, tak se rozsvítí kontrolka. A když jednotka vyhodnotí, že je to kritické, tak auto spadne do nouzáku.
asd1
Pleteš si čidlo tlaku a čidlo hladiny
Satam - ty máš naftu turbomotor? Jde hlavně o to turbo, obzvlášť pokud má na vstupu sítko. Pak vačky, hydroštely apod.
LL oleje jsou jen šetření nákladů a omezení životnosti, 30kkm ty oleje nedávaj. A výrobce nepotřebuje aby auto vydrželo dýl než je záruka. Podobně na tom je doživotní náplň v převodovce apod. - "doživotním" totiž výrobce myslí 6 let / 200kkm
Rozumný je benzín max. 15kkm a nafta 10kkm nebo 1 rok
Tazetel ano stačí dolít, v náklonu/ tahu jen seplo čidlo minimální hladiny. 23kkm dolívat je blbost, rovnou vyměnit a pokud auto chceš mít delší dobu tak dop. měnit po 10kkm/ 1 rok, pokud jde o cenu tak měnit sám, vyjde to na třetinu a máš jistotu že to neni ojebaný. + do nafty VIF.
@jendaaa: Vyvedu tě z omylu. Dacia Logan MCV, 1.6 8V 55kW, r.v. 2007 pohon LPG. Olej měněn podle doporučení výrobce po 30 tis. km. Motor v dobrém stavu šel do šrotu s celým autem po najetí 430 tis. km. Toť moje zkušenost. A ne jedna. Od toho roku 2007 máme 5. dacii (se ženou jezdíme taxislužbu), všechny na LPG od nova, všechny motory výměna oleje po 20-30 tis. km, kleknul 1 motor z jiných důvodů (výrobní vada hlavy), dohromady na těch 5 autech najeto 1,3 mil. km, spotřeba oleje průměrná, u 2 motorů skoro nulová. Co ty na to?
Tak jednoznačně říci že to je nebo není OK nelze, Spíš záleží za jak dlouho se těch 30 000km najede-pokud je roční nájezd do 10 000 pak je to zhovadilost, pokud to nájezd za necelý rok, pak je to OK!
@satam nevyvedeš. Nechci se te nějak dotknout, ale evidentně nevíš, oč jde..srovnáváš benzínový mototr,ještě k tomu na LPG, s motorem naftovým. Tam je to o něčem jiném...
Já dam zkušenost s jednou fábií 1.9 tdi 74kw je to služební auto jedné větší firmy tady a ja v ní měnim olej leju tam nakej 5w30 castrol fst a mění se to po 30000km motor ma přes 300000km a jede jak hodinky Já osobně sem velkej nepřítel měnit olej takhle dlouho a na vše rodiných dieslech mame škodovky kie volva to měnim v rozmezí 10-13000km jak to zrovna vyjde
Dolej olej.Něco trochu nad risku min.Pak to ohřej a jeď opět někde do kopce na hranici omezovače.. Když se hláška neozve,tak napiš a já ti dám vědět,kam máš poslat prachy za dobrou radu a opravu auta
Proč hranice omezovače? Ohratemu oleji klesne tlak a na olejovém čerpadle přetlak oleje stejně odtéká mimo mazací kanál už při cca 2,5ot třeba... Nebo v tom je něco hlubšího co nevím? Jen se ptám ze zvědavosti
A dolil jsi tam něco nebo čekáš až se objeví jiná hláška? Nevím co chceš za radu, já bych to vyměnil hned a ne až v dubnu.
Jinak 23 tisíc je dost, ale pokud to auto najede 10 tisíc km za měsíc tak je nesmysl to měnit po 10 tisících km, protože by nedělal nic jiného než pořád měnil olej.
Asi máš zajebaný filtr při tom nájezdu. Kontrolka oleje není vázána na výšku hladiny, ale na tlak. Tím vyháněním pavouků jednotka vyhodnotila, že má na ty otáčky nízkej tlak, bo asi už nepřetlačí bordel ve filtru, i kdybys dolil horní rysku. Longlajf nelonglajf, hlavní je ten filtr.
Tolik k tomu nájezdu na olej.
glyx
Čidlo množství oleje je samozřejmě vázáno na hladinu oleje ve vaně. Tlakové čidlo tam je pochopitelně také, ale to měří a symbolizuje neco úplně jiného.
No dobře. A jak mi tedy vysvětlíte, že kontrolka začala blikat až při vyšších otáčkách (=tlak oleje) a ne při běžných, kdy by čidlo hladiny mělo upozornit bez ohledu na otáčky? Ha?
Neni na tom vubec nic divného. Autu se nezdála hladina oleje ve vaně, tak doporučilo řidiči kontrolu. Řidič hladinu zkontroloval a zjistil, že je blízko minima.
Děkuju všem za názory . Dnes proběhla výměna oleje + všech filtru, samosebou zkouška omezovač do kopce a vše v pohodě , autíčko už nenadavalo. Díky všem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.