Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mrtvá autobaterie? Jakou vybrat novou?

Od: safra odpovědí: 35 změna:

Měl bych otázečku. Mám starší autobaterii Bosch no zjistil jsem, že když jsem v autě někam jedu a pak čekám v autě a mám puštěné autorádio a po hodině problém a nenastartuju. Vzal jsem ji domů dal na nabíječku a po nabití a odpojení spadne napětí po týdnu doma na nějakých 12,3V takže tipuju, že umírá-umřela je to tak?

Otázka je jakou vybrat? V kapacitě a rozměrech vím, ale má význam platit za značku třeba Exide? Auto je staroušek žádný moderní vůz dalo by se přirovnat k Felicii. Co jsem se díval a snažil vybrat tak vybírám mezi Exide Excell, pak je v nabídce nějaká Goowei Energy případně Atlant. Váhu obchody uvádí i Goowei a Exide podobnou 13,8 a 14kg. Atlant prý váží 15kg.První dvě jsou od většího prodejce, kterého znám a tu Goowei si prý nechávají vyrábět.

Prodejce píše: Baterie GOOWEI ENERGY jsou privátní značkou naší společnosti. Na základě dlouholetých zkušeností v oblasti akumulátorů jsme ve spolupráci s výrobcem kladli důraz na vysokou jakostní kvalitu použitých materiálů (čistost olova), dlouhou cyklickou životnost (extra silné mřížky článků) a maximální spolehlivost a bezpečnost akumulátorů v provozu. Jedná se o uzavřené olověné akumulátory v provedení VRLA. Technologie hybridní GEL = elektrolyt je ztužen v hybridním gelu (kombinace s AGM), a tím je pevně vázán v útrobách článků, čímž je vyloučen jeho únik. Extra silná mřížka článků zajišťuje vysokou cyklickou odolnost, což tyto akumulátory předurčuje pro aplikace, kde dochází k častému a hlubokému vybíjení - cyklování. Díky dlouhodobému kontraktu a přímému dovozu ze zakázkové výroby jsou tyto kvalitní akumulátory dostupné za velmi příznivé ceny!

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar libor007
S exide neprohloupíš. Bavil jsem se s mým mechanikem a říkal, že narozdíl od jiných značek se mu exide ještě nevrátil, tak už jiné baterky (pokud někdo vyloženě netrvá na jiné) nebere.

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Ano vyplatí se vzít kvalitní baterii a ja pokud se vejde do vozu beru i silnější
Zkus to tu
kupoleje.cz/...

 

hodnocení

1x
Exide můžu taky rozhodně doporučit. Ale nejlepší zkušenosti mám s baterií značky Yuasa. Ta vydržela při správné péči nejdéle

 

hodnocení

1x

To musíš vědět sám, zda se ti vyplatí mít strach, že se baterka vybije a pak někde v mrazu nenastartuješ a budeš shánět odtah či někoho na nastartování kabelama. To musí být zábava zvláště, když spěcháš :)

Rozhodně se vyplatí EXIDE

Určitě radši Exide než Vartu, navíc jsou i levnější. Ale přijde mi zbytečné tolik bazírovat na výběru baterky. Je to spotřebák a jestli dám 2k znova za 4 nebo 6 let je už jedno. :) Mně teď třeba klekla Varta po 7 letech. Zrovna jsem si říkal, že bych ji měl vyměnit preventivně. :-D Doba, kdy baterky vydržely 10-15 let (můj rekord byl 14), je už nenávratně pryč.

 

hodnocení

1x

Ja som dal na radu Gumítka a kúpil som teraz Exide premium, Predchádzájúca mi už nevydržala v mrazoch,no za tepla je ešte dobrá a nabitá ešte aj drží napätie. Bola to Varta Silver a má 10 a pol roka.

Počitej ty exide 5 max 6 let
Jinak sou to dobry baterie

10ti letá byla ještě Johnsons Control a teď jsou varty pod společností Clarios.

Pořád mění majitele a firemní strategie. Dnešní Varty jsou na úrovni nejlacinějších baterek s mizernou kvalitou, ale stále se dobře prodávají k vůli lidem, kteří mají zkušenosti z minula.

spa

Je to chemie a opotřebovává se to jako cokoliv jiného, chemický limit je 12 - 13 let, pak to zdechne na stáří... neboli nemá cenu to udržovat v chodu 10 let a opečovávat, protože stejně po 12 letech to zdechne na degradaci stářím.

Chemickej limit je u laciných baterek 4-6 let. Ukazuje to praxe místo blábolení.

Olovo se recykluje a spousta laciných výrobců ho do desek dává málo a ještě z těch recyklovaných sra*ek.

Oproti tomu Exide přimíchává nové olovo k recyklátu a třeba u EFB technologie používá tlustší desky do článku, takže životnost je vyžší.

EFB je přímo vhodná na potřebu tazatele, kdy jí bude i vybíjet seděním v autě. Je proto přímo konstruovaná do Satrt-Stop systémů a spousta lidí si ji dává do miniobytných dodávek.

spa

blábolení je spíš tvrzení, že laciný = nekvalitní! To může říct někdo, kdo tomu vůbec nerozumí.

profík dobře ví, že i laciná baterka může být velmi kvalitní! Tak se rychle oprav ať se neshodíš tîm, že posuzuješ kvalitu cenou!

Btw po 13 letech mi pochcipaly i UPSkovy (nejlevnejsi) baterky, neslo s tim hnout ani desulfatorem. Přitom po 10 letech jsem dělal testy, a měly ještě minimálně 80% kapacity ... A od té doby byly pouze napište, nějak se nebrousily.

Navic 12-13 let rikaji i nejvetsi experti na baterky (stejne jako prvni vetu^), takze tomu ver ;)

* což jde proti jejich obchodnímu zájmu, když na kameru přiznají, že i levná baterka ze supermarketu může být vysoce kvalitní a ze stejný linky, jako značková s jinou samolepkou!

Recyklovaný olovo se používá na jiný části než desky, třeba na spoje, konektory, Recyklát na deskách nemá co dělat! Pokud tam je, tak se nediv těm 6 letům limitu!

blá blá blá... hezky to máš nacvičené :-D Ještě mi něco napiš odborníku, ať se pobavíme :-D

spa

Když dojdou argumenty, tak se chytáš kdečeho :) Zábavné to pozorovat.

Komec diskuse s tebou :) Tedy pokud se neprojevíš jak ... co chce mít poslední slovo, i když to není k věci.

Musím souhlasit s panem SPA
Kdysi mi nečekaně klekla baterie, takže jsem navštívil nejbližší obchod, kde měli nějaké akumulátory skladem. Bylo to zrovna Tesco a s mojí požadovanou kapacitou měli jen od jednoho výrobce. Značku teď nevím (musel bych se podívat do auta), ale mám ji 8 rok a šlape stále super. Před zimou ji nenabíjím, ani jinak o ni nepečuji. Zkrátka jsem ji před zmíněnými 8 lety dal do auta a jezdím. Jediné, co z hlavy vím, že se jedná o "CA" akumulátor.

 

spa
hodnocení

1x

Auto je staroušek žádný moderní vůz dalo by se přirovnat k Felicii.
hlavně abys neprozradil, v jakém ... jezdíš, a jak se používají startovací autobaterie máš v jiném příspěvku a jestli chceš svoji znásobit hodnotu veterána nejen každým natankováním, ale i autobaterií, tak s chutí do toho :)

Prodloužit životnost autobaterie lze jen dvěma způsoby: udržovat i trvalé nabitou, a nevybíjí bez nastartovaného motoru s funkčním dobíjením. Pak je skoro jedno, jakou značku máš, pokud to není extra ošizené...

Doplním, že jí vadí ještě mráz a vedro od motoru, proto je někdy baterka krtá boxem nebo hadrovou ohrádkou.

spa

Mráz ji vadí, jen pokud je nenabitá.

Mráz ji vadí, jen pokud je nenabitá. Ty woe opravdu odborník na AKB! Mráz vadí i novým plně nabitým bateriím, nejen pokud je nenabitá - tam je to jen samozřejmě ještě víc vidět !

Další supr blábol, že? :-D

Mráz výrazně snižuje kapacitu a spomaluje chemickou reakci nabité baterce.

 

spa
hodnocení

0x

když jsem v autě někam jedu a pak čekám v autě a mám puštěné autorádio a po hodině problém a nenastartuju

tohle rozhodně nedělej ani s novou baterkou, některá autorádia, tovární výroby berou myslím okolo 10 A (třeba dvoudinové rádio s navigací Blaupunkt a 8 repro ve standartní výbavě).

Životnost klasické zaplavené autobaterie je dána toliko jejímy cykly, těch cyklů je zhruba 200 a tak si to snadno spočítáš, jak rychle tu svou novou baterku můžeš odkráglovat :) záleží na délce zapnutí bez motoru a počtu cyklu takového počínání. U startovat Czech se beztak doporučuje cyklovat jen v rozsahu 80 až 100%. Tedy nevybíjet pod 80% i kvůli sulfataci.

Takže úvaha, jakou značku vybrat, je v tomto tématu částečně mimo mísu, protože chybné používání. Na poslouchání rádia si vem nějaký tranzistorák :)

ps: mřížky nesmí být z recyklovaného olova a pokud by baterie bez náplně vážila o kilo víc, tak bych si ji asi koupil, protože silnější mřížky = větší životnost, ale čínský podvodníci dávali do baterek i beton

Žádné autorádio nebere 10A!

To, že je na něm 10A pojistka neznamená, že vezme 10A. To by musela být hlasitost na maximální, až by to řvalo až za město a musel by být připojen třeba cd-changer, který si z rádia bere napětí a není samostaně napájen.

Pokud sedí v autě a hraje si rádiem na normální hlasitosti, tak rádio žere kolem 100-200mA! Z barevným LCD a androidem možná tk 1,2A což je prdlačku.

spa

@gumidek Tak si to změř sám klešťákem ty chytráku :) CD changer tam nebyl (cd na navi má v sobě). Ale to auto rádio má aktivní chlazení, to bys měl vědět, co je to za krám :))

No taky jsem měřil za jak dlouho se ta baterka zdechne. Ale standardně 8 reproduktorů od výrobce.

jasné, že mladší AR než mnou zmiňované a s méně repro budou brát výrazně méně.

* další důležitý poznatek: 1,9 TDI PD (tedy na starty náročný) s už polo-zničenou baterkou bez kapacity - starty i v mírné zimě okolo nuly relativně v pohodě.

Ale když jsem nechal i jen obrysovky a / nebo autorádio hrát třeba jen 10 minut bez altíku, tak už nenastartovalo!

Tedy na polo-zdechlé baterce NEnechávat zapnuté spotřebiče ani minutu bez nastartovaného motoru.

Které rádio má možnost připojit 8 reproduktorů bez nějaké pomoci dalšího článku (Bose,..)?

Tovární OEM rádia neberou 10A. A na změření nepotřebuji ani kleš´ták, kterej má při malých proudech docela nepřesnost. Možná to bude ten problém, že neumíš měřit.

Si vytáhni tu pojistku a dej tam multimetr do serie a uvidíš sám, jak hrajou 4 repráky na normální hlasitost.

Sám mám rádio v garáží VW Gamma V se 4 repráky a napájím to spínaným 200mA zdrojem v zásuvce.

spa

Kazda lepsi 20 leta VW AG vc skody ma prece 8 repro, v kazdych ze 4 dverich jsou prece 2 repro ;-D Skoncils u Favorita nebo co?

Proste to 2DIN topi jako kra... a huci vetracek a klestak ukazal hodne amper...

auto ani s novou plne nabitou cca 80 Ah nedokazalo hrat 8 hodin, nez zdechlo...

kdyby bralo vyrazne mene jak 10A tak by hralo vyrazne dele ...

A tech 200 cyklu na startovacce uvadi i exide, to je oc tu bezi... spolu s urovni vybijeni. Pokud bude az na 50% tak ji znici driv jak za 5 let

Paralelně výškovej minirepráček u kliky se nedá plnohodnotně srovnávat se středobasem dole ve dveřích :D.

Ten žere prd a téměř nijak neovlivné jeho připojení ani odběr rádia. Vždy´t to jsou mnohdy spíše pieza!

Čím dál lepší kecy :-D

spa

Ano nic nebere, živí se vzduchem, pránou :)

Když dojdou argumenty, tak se chytáš kdečeho :) Zábavné to pozorovat.

Jasně, berou 3A a rádio pak bere 10A :-D

Se tu smějeme s kámošem taky autoelektrikářem, že nám skákají tabulky v oknech :-D :-D

Díky moc za veselou náladu! Potěšilo ;)

spa

Někomu stačí málo, a čím jednodušší člověk, tím více je přesvědčen o své neomylnosti :) lOl

jestli tě to zajímá, tak se podívej na YouTube kanál portál řidiče, tam se problematika autobaterií řešila taky, myslím že tam zrovna o tom jeden profík mluvil v několika dílech...

bohužel, málokdo udělá rozborku baterií, on tam měl i řezy, takže bylo dobře vidět, co v tom je.

Nevím, kolik berou tovární rádia, ale vím, že mít ho pouštěné několik hodin na slušnou hlasitost v autě stojícím na zahradě není pro baterku žádný problém ;)

spa

Jiste, delej to casto a v zime nenastartujes ...

Jo a 120 Watt = 10 Amp - takze o jakym prikonu se vlastne bavime !? Pokud mas felicii s 44 Ah tak za 4 hodiny by byla KO, jasne, ze tam nema audio s prikonem 120W natoz vykonem...

Já s tím pracuju. Já nečumím na videa :-D.

@stepm... jasně, že to není problém. spa je jen teoretik a nerozumí tomu

 

 

vernon
hodnocení

0x
Exide. Nic jiného...

 

hodnocení

0x
Já mám exide v autě od roku 2016 a stále funguje
Ja třeba ted zaregistroval 2 baterie exide lehli v rozmezi 5-6 let

V dodávkách u PPL běžně vydrží méně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]