Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Režim OUT

Od: inzinyrka® odpovědí: 10 změna:
avatar inzinyrka

Manžel koupil dodávku do 3,5t a tachografem a tažným zařízením. Pokud jede bez vleku, nastavuje na tachografu režim OUT. Dotaz zní: má jízda v režimu OUT (tedy bez vleku, soukromě atd.) nějaké časové omezení? Musí se třeba dodržovat přestávky apod. podle nařízení AETR?

doplněno 21.06.10 18:56:

V podstatě jde o to, jestli se s autem, ve kterém je kvůli vleku tachograf, může jet bez karty, když se jede bez vleku.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hanher*
hodnocení

2x

Pokud má auto tažné zařízení, je to bráno jako souprava, a tachograf se musí řádně užívat, a dodržovat předepsané přestávky.

Pokud je auto pouze k soukromému účelu, nemusí používat tachograf, ani nemusí vlastnit profesní průkaz.

doplněno 22.06.10 16:10:

a může jezdit třeba nonstop.

doplněno 22.06.10 16:16:

Zkuste se ještě podívat zde, Vás zajímá pouze páta reakce a ty pod ní:

bagry.cz/...

marenka*

*palec*Přesně tak. Bez vleku = Článek 2
1. Toto nařízení se vztahuje na přepravu
a) zboží vozidly, jejichž maximální přípustná hmotnost včetně návěsu nebo přívěsu
překračuje 3,5 tuny

Pokud tedy s vlekem máte více jak 3,5 t., musíte dodržovat AETR

hodnocení

Jasně... nás zajímá, co s tím tachografem, když nejedeme s vlekem...

hodnocení

Díky... vidíte, že se v tom plácá každý... jde o to, že někdy se jede s vlekem (a s tachografem) a někdy bez vleku, a co s tachografem, když je auto bez vleku do 3,5 tuny...

 

cyril*
hodnocení

0x

Není uvedeno to podstatné : K jakému účelu je vozidlo používáno (podnikání nebo jen soukr.)

hodnocení

V zásadě k podnikání.

 

nu*
hodnocení

0x

řeší to novelizovaná vyhláška č.341/2002Sb., na základě příslušné směrnice EU,. která povinnost použít tachograf zmírnila a zavedla další a další výjimky, odpověď zní, že při neobchodní přepravě zboží, když jedete bez vleku, tachograf vůbec nepotřebujete

hodnocení

Děkuji, zkusím to přečíst a pochopit... měli jsme dodávku do 3,5 t bez tachografu a samozřejmě jsme nic jako AETR neřešili. Pak měl manžel nabídku vozit větší náklady (ale ne pořád) a do naší dodávky nešel namontovat tachograf. Dodávku jsme prodali a koupili stejně velkou do 3,5 t, ale s tažným zařízením a s vlekem. A s tachografem, ale teď řešíme, jak postupovat, když se jede s malým nákladem (bez vleku) nebo případné jízdy bez nákladu (tankovat, nakládat, ...). Jestli se i v režimu OUT musí nějak evidovat odřízená doba a povinný odpočinek - na mě je to strašně složité a podle diskuzí, které jsem k tomuto našla, pro všechny. Většina diskuzí se točí kolem autobusů nebo velkých náklaďáků, ale auto do 3,5 t se nikde neřeší.

doplněno 22.06.10 15:58:

V našem případě neexistuje meobchodní přeprava zboží. Když se veze zboží, je to vždy pracovní záležitost. Když se přitom nepoužije vlek (např. se vezou jen 2 palety), nevíme, jak "nepoužít" tachograf.

 

nu*
hodnocení

0x

1. Při provozování vnitrostátní nebo mezinárodní dopravyv členských státech EU, Švýcarska, Norska, Lichtenštejnska a Islandu musí dopravce zajistit , aby při kontrole řidič předložil záznamy z běžného dne a záznamy použité řidičem v předcházejících 28 kalendářních dnech.Na celou dobu jízdy se na dopravu vztahuje nařízení (ES) č. 561/2006

2. Při provozování mezinárodní dopravy mimo výše uvedené státy, musí dopravce zajistit , aby při kontrole řidič předložil záznamy za uplynulé dny probíhajícího kalendářního týdne a poslední den týdne předcházejícího, v nichž řídil.Na celou dobu jízdy se na dopravu vztahuje dohoda AETR.

3. Při provozování silniční dopravy, která nespadá do působnosti nařízení (ES) č. 561/2006 (viz výjimky uvedené v čl. 3, písm. b) - i) nařízení, resp. čl. 2 dohody AETR) ani dohody AETR nemusí dopravce zajistit vedení záznamů a ve vozidle nemusí být namontovaný tachograf.

Při provozování silniční dopravy, na kterou se nevztahují články 5-9 nařízení (ES) č. 561/2006 (viz výjimky uvedené v čl. 13 odst. 1) musí dopravce zajistit,aby při kontrole řidič předložil záznamy z právě probíhajícího dne a dne předchozího pokud řídil.

Na celou dobu jízdy se u výjimek dle čl. 13 odst. 1 nařízení (ES) č. 561/2006 na dopravu na území ČR vztahuje prováděcí vyhláška č. 478/2000 k zákonu o silniční dopravě.Při provozování mezinárodní dopravy se na dopravu mimo území ČR vztahují národní právní předpisy konkrétního státu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]