Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Postup měření emisí na STK?

Od: flamer odpovědí: 10 změna:

automobil: Ford focus MK2 2008 1.6 TCDI - ještě bez DPF
byl jsem na STK a na měření emisí jsem neprošel, to mě netrápí, ale zajímá mě následující:
Jak je možné že technik tesotval kouřivost při otáčkách 5 320 a 5380 RPM?
Tyto otáčky přesahují limit daný výrobcem 4000 RPM daný výrobcem, je toto standartní postup na STK?
Děkuji

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

riva
hodnocení

5x

Měří se opacita (kouřivost) metodou volné akcelerace. Tedy při neutrálu se šlápne na plyn a motor se roztočí do max. otáček (přeběhových). V průběho rozběhu se měří opacita.

Těch 4000 rpm jsou asi otáčky max. výkonu.

Když byl ten typ motoru schvalován, tak se prováděla stejná zkouška, aby se zjistila referenční hodnota opacity pro motor bez závad.

Ale to ten motor za sebou neměl 14 let provozu a stovky tisíc najetých km. Je to asi jako chtít po důchodci, aby s plnou polní vyběhl do desátého patra, protože v mládí na vojně to zvládl.
riva

Proto to může kouřit (o něco) více, než když to bylo schvalované.

flamer
hodnocení

má nejato stěží 100 000, ale kouřivost jsem přesáhl opravdu hodně (kouřivost přes 5), udělal jsem chybu že jsme to neprojel před STK, a motor byl zahřatej na nějakych 75 stupnu...bylo to moje prvni stk tak jsem nevěděl že se diesel má projet než se tam jede. stejně mě překvapuje že se toto testuje na tyhle extrémní otáčky, nedivím se že z výfuku vylítla hromada bordelu.

Tak ono každé auto chce čas od času "protáhnout".Když jsem si jezdil na TK sám tak před ní jsemujel asi 30km spíš ještě více, přičemž po zahřátí jsem to dal nadoraz (tzv vyhnal pavouky z výfuku) , šlo tedy o benál ale na 3°120 skoro na omezovač. Možná , pokud byste ho pořádně projel, po zahřátí na provozní , vyhnal pavouky , kdoví,je pravděpodobné , že byste prošel!

S takto starým autem už se nechodí na STK individuálně, pokud tam nemáte známé. Chodí se přes servis, který tam kontakty má.
riva

Pak to může být málo vzduchu (turbo, filtr, netěsnost), EGR?, čerpadlo/trysky a spousta dalších věcí.

break
Tomkk: pokud má motor správnou údržbu a jezdí se s ním normálně, tak stáří je jen číslo.

 

kmet
hodnocení

0x

Ano, je to standardní postup. Známý kdysi říkal příhodu o vybouchlém motoru na ME. Nafťáky kdysi měly udělané omezení maximálních otáček jen mechanicky. Na kontrolu přijel někdo, kdo měl to omezení asi rozbitý ale nevěděl o tom, mechanik prošlápl plynový pedál na podlahu a motor se rozletěl jak Ikaros, puštění pedálu nepomohlo, motor nabíral otáčky tak dlouho, až se rozpadl.

praivo*

To nebylo omezovačem, to byl jev známý jako Diesel engine run/... ("útěk"dieselového motoru), kdy motor z nějakého důvodu (např. netěsnost u turba) začne spalovat vlastní olej a pokud se včas nezabrzdí nebo "neudusí"(ať už nějakou mechanickou překážkou v sání, nebo třeba CO2 z hasičáku), tak už můžeš jenom čekat. V lepším případě spálí všechno, co měl, a zastaví se, v horším případě se rozletí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]