Nejste přihlášen/a.
Ahoj,nevíte někdo ,jak se dá legálně postupovat v případě,že na motoru auta dojde k vyreznutí typu motoru?(nejde poznat jaký má motor obsah)Za pár dní mě čeká technická.Dík za info.
Gago , už jsem viděl hodně vyrezlejch čísel karoserie , ale aby vyrezlo číslo a nebo typ motoru na litinovém nebo hlinikovém bloku , to ještě ne. Co je to konkrétně za motor (Značka , obsah a rok výroby)
No trochu budu odporovat mně se to teda taky už stalo (Ford Escort 1,6 Zetec r.v.2000) ale naštěstí mám známost na STK.Jinak to vidím na autorizovanýho prodejce ať to tam znova vyrazí.
Dexxy pravda Fordy s tímto mají problémy, protože číslo a typ jsou vyraženy titěrně a né moc do hloubky. Není to klasická raznice, ale číslo je jako z jednotlivejch ďubek. Návíc u těch 1.6 bylo tak zadělané že ani nejde pořádně očistit.
Jinak pro tazatele, pokud to na STK zjistí, dají vám to jako závadu do formuláře a vy pak dojedete na úřad kde vám ho technik vyrazí.
Na úřadě jsou ochotni maximálně s někým vyrazit dveře, nebo někomu dech, ale číslo úředníci nevyrazí.
No cyrile úředník od přepážky určitě né a proto jsem psal technik, který konkrétně u nás na úřadě je taky.
doplněno 18.06.10 14:26:No ,asi jak kde .
doplněno 18.06.10 14:36:JInak cyrilku pokud technik není schopný číslo vyrazit z jakéhokoli důvodu , určitě řekne kam se obrátit. Bohu dík u nás na tomto odboru nejsou lidé kteří hledají důvod proč to nejde.
Nic se vyrážet nebude!
Klidně jeďte na TK, kde Vám napíšou závadu - nečitelný typ motoru z důvodu vyreznutí.
Potom běžte na odbor dopravy s protokolem z TK + TP, a do poznámek ve velkém průkaz Vám napíší příslušný záznam, že vozidlo má nečitelné typové označení motoru. Tímto zápisem je závada odstraněna a na TK projdete.
Blábolům o vyrážení nevěřte, to se týká pouze VIN.
Zašla bych na STK, tam do závad napíšou vyrezlý typ motoru. Dál zajdu na dopravku, Pak se budu modlit, aby stačilo vyjádření soudního znalce (vyjádří se zhruba za 800 kč). pokud nebude soudní znalec stačit, bude to muset jít přes Cebii...ta se vyjádří tuším za 3000,- (ale nejsem si jistá). S vyjádřením zajdu na dopravku, tam vydají Rozhodnutí o obnově typu motoru náhradní technologií a s tím rozhodnutím zajedete do doporučeného servisu , tam vám číslo vyrazí, vyfotí... s fotkou a původním protokolem zajdete znovu na STK, tam číslo zkontrolují, vydají nový protokol o odstraněné závadě a dpak znovu na dopravku, kde vám do techničáku zapíší Obnoven typ motoru náhradní technologií.
Cyril ...bohužel tohle je realita a takto to u nás funguje. Zabýváme se tím už léta a jiný legální způsob u nás neexistuje.
Sice nevím, kde to "u nás" je, jen doufám, že to není Podkarpatská Rus. Normální je, když si na dopravním úřadě zažádáte o výmaz typu, podobně jako čísla motoru. Jsou-li splněny podmínky, tak to úřad, ač nerad, provede. Druhou možností ( běžnější ) je vystavení souhlasu s obnovením typu náhradní technologií, kterou jsou oprávněny provozovat vybrané firmy. Poté opět kontrola a doklad z STK ( v daných případech ) a zápis do TP na úřadě. Má někdo jinačí, lepší a hlavně platný postup?
Jak jsem uvedl výše, jediný zákonný způsobe, je poznámka do TP, že typové označení motoru je nečitelné.
Obnovování typů motoru je protizákonné, není uvedeno v žádných předpisech. Co když se při vyrážení typu motoru blok motoru poškodí, kdo to potom zaplatí?
Lidi nevymýšlejte nesmysly a řiďte se selským rozumem a zákonem!
typ motoru je jeden z povinných údajů, který je veden v registru, na rozdíl od čísla motoru, které se neregistruje, to bys měl vědet, když nabízíš skolení za úplatu...proto nelze typ motoru vymazat z TP ani registru ...
Co to tady mumláte? Jaké školení za úplatu?
Samozřejmě, že nelze typ motoru vymazat z TP a ragistu, ale lze do TP a do registru vozidel zapsat poznámku, že typ motoru je špatně čitelný.
Zajímavé, pak si tam můžeš dát jakýkoliv motor, na první pohled stejný, ale konstrukčně odlišný, jiný, a proto výrobce pro tento typ auta neschválený...se špatně čitelným, nebo nečitelným označením typu motoru...a práva výrobce nebude chránit nikdo, přestože je nositelem homologace...Mumláš hlouposti...
školení za úplatu ti udělá cyril, a pokud jsi nepochopil co jsem napsal, cyril ti vysvětlí, podle kterého zákona a paragrafu se do registru zapisuje typ motoru, včetně dalších desítek údajů,a v zákoně není napsáno, že pkud typ motoru nelze určit, napíše se tam nějaká kravina...typ motoru se povinně uvádí a při kontrole auta musí typ motoru souhlasit se skutečností, pokud auto rezne, je to problém provozovatele a typ motoru musí být bezpečně identifikován na jeho náklady...
musím z vlastní zkušenosti oponovat...bavíme-li se o běžné,pravidelné technické kontrole-nikoli dovozové,což je trošku složitější a jiné,tak je-li typ motoru nečitelný-není to problém majitele vozu-nikdo není povinen udržovat označení typu motoru-žádná předepsaná údržba apod.-ať už vyražené či štítek(dle typu auta) v řádném a čitelném stavu-nesmí je pozměňovat,to je jasné,ale to je něco úplně jiného...Čili hodně "v kostce"-je problém technika označení najít a přečíst-což vím přímo od známého technika Dekry...Samozřejmě to nikde neventilují a vesměs případně "prudí",ale je to čistě problém STK a posouzení zda typ motoru v reálu v autě koresponduje se záznamem v TP...Takže vůbec není třeba si stím dělat hlavu...U dovozovky je to už obráceně...
u dovozovky je to také čistě problémem STK, podle jakého základního technického popisu a jak důkladně auto ztotožní, když pak po 2 letech jede provozocvatel s autem na TP někam jinam, nebo auto prodá, u jiné STK se často zjistí nesrovnmalosti...často i jiný typ motoru, ABS ano nebo ne, převodovka MAN nebo AUTO atd...chyby, chyby...chyby...i firmy jako CEBIA které si účtují třeba 5-6 tisíc za jeden blbý papír o bezpečné identifikaci mají problém napsat jednoznačné a jasné stanovisko v souvislosti s bezpečnou identifikací typu motoru...proto je lepší na poznámku technika na STK že označení typu motoru začíná reznout tuto záležitost začít řešit a nespoléhat na to, že mi žádný zákon neukládá ošetřit korodující místo abych po 2 letech nemusel na vlastní a mnohem vyšší náklady prokazovat že byl typ motoru bezpečněn identifikován a že se jedná skutečně o typ motoru, který je výrobcem do konkrétního auta schválen...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.