Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

VW Touran hluk spojka

Od: nicken odpovědí: 9 změna:
Zdravím,mám Touran 2004 1.9tdi 77kw a když sešlapnu spojkovy pedál tak jde slyšet hluk,když ale auto běží bez sešlapnuteho pedálu tak je vše ok..Bude ko spojka?Nebo co jiného by to popřípadě mohlo být?Díky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar mikihans
Pravděpodobně spojkové ložisko.
Když už se bude měnit, ideálně vyměnit spojku komplet.
nicken
hodnocení

Ano pocitam z výměnou komplet spojky,dělá to jen když je sešlápnutý pedál no,jinak je všechno ok,spojka zabírá dobře a když je vyšlapnuta tak je ticho.

Přesně tak. Spojkové ložisko zatlačí do jazyků přítlačáku a namáháním začne hučet. Při nesešlápnuté spojce se otáčí bez námahy lehkým dotykem k vůli vymezení vůle na pedálu (u většiny spojek ovládaných lankem) a nebo může být i vzdálené a bez pohybu v době nesešlápnutí pedálu.

 

brak
hodnocení

2x

Dobrý den,
z popisu by se dalo usuzovat, že problém skutečně může být v spojce. Pokud slyšíte hluk při sešlapnutém spojkovém pedálu, pravděpodobně dochází k nějakému tření nebo otírání v součástech spojkového mechanismu. To může být způsobeno například opotřebením samotné spojky, nebo třeba nedostatečným množstvím maziva v mechanismu spojky.
Nicméně, aby bylo možné určit přesnou příčinu zvuku, doporučuji navštívit odbornou autoservisní dílnu, kde Vám mechanik může provést potřebné diagnostické kroky. Mechanik by mohl například provést vyjmutí spojkového mechanismu z vozu a zkontrolovat stav spojky, setrvačníku a dalších součástí spojkového mechanismu

Spojka je složena minimálně ze 3 částí. Tření lamely a přítlačáku rozhodně nebude dělat hluk při sešlápnuté spojce, kdy tyto díly se navzájem nedotýkají a pokud se mírně dotknou, tak rozhodně bez působení síl proti sobě. Hluk by tyto komponenty způsobovaly jen při rozjezdu, kdy je na nich vzájemný prokluz třením o sebe. Ale to by ta "spojka" musela být totálně KO a nešlo by se plynule rozjed bez škubu.

Mechanik pochopitelně může vyndat převodovku a sejmout z motoru spojku. Tento úkon ovšem vyžaduje demontáž několika komponent, které si navzájem zavazí.

Rozhodně se tohle nedělá k vůli diagnostice, ale rovnou k vůli výměně i kdyby to ještě nebylo třeba. Protože vymění ložisko a za pár měsíců tohle udělá znovu a vymění lamelu a přítlačák.

Takovou anabázi rozborek a zborek by zaplatil a přál by jsi jen vůl. Spojka nestojí majlant, pokud v tom není i dvouhmotový setrvačník.

msvoboda
Pro pana s nickem "brak"
Braku, konečně někdo, kdo je ochoten se nad tím zamyslet komplexně. Tato problematika je dosti svízelná. Avšak s Vámi souhlasím, je opravdu potřeba diagnostikovat příčinu a neřešit jen následky. Skutečně jak píšete může pomoci důkladné promazání spojky. Avšak netroufám si říci, že to pomůže! Někdy stačí pořádná sprcha "WDčka" či jiného maziva ve spreji. Koupit mazivo ve spreji s trubičkou takže není nutno demontovat složitě a draze různé komponenty. Stačí stříknout nějakou škvírou pomocí trubičky.
Ale je lepší to nechat na mechanikovi. Hlavně pozor na pokoutné garážníky co naslibují hory doly...

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Popisovaný jev je přímo charakteristický (99%) pro opotřebované spojkové ložisko. Všechny ostatní, zde zatím popisované příčiny jsou víc, než nepravděpodobné. Žádná diagnostika Vám nepomůže.

Tedy jedná-li se o klasickou spojku.

 

msvoboda
hodnocení

0x
Ještě bych chtěl dodat něco...
Chci se zeptat tazatele, jestli má dvouhmotu. Máte dvojhmotu? Cena takové spojky je větší, avšak nenahrazujte ji jednohmotou, trpí tím klikové hřídele. Odsuňte nějakou krytku či startér vyjměte, posvítíte mobilem, nebo USB ohebná kamerka k smartphonu, mrkněte na to. Pak nám dejte vědět sem do poradny, koukneme tomu na střeva.
Při sešlápnutém spojkovém pedálu se "vyhazuje" z činnosti převodovka s diferenciálem. Při "puštění" spojky(pedálu) se najednou zapojí do oběhu i řada soukolí nacházející se v převodovce. Skutečně může být vypelichané(!) nějaké jehlové ložisko. Je třeba zmínit až někdy brutální opotřebení synchronů, ty jsou někdy dost ošuntělé, když někdo z lenosti má nohu na spojce, to je výsada často sprostých dělníků líných sundat nohu ze spojky. To je špatně!
Doufám, že jsou mé poznámky nějak užitečné. Neopovažuji se vydávat za experta. Pár spojek jsem už poladil.
Abych byl konkrétní tak je to buď ložisko spojky
Otlačený ošuntělý komínek po kterém se hýbe ložisko nebo to může být jak píšou kolegové nade mnou i drhnutí setrváků od vylágrované šály motoru. Nedostatečné mazání(příliš hustý olej) může způsobit značnou vůli opotřebení šály,protože šála je mazaná ostřikem a kvůli tomu má setrvák například určitou házivost. Tu můžete zaznamenat tak, že se budete fixem pomalu přibližovat k točícímu se setrváku dokud neuslyšíte neucítíe "škrtanec", vypněte motor a mrkněte kde je škrtanec. Ale tím nevyřešíte vyšisovanou šálu. Je nutné užít odobrný servis. Dávejte pozor na garážníky co ani nemají zvedák a bordel v dílně.Tomu bych motor nesvěřil.
M.Svoboda
Synchronizace se ničí nohou na spojce? A neničí se náhodou spíš rukou na řadící páce? Jsou lidi co používají jako rukojeť na přidržování.. tím pádem jsou synchrony v činnosti i když by být nemusely a tím dostávají na frak.. Někdo tu páku opravdu používá jako madlo v autobuse*alene*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma spojkové ložisko

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]