Nejste přihlášen/a.
První Fobie 1,4 je devět různých motorů - ty máš jaký? Kód motoru nebo aspoň výkon...
Mechanik je měnič dílů. To asi umí, ale cokoli složitějšího nezvládá. Měřil kompresi? (podpálený ventily), cívky jsou OK tj. ty co tam patří, mají správný odtrh, cívka správně nasazená, všechny konektory v pořádku - nejsou zelený? - Napoví vzhled svíce jestli to je na jednom válci nebo na všech, přehozením cívky se to přesune i na jiný válec.. Zakrbonovaný sání (na to pomůže VIF do paliva - tim nic nezkazíš, dobrý i preventivně, současný benzíny jsou eko píp = dávat trvale, piksla za dvě stovky vydrží dlouho..)
Může napovědět diagnostika, ovšem ne jen vyčíst paměť závad (umí i lama) ale sledovat live data z čidel, adaptace, průběh signálu z lambdy atd. (lepší mechanici) a hlavně ty informace umět vyhodnotit (jen pár jedinců)
Jo a často hnije kabeláž - hlavní svazek k motoru...
@gazda... co to je? TSI? Jasně ty v*le, že je to MPi. Taky má vstřiky do sání... bože!
Akorát to není řada ze Škody koncepce AQW,AME,AZF...
Vadný vstřik?... no proto se mimo jiné vždy ptám na nájezd km.
Mechanik měnil klapku a sám vím, že na tento motor je problém vůbec sehnat originál. Klapek je mrak druhovýrob a originály nejsou nikde.
Spíš to vidím tak, že paní je mimo, což se dá chápat a má nějakého pseudomechanika, kterému setrvačností léta věří, ale asi nendělá tak, jak má a neumí přijít na závadu jinak, nežli pokus omyl. Jinak by to vyřešil měřením.
Klasický případ dle mě. Je zbytečné paní zatěžovat dotazy, když tomu nerozumí a musela by se s každou otázkou dotazovat mechanika zda to udělal či nikoliv.
AZF 44kW sám o sobě je EURO4 s dvouma katama a dvouma lambdama. Přitom feldí motor. Zadušenej a na volnoběh houpe normálně, protože vstřik odstavuje díky E4. Tam hodně rozhoduje načtený readness kód a hodnoty z bloků hodnot a jízdích dat. Pokud to opravář neumí, tak je v pasti a nevyřeší to nikdy.
Píše že to sotva jelo a ještě než se v tom začli hrabat.. Někdy ano někdy ne, může reagovat na vlhko, tak bych šel nejdřív po cívce a kabeláži..
Mechanik evidentně netuší která bije, tak nemá smysl to k němu dávat znova, leda aby vrátil původní klapku (obzvlášť pokud dával nějakou čínskou náhradu) a prachy za ní - zbytečně měněný bezvadný díl. Rozvody pokud nechrastily "hlasitě" tak se taky dělat nemusely, i když na STK při emisích asi technik rachot slyšel tak upozornil...?
Vypínání vstřiku kvůli E4 - to je co za vyfikundaci, to jako fakt? Zlatej FIRE...
AZF má na volnoběh občas trhnout. Jede 4s pravidelně a pak mírný, ale velmi mírný trh a pak zase jede 4s... opakuje to.
Jak jinak nahonit Euro4 na Felicii, která je zacpaná na výfuku dvouma katama.
Ani nevím, zda to dělá i AQV. To je to samé, akorát Euro 4 s 50kW.
Euro 3 AME s 50kW tohle tuším nedělá.
Sám mám 44ku. 160km/h to vpoho dá, akorát potřebuje čas. Do 60km/h to rve asfalt. Ale není to na ježdění s nákladem nebo ve 3-4 lidech.
NAvíc žere 7-9 bez problému. Spíš 8 průměrka. Záleží, zda po něm chceš prožitek jízdy nebo si dáváš dle MFA palubáku bacha.
1.2 FIRE je opravdu lepší.
Jen měnit nestačí. Přes sowtware VAG-COM nebo VCDS je nutno adaptovat při teplotě motoru nad 70C.
Pochopitelně novou nebo jinou starší, ale vyčištěnou.
Ideálně i nové těsnění pod ni. Co vím, tak to těsnění vyrábí pouze AJUSA, jinak už nikdo.
Vhodné je i vyměnit palivový filtr. Jen apodvozku u prahu na nádrži. Pro AZF je potřeba 3 BAR model a nesmí tam být 4 BAR.
Svíčky nejlépe Champion RC89PYC. Stále se dají koupit, ale už né v krabičkách Škoda, ale v krabičkách Champion jako OE145/T10
Další věc je potřeba acetonovým sprejem na čištění klapek a egr vyčistit čidlo tlaku zezadu na sání. Je hned u klapky na sacích svodech zezadu.
Nový filtr vzduchu je také podmínkou správné funkce bez cukání. Ideálně MAHLE nebo MANN.
Podle svíček by se mělo (mimo jiné i podle nich, jinak dle kapaliny v nádobce) by se mělo zjistit, zda nezačíná být fouknuté těsnění pod hlavou motoru.
A hlavně! Hlavně musí fungovat lambda sondy před katem a za katem na podvozku! Opět se dá poznat podle načteného readiness kódu. Nemusí svítit kontrolka MIL na závadu motoru, aby to bylo nenačteno.
Vyměň mechanika. Neumí to.
Na soucit se vykašli. Pokud to neumí, tak akorát utrácíte peníze a čas do zbytečných věcí.
Všechny tyhle AZF,AME,AQV... motory mají zapalovací lištu a uvnitř lišty jsou dvě cívky ve skupinkách 2 + 2. Cívky ovládají dva výkonové tranzistory. Taky uvnitř.
Stejná lišta jako Felda MPi, akorát jiný konektor.
Spíš se stane, že při zahřátí jedna cívka vypadne a jede to na 2 válce. Pak je an výměnu (mezizávitové zkraty a probití VN).
Zajímavé. Na tohle spíš trpěl monotronic, kdy zapalovací trafo bylo na podběhu a pod spárou blatníku a kapoty než MPi, kde to bylo na předku motoru uprostřed pod kapotou.
Ale už jsem se setkal i s tím, že stačilo ranní vlhko s mlhou a sychravým počasím.
Takže nevylučuji, pokud to dělá jen za těchto podmínek a za tepla vpoho jezdí.
Vždyť to vejš píšu, že bych začal cívkou a kabeláží (střeleno od boku). Mechanik to má v ruce a přístup k dílům, tak může měřit a zkoušet. Blbý že zatim mění naslepo a paní ty pokusy platí
Teď ještě doufat jestli jí nerozes..l i tu klapku
nejen kilometry, ale i rok - 2001, některý plasty stárnou docela rychle, + vibrace a teplo udělaj svý...
Stačí horší izolace v cívce a probije se to i se správným odtrhem... Velký odtrh umí probít i kvalitní izolaci.
Reakce na vlhkost nebo teplotu značí poškozenou izolaci "zvenku" - nějaký trhlinky a probíjí to jen když se zvlhnutím zmenší odpor. Nemusí to být cívka, může to být i kabeláž nebo konektor, příp. i studený spoj v elektronice..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.