Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Montážní pěna nebo laminovací sada na díru v prahu?

Od: jarin® odpovědí: 32 změna:

Zdravím Vás pánové,

psal jsem zde dotaz jak vyřešit díru v prahu na mé Alfě, za měsíc mě čeká technická, takže drezura spěje do finále. Potřebuji radu buď a nebo. Pořád jsem si pohrával s myšlenkou, že bych tu díru v prahu nechal vyvařit..i když je to auto, které má hodnotu 20k a až tam odejde setrvák, asi už to nebudu rešit (nebo dám možná jetej).

Problém je v tom, že běžně si lidi řeknou za vyvaření prahu 8k..což je ekonomický nesmysl. Jeden známej to dělal otci na jeho Alfě za 1000Kč - s tím, že mu to vyřízl, vystříkal dutiny, nabodoval plech a zakytoval. Musím říct, že to byla pecka, plech vytvarovaný, nepoznali byste rozdíl od originálu, blbý je, že to dělal v září a už od ledna tam pomalu a jistě prokvétá liška a minimálně se to bude muset nějak přebrousit, takže to je oprava tak pro technika na technické.

Můj plán je to vystříkat brunoxem abych korozi zastavil ale čím vyplnit tu díru? Mám strach cokoliv přebrušovat něbo nějak do toho hrabat, aby se tam ta díra neudělala větší, takže se modlím, že se brunox do té rzi vpije a aspon ji nějak zastaví.

Díru jsem původně chtěl vyplnit montážní pěnou na studně, ale i ta údajně na sebe váže vodu a koroze by tak postupovala mnohem rychleji. Pak u mě tedy napadl jen laminát..laminovací sadu mám, nacpal bych to tam nějak zevnitř i zvenku a po vytvrdnutí bych to zatmelil (pochopitelně bych to zatmelil i v případě použití pěny).

Co je tedy podle vás lepší? Laminát nebo pěna na studně? Já mám totiž takový osobní pocit, že ta pěna by byla robustnější a vydržela by víc jak ten laminát.

Díky za rady!

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Ale nee..Ty jsi to ještě neudělal? *alene* Tvé špekulování je víš na co..? Ptáš se tu už poněkolikáté na to samé! Nechci být zlý ani tě urazit. .Ale už to něčím zaplácej a nemudruj;) Laminát bude oukey;) Jinak jestli znáš někoho, kdo udělá za litr opravu,kterou jsi popisoval,tak to ber..To je dobrá cena..
hodnocení

Já bych to udělal rád, ale byla zima :D Zítra třeba né, to má být kolem 10 stupnu ale ty minulé týdny jak bylo pod nulou, tak by se mi ani nechtělo.

A je nějaká šance to nějak ošetřit líp, abych předešel tomu, že mi to za půl roku taky začne kvést? Třeba ten brunox?

Přece je jedno,jestli to bude kvést nebo ne.. Teď je tam díra..Jestli s tím jezdíš,tak tou dírou tam litá tolik vody a bordelu, že už je prakticky jedno co s tím uděláš..Smysl má to teď naoko zalepit a až bude teplo a léto,aby to pořádně vyschlo,tak buď zavařit nebo laminovat znovu..A poté důkladně vystříkat práh voskem nebo olejem.. Já to dělám sprejem na dutiny a korozi jsem dost zastavil a zpomalil na svých vráčcích;) Dokud jsem nepoužíval ten vosk,tak bylo vždycky nutné opravovat opravovaná místa jednou ročně..barvou nebo znovu kytem.. Vařit se mi nechtělo.. šlo většinou o lemy blatníků

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Ty woe, tak dlouho toto řešit tak ještě dnes nemám ani jedno auto dříve než bych vyřešil údržbu a opravu tak by šlo na vrakáč.. Pokud to je na dojetí a neprvokování PČR s dírou v prahu , tak je to úplně jedno čím se to udělá-- pěna a přetmelit a stříknout barvou,zalaminovat, přelepit lepenkou a zamaskovat opět barvou, přelepit kouskem z IPy, narvat do díry hadry a přetmelit...Josu různé prasárny-nejmenší z nich je přelepení IPou, nebo přenýtování kusem plechu když se nechce vyvařit...

 

hodnocení

1x
Když tak přemýšlím,tak bude lepší poradit tazateli jinou Alfu.. Stejný model se stejným motorem,ale neshnilou..A tu stávající si nechat na díly;)
doplněno 22.02.23 20:51: Stejně s tím nic neudělá ten chlapec*smich* Je stále ve fázi špekulování..To si jako NIKDO nevšimnul už dávno, že to rezne nebo dokonce hnije? Až když je tam díra,tak se donekonečna špekuluje,jak to udělat,aby to nehnilo..To mě baví! Řešit pořád dokola jakej postup a jakej odrezovač a jakou metodou "zadělat" díru, která vyhnila proto, protože se na to buď úplně kašlalo anebo se spekulovalo tak dlouho, až je tam díra*smich*

 

el
hodnocení

0x
Kdysi jsem laminátem přeplátoval malé díry na prazích Felicie a dalších minimálně 5 let to bylo pořád pěkné bez výkvětů rzi.

 

break
hodnocení

0x
Co tam chceš odrezovat? Jen magor si do prahů narve pěnu!

Tak to asi musím být úplný magor :-D Já jsem si totiž na mém prvním autě prahy ošetřil zastavovačem koroze na bázi polyuretanu, vystříkal pěnou, olaminoval "papírovou" část a přestříkl barvou. A světe div se, vydrželo to x let až do vrakoviště bez jakýchkoli problémů. Tyhle poudačky o tom, jak PU pěna nasává vodu, kde na to lidi choděj, to je mi záhadou. Standardní PU pěna má uzavřené buňky a pokud na pěnu nepůsobí povětrnost, tak degraduje velmi pomalu a žádnou vodu nesaje. Naopak tím, že se dutina vyplní, tak pěna nejenže místo zpevní, ale brání hromadění bordelu, ve kterém se pak drží voda. Je možné, že po delším čase pěna degraduje natolik, že začne přijímat vodu, ale předpokládám, že auto si takto látáme pro výdrž tři čtyři roky před nákupem jiného, nikoliv proto, aby nám vydrželo dalších 10 let.

hodnocení

Takže myslíte, že stačí klasická montážní pěna nebo se vyplatí připlatit pár stovek za tu na studně? :)

Lepší by byla nízkoexpanzní pěna, ale pro váš účel postačí jakákoli montážní pěna. Ale upozorňuju, že před zastříkáním pěnou je potřeba vnitřek důkladně ošetřit zastavovačem koroze, např. Festprimerem nebo zmíněným Brunoxem.

break
Vystříkání pěnou je prasárna. Narušenou konstrukcí vnějšího a vnitřního prahu, výztuh, podlahy a sloupků to nespraví.
Samozřejmě, že pěna , papír, tmel atd nereznou.
Až někdy uvidíš vypěněný auto po bouračce, budeš mluvit jinak.

Tak mluvíme zde snad o drobnějších opravách. Pokud má někdo konstrukci karoserie natolik zasaženou korozí, že to ohrožuje bezpečnost, tak to pěna samozřejmě nezachrání. Takové auto se ale většinou nevyplatí opravovat.

break
Zkus někdy na takovým autě vyměnit práh. Možná budeš překvapen , co se pod tím skrývá a jaká je reálná pevnost karoserie.
I naráz v malý rychlosti pak stačí na totální škodu.

Nebudu brát v potaz pevnost vypěněného prahu auta, ale jen tak mom -dnes je to třeba jen díra 3cm a k výměně vyžezáním , oborušením na zdarvý plech a vyvařením třeba pak 15x15 cm a vydrží to x let, tak pěnou takový malý kousek a za půl roku už to bude o hooodně horší a kdoví jestl relativně levně opravitelné, takže místo dvou roků to bude max rok!

hodnocení

No, tak teď jsem zjistil, že tam kvete druhá díra na tom stejném prahu akorát na druhém konci. Kdybych to chtěl poctivě, tak už se asi vyplatí jen vyříznout ten práh celej, než rezat na jednom konci a pak na druhém. Takže bud celý práh nebo pěna.

Jedná se o AR 147 která v Euro NCAP hodně propadla už v roce 2001, takže poctivá nebo dočasná oprava už to nespasí (osobní názor).

break
Před 15 lety jsem koupil na díly jedno auto, abych z něj použil motor do svýho.
Auto opravený tímto stylem a na křižovatce do něj zezadu borec ťuknul. Nárazníku moc nebylo, ale kastle celá křivá, nešlo pořádně otevřít dveře, na dálnici při 150 se to kroužilo. Když jsem tu na pohled pěknou karoserií rozřezával , tak bylo krásně vidět jak pěna ucpala co mohla a v prahu se drželo ještě víc vody.
S dvěma autama toho typu jsem měl nehody při malý a velký rychlosti cca 90 km/h , takže jsem mohl s klidem srovnávat...
Auto vypraseny pěnou může být slušná rakev.
Copak prahy..To je nic proti tomu, když nějaký dobytek opraví pěnou nosníky.. Například kšeftari a překupníci tohle dělali a dělají..To je pak něco, když se vyrve rameno nebo náprava.To je na kriminál..Dokonce v jednom servisu,kde jsem dělal praxi chtěl jeden důchodce takhle opravit své auto před STK..Ucpat díry v nosníkach novinami a zakytovat..pak to celé utopit tlumexem..Prahy z IPY atd..I takové výtvory jezdí..To je hazard se životem..Chlapec by měl tu Alfu nechat raději vyvařit..Najdou se lidi,co to umí a pokud nejsou nenažraný,tak by to nemuselo stát ranec.. Měl jsem na Favoritu taky plné prahy pěny- už jsem ho tak koupil a přišel jsem na to, když jsem chtěl "kytnout malou dírku"..Flexa zahučela dovnitř jak do másla a všude pěna..Jezdil jsem jen po městě, takže malé rychlosti,ale při bouračce by to asi byl mazec
break
O tom ano nemluvím. Já od toho odešel, dělám to jen bokem.
Pořád poslouchat, že pořádnou opravu nikdo nezaplatí, zbytečný se s tím prcat atd. . Pořád mě do těch prasáren tlačili, ale naštěstí jsem se k tomu nesnížil že bych to pěnil apod.
Jednou jsem i viděl auto po totálce, který jsem komplet vyvařil. Byl jsem na sebe pyšnej , že jsem to tenkrát udělal pořádně, protože jsem tehdá na tom Vyklepal skoro vše, co je schovaný pod prahem.

Takto nutně končí vetšina karosářů, kteří to chtějí dělat na starých levných plečkách pocivě, jdou dělat něco jinýho a udělají to už jen sem tam nejvýš ze známosti.

hodnocení

Mám ještě takový technický dotaz, u té laminovací sady...díval jsem se na youtube jak se s tím dělá, ale nikdě jsem nenašel, že by s tím konrkétně dělali prahy. Zajímalo by mě, jestli se to dá nalepit i zvenku nebo jestli se to dělá jen zevnitř.

Na tom konci zadního prahu by se to dalo nalepit zevnitř když sundám podběh, ale ta druhý dírka co se dělá někde veprostředku by mohl být problémek. Kdybych to lepil zvenku, je otázka jestli to chytne hned než to ztvrdne? Nikdy jsem s tím nedělal tak nevím, jakou to má přilnavost

Díky

el
Rozmícháš si pryskyřicí s tvrdidlem dle navodu. trochu sklepnes místo okolo díry, a štětcem natíráš tou pryskyřicí a překladaš vrstvami skelne tkaniny. Jak to vytvrdne zbrousiš, překytuješ atd.
Prasáckým opravám zdar
asd1

Teď bych dutinu prahu vypláchl od soli, nechal vyschnout, vystříkal voskem na dutiny. Zvenku díru zakryl tim "noviny tlumex", až bude teplo tak udělal pořádně = vyvařit. Nebo laminát a v létě vyvařit..

break
Asd1: do léta ti ten vosk nepomůže. Vevnitř je to chycený, takže korozi to neodstraní, nezastaví a ani nezpomalí. Při vyvařování pak akorát všude bude zbytečně vosk.
asd1

Zpomalí a to o dost, mám vyzkoušeno na mojí plechovce ;)

Nebo tim polyuretan blokátor rzi, ten taky docela funguje..

break
Do léta? O kolik? Vyřežeš úplně ten stejnej kus.
Bavíme se o tom, že tam je díra? Práh pryč, výztuha, podlaha, vnitřní práh můžou být tak na výměnu resp. opravu.
V tom případě něco na pár měsíců nemá význam.
hodnocení

To zní všechno jako moc poctivý opravy. Jestli to auto udělá v březnu technickou, tak to bude nejspíš ta poslední. Čili stačí aby to vydrželo dva roky...možná míň pokud klekne setrvák nebo spojka :D

Takt toto nechápu mít obavy že klekne spojka nebo setrvák ,ale podstatná věc jakoextra snížení pevnosti kastle Vás netankuje a ještě to chcete nenáročně zaflikovat?!jeďte s tím na TK takhle co na to techni- buďto dostanete plnou nebo na 30 dnů a není co řešit. A budete vědět co zaflikovat ale Ve vašem jbude nejlepší sednout do auta odjet s ním na nejbližší místo pro likvidaci MV , ekologicky zlikvidovat a pak zaspat zánik -nejlevnější, praktické a účinné řešení!

break
Karin: nejsu prase , abych se snižoval k prasečinám.

 

 

michal*
hodnocení

0x

laminovaci sada

 

paveldvorak
hodnocení

0x

pryskyřice je drahá, tlumex / noviny/ tlumex/noviny /tlumex/noviny - je to správné řešení...pak celé práhy natři tlumexem

 

hodnocení

Tož, rozhodl jsem se jít cestou laminovací sady. Dneska jsem koupil epoxidový zastavovač koroze, Brunox bohužel nebyl, vzal jsem Presto, ale koupil jsem k tomu i hadičku abych se s tím dostal všude. Trochu na to spěchám, protože jsem zjistil, že technická mi končí už příští týden :DDD

S tím se pojí podstatná otázka na co se ptám. V sobotu má být kolem 7 stupnu nad nulou, chytne mi ten laminát s tím, že to nebude tvrdnout hodinu jako v případě 20 stupnu ale třeba 3 hodiny, nebo to bude blbý a mám to rovnou vzdát a zkusit to zalepit amerikou, navýšit bakšiš a zalaminovat to někdy v dubnu? :D

Že jsem to podělal a řeším to na poslední chvili, to vím, ale ted už s tím nic nenadělám. Myslel jsem, že mám TK někdy do 25.3.

Laminační pryskyřice snad ztuhne i při +7, ale bude to trvat nikoliv 3 hodiny, ale nejspíš celý den a nedojde k důkladnému vytvrzení, pryskyřice zůstane gumová. Bylo by dobré půjčit si na jeden den garáž a udělat tam aspoň +15. Možná by i pomohlo strčit pod to turistický plynový vařič (hlídat!).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]