Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozvody řetězové a řemenové

Od: slavo® odpovědí: 19 změna:

Dříve se dělaly rozvody řetězové pak snad někteří výrobci přešli na řemeny z důvodu snížení hluku motoru, pak se snadf opět zaváděly řetězy.

Jak na 100% poznám zda má motor rozvodový řetěz a nebo řemen?


doplněno 17.02.23 21:01:

A konkrétně tato motorizace má co - řemen a nebo řetěz

Dacia lodgy stepway

motor 1.6 i

typ motoru dle servisu JSAV

číslo motoru dle servisu H4M738

Autorizovaný servis tvrdí, že je tam řetěz

tady se mi ale nabízí řemen

autodoc.cz/...

tady to ukazuje motor H4M740 ale servis snad dle WIN napsal H4M738

profidily.cz/...

Motor H4M738 na webu nemůžu najít.


doplněno 17.02.23 21:05:

Ještě jsem hledal dále, ale tady jen motor K7M

mroauto.cz/...

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Nevím jestli se to dá použít na všechny motorizace, ale co se týče koncernu, tak řemeny bývalý pod plastovym krytem, kdežto řetěz je pod utesnenym hliníkovým nebo plechovým krytem z důvodu jeho mazání olejem.
break
I klasický řemen může mít kryt z plechu, hliníku stejně jako řetěz a obráceně. Na tohle už dost motorů umřelo

 

break
hodnocení

2x
Řetězy, soukolí, suchý a mokrý řemeny, kombinace všeho.
Řemeny přicházely do série postupně od 60 . létech s přechodem z OHV na OHC. Postupným zkvalitněním materiálu a prodloužením intervalu výměny jsou tu dodnes.
Řetěz tu byl a je pořád.
Záleží na konstrukci, ne na době.
Pohled na kryt není vždy 100% viz Voyager CRDI druhé generace. Nebo Ford 1.8 TDCI
Nevím jestli dodnes,ale ještě existovaly rozvodová kola.Měl jsem to naposledy na Opel Frontera devadesátá léta..Myslím rok výroby;)
break
16.02.23 22:45
Soukolí
A jo.. soukolí.. Máte to tam*smich*

 

iano
hodnocení

0x
Zkusit si objednat rozvodovou sadu. Autodily vám nabídnou podle druhu auta a motoru buď řemen nebo řetěz.
Já doporučuji řemen protože mám řetěz a je to šmejd hlučnej vytahanej.
hodnocení

Zkouším to dle motoru, ale Motor H4M738 na webu nemůžu najít.

 

hodnocení

0x

Na 100 % to zistíte,že aký rozvod tam je ak to na motoru pozriete,na 99 % to zistíte v katalógu dielov príslušného motora a značky auta.

 

hodnocení

0x
Tak nahrubo se to pozná podle deklu rozvodů.Plastový jsou řemen.. Hliníkový dekl je řetěz...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Pak je ještě variant 3-řetěz a řemen v jednom. .Např motor DV6ATED4 má klasicky: řemen klika-vstř čerpadlo-vačka a VP + kladky pod plastovým krytem a mezi vačkami v hlavě pak řetěz. .Pak jsou mj motory kde je klasicky řemen ale je v olejové náplni-motorovém oleji. Tuším 1,6VTi

 

hodnocení

0x

Nejdřív nebyl ani řetěz, ani řemen, ale pevné zubové soukolí.

Zetor a LIAZ.

@doutnak ;)

...

doplněno... vidím řemen. Frontera byla ještě nějaká starší?

google.com/...

Rozvody řetězové a řemenové
Rozvody řetězové a řemenové #2

U velkych motoru se rozvody ozubenymi koly bezne pouzivaji i dnes.

To neni nic zvlastniho.

Na obou prikladech co si dal je ale pekne videt jedna z nevyhod jednoducheho rozvodu ozubenymi koly.

Prevodovy pomer mezi klikou a vackou musi byt presne 2, coz ale znamena, ze spolu zabiraji stale tytez zuby, tim dochazi k nerovnomernemu opotrebeni a nasledne hlucnosti.

Proto se dnes tyhle prevody delaji ze slozenych soukoli, kdy kazdy castecny prevod je z kombinaci lichych poctu zubu tak, aby se kola opotrebovavali rovomerne a teprve cely kompletni slozeny prevod da vysledny prevod 2.

Cenou za to je ale dvojnasobne sirsi zastavbovy prostor.

Viz napriklad rozvody z Volva na brazku.

Rozvody řetězové a řemenové #3

aha, zajímavé a má to logiku. Díky za info.

break
Používal se taky pertinax. Bylo to méně hlučný a s opotřebením se počítalo.

 

 

hodnocení

0x
Frontera byla 2,3td.. rok 93,Motor Opel..ne Isuzu.I Avie 15,20,30atd měly soukolí..taky Moskvič 1368ccm a více aut.. Většinou dnes už veteráni..
break
Mám pět kusů se soukolím *smich*

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Slavo u drtivé většiny aut máš ve VIN kódu zakomponován typ motoru. jen tak mimo starý dehet od PSA , jedno značení bylo XUD9TE ale druhé psané v (tehdy ještě) v TP bylo typ motoru A8A nebo tentýž už s katem XUD9TEY v TP pak je AJZ. . Nebo motor DV6ATED4 ve VIN vf7lc9HX74...=motor 9HX + ještě typ auta kód LC. A česky C4 1,6HDi 90 . Díly se hledají dle typu motoru případně dle VIN kódu!Ted jsem trochu googlil typ motoru skoro určitě máte H4M tedy pokud to je motor 1,6 LPG a výkony 80 nebo 75kw případně ještě SCe 1,6LPG,... nebo jste napsal něco špatně.

 

timo
hodnocení

0x

H4M je 100 proc. řetěz. Je to původně motor Nissan HR16DE, mění se asi po 260tis. km.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]