Nejste přihlášen/a.
Zdravím.Mám Sorento 2,5 crdi a pod motorem louži oleje.Kape to z turba,je na straně sání i hadice mezi ním a filtrboxem je od oleje.Foto turba.Jak se sem olej dostává?Díky za odpovědi.
Hadice(opletená)vývěvy se sponkou je na tý fotce taky a je suchá.Ten olej kape tak nějak náhle,před týdnem ještě ani kapka.
Najeto km?
Interval výměny byl každý rok a přesně dodržen?
Vytáčení motoru zastudena?
Pár km do práce bez prohřátí?
Dálnice minimálně a s lehkou nohou?
Když to máš na fotce demontované, tak hřídelka má vůli dovnitř a ven a do stran lopatkama o obal?
Turbo KO.
Mám to samé (najeto cca 260tis) a louže to dělá, přitom olej výrazne neubývá (od výměny k výměně není potřeba dolévat). Přesněji udělalo to louži u známých, kde to stálo mírně do kopce (předek nahoru). Asi ten olej celou dobu kape do doho plastového deklu pod motorem a pak jak se to zvedlo, tak to vyteklo ven.
Dotaz na Gumídka: "Dálnice minimálně a s lehkou nohou" - zde jsem nepochopil, jestli je to dobře nebo špatně, ale asi špatně že, takže se to má občas projet? V mém případě je to druhé "dělnické" auto v rodině. Občas ho projedu cca 20km rychlostí 110km/h kvůli emisím (aby nebyl výfuk plný sazí).
Auto mám 3roky,najel jsem 20tis,celkem je na něm 235 tis.Podle byválého majitele bylo turbo repas(bez dokladu),interval vyměny asi po 14měs.motor za studena nevytáčím.krátké trasy jezdím na kole..Lehkou nohu tzo mám,ale občas ty pavouky vyženu.Axiální vůle na hřídelce není,radiální je znát-0,3mm.
Potom bych to moc nehrotil.
Hlavně měnit ten olej, aby na turbu ten vyjetej olej nekarbonoval a nevybrušoval hřídelku a její uložení a stav se nehoršil. Repas asi není dokonale provedená.
Neříkám, že je potřeba lítat po městě jak blázen, ale jak uvidíš nájezd na dálnici a připojovací pruhy, tak je potřeba auto silně tlačit, aby jelo a rvalo asfalt. Jinak si pořizujte pidi atmosférické benzíny. Jak je v autě turbo, tak je potřeba, aby motor měl zátěž a jel. Né, aby jen prd jel a zasírala se regulace turba a sání od EGR. Je potřeba rozhycovat DPFko, regulace, svody, atd... ale s kvalitním vyměněným olejem a na prohřátém motoru.
Jak píše asd1, tzv. "Italská údržba" a nehledět na spotřebu paliva.
Nojo, ale kde dneska sehnat atmosferický benzín . Já to auto mám jako druhé, na "dělnické" ježdění (se psem, když je třeba něco odvézt...) no a občas ho taky potřebuju. Takže s mým nájezdem cca 3000km za rok bych si býval klidně koupil třílitrový atmosferický benzín, ať to klidně jezdí za 12l/100km. Jenže ona se naskytla dobrá koupě turbodieselu. Druhé auto, které jsme kupovali nové manželce do práce a na nákupy (30-40km za den) to je 1,2 bez turba. Žádný divoch, ale zas bezproblémový.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.