Nejste přihlášen/a.
EPC je elektronický plynový pedál. Klapka je pouze servo a snímací potenciometry. Plynový pedál jsou jen potenciometry, Polohu pedálu vyhodnocuje jednotka motoru a nastavuje servo klapky pomocí drátů elektronicky. Proto většinou kolísají otáčky a regulace natočení klapky.
Není tam tedy bowden a lanovod.
Vada EPC je většinou opotřebené potenciometry klapky, pedálu plynu nebo přerušené uhnilé dráty ke zprostředkování komunikace (u Fabky většinou kolem ECU a podběhu LP v motorové části).
Dále pak většinou vadný spínač brzd, který využívá i ECU motoru, ale u 1,2HTP by neměla na blokaci klapky vliv, ale na rozsvícení závady už možná ano.
Musíš to tedy celé projít a měřit. Ideálně i napíchnout diagnostiku a koukat do bloků hodnot a případně i klapku adaptovat po vyčištění či vyzkoušet jinou na motory 1.2HTP.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.