Ahoj, asi týden mám bazarové auto Citroen C1, 50kw, 1.0 rv. 2008 Včera po výměně oleje jsem zjistil, že zevnitř víčka od motoru je světlá mazlavá emulze. Asi voda v oleji, nejspíš špatné těsnění pod hlavou viz. fotky. Otázka zní, kolik může stát výměna? Je to 3 válec. Za předpokladu, že půjde čistě jen o výměnu těsnění. A vypuštění plus dolití chladící kapaliny. Kamarád prý u jeho starší audiny rv 2006 dával za výměnu 20 tisíc ☹ Díky moc doplněno 11.02.23 13:14: Jo a z výfuku nejde žádná pára, nebo bílý kouř. Startuje dobře, motor i na volnoběh běží normálně. Případně dá se s tím nějakou dobu jezdit aniž bych zničil motor?
A voda se ztrácí? Tohle dělá i při ježdění krátkých tras.
libborr
Voda se neztrácí, vidím to pěkně, protože je hodně růžovo červená. Olej jsem teď měřil a vypadá že je na stejné úrovni na rysce. Ale emulze se zase malinko od včerejšího vyčištění vytvořila, ale fakt malinko. Po očištění jsem ještě jel cca 10km na hotel
Pokiaľ sa nestráca voda,tak toto u benzínového motora neriešte. Takú emulziu má skoro každá benzínová octávia.
libborr
Vypadá to že se neztrácí, teď jsem to měřil. Ale stejně mi to dělá trošku obavy. Kolega říkal, že by to nemělo dělat. Jo a všiml jsem si, že při volnoběhu z výfuku trošičku prská voda
A stav kilometrů po 15 letech? Městský auto, takže se za tu dobu motor pořádně ani nezahřal
libborr
Má to teď cca 145 tisíc. Je to bazarové auto, prý tam stalo asi 4-5 měsíců. Já to vezl z autobazaru do Ostravy 430km. A před pár dny jsem jel tady kde jsem teď z domu 250km, jinak poslední asi 3 dny trasy kolem 10km. Od včera kdy jsem víčko vyčistil, se vytvořila zase, ale úplně minimálně. Jo a při volnoběhu jemně prská z výfuku voda, to mi taky dělá starosti
Tak to před delší trasou očistěte-ten šlem a mrkněte,jestli tam bude hned po té delší jízdě..Voda z výfuku je "normální" ..kondenzuje v něm.Já například vrtám do tlumičů výfuku malé díry 2mm vrtákem(stačí jedna do každého tlumiče) a tlak plynů vodu vytlačí.. koncová díra je výš a všechna voda se tak ven nedostane.. výfuk pak shnije zevnitř
Ztrácí se chladicí kapalina? Přibývá oleje? Jak dlouhé jezdíte trasy?
Skoro jistě jezdíte krátké městské jízdy swe studeným motorem. Pokud ano-vyčistit ten šlem z víčka, vyčistit odvětrání, nwn jak tohoto motoru, na motorech řady nejen TU ale i XU od PSA ale třeba i motory ve Fábicích (značení nwn) , ten šlem z krátkých studených jízd dokáže ucpat opdvětrání motor a nasledně pak vyházet olej olejovou měrkou ven z motoru!
A ještě na TU1M+ v P106 jsem dělal těsnění pod hlavou (těsnnění hlavy, víka pod sání,nové šrouby hlavy vše VR, Corteco pod svody) , rozvody (kladky VP tuším INA, řemen Gates) samodomo a v servisu pak otlakování hlavy, zabroušení ventilů a sedel, výměna gufírek ventilů, to vše bratru za 5000kč !
libborr
Mám to auto teprve týden nebo týden a půl. Krátké i dlouhé trasy. Poslední 3 dny jsem jezdil krátké trasy. Jsem na rekreaci a sem jsem jel 250km. Včera ráno jsem objevil tu emulzi na víčku, vyčistil jsem to a dojel jsem na hotel cca 10km. Teď jsem víčko zkontroloval znova a je tam zas emulze, ale jen strašně malinko. Voda na stejné úrovni a olej neubyl ani nepřibyl.
Provozovat a sledovat občas projet na delšíí trasy . Pokud začne zbývat chladicí kapalina, přibývat olej...pak pokud bude rentabilní tak oprava ale spíše samodomo nebo garážista. Tedy pokud to není motor VTi (jeho derivát!)
Jenže na těhle autech jsou díly za pár korun. Hlavu sundáš za hodinu. Neřešíš rozvody atd...
libborr
Právě, je tam řetěz a jak píšeš, vše tam je za hubičku. Navíc přístupnost části motorů jsou výborné, nic není zbytečně schované jako u mého předchozího BMW 5. Tam byla o nervy pouhá výměna žhaviček
Todle je normalní dělaj to kratky trasy a zima Pokud to netlakuje neztraci se voda topí to tak to neřeš
libborr
Kéž by. No tady kde jsem, jsem před pár dny z domu jel trasu 250km. Poslední 3 dny jen krátké trasy do 10km. Včera jsem víčko vyčístil a dojel na hotel asi 10km a teď jsem tam tu emulzi objevil zase. Ale opravdu strašně malinko, jakoby se sotva tvořila. Voda neubyla, olej pořád stejná úroveň.
No služební fábie (pár let zpět) kdy putovala z rukopu ředitele pobočky přes hlavního stavitele... až zakotvila na středisku-jezdili jsme s ní trasy 25km tam a odpo pak 20 zpět-plně obsazené auto a stejně to nestačilo-při jedné jízdě vyplivalka všechen olej. Ta Vaše jednorázová dlouhá trasa byla OK ale pak jen to studené krátké...Ale jak píši výše-hlídat a kontrolovat.
Díky všem za rady, ani jsem nečekal, že bude tolik ochotných lidí. Řady vyzkouším a budu to všechno sledovat. Příští neděli, až se vrátím do Ostravy, nebo den na to v pondělí dám určitě vědět. Kdyby se mezi tím něco vyskytlo, tak tady zase napíšu
Taky možnost, ale nevíš, jak se s ním zacházelo a kolik měl najeto a jak se měnil olej a zda není dlouho v regálu a nebo byl správně demontován a nemá odřenou vanu nebo uražené hliníkové uchytky a oka.
Výměna za jiný se dělá z těchto důvodů jen v případě, že oprava stávajícího není rentabilní a majiteli nevadí loterie 50:50, kdy jezdí pár km do práce a nejede 1000km někam na výlet a je mu jedno, že se i vyměněný motor může z ničehož nic posra*.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.