Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor se nezahřívá, bílý kouř - proč?

Od: mart1n® odpovědí: 15 změna:

Když jedu a motor by se už dávno měl zahřát (25 km) tak teplota je stále na 70 C a k tomu z výfuku vychází bílý kouř ( jak kdy ).

Pokud zapnu topení teplota začne klesat.

Mohu poprosit o vysvětlení? nebo o jaký jde problém?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar dabel
Začal bych výměnou termostatu zdá se že nezavírá a pouští vodu přez velkej chladící okruh kdy nemá

 

makk
hodnocení

3x

Bílý kouř = voda ve válcích. Takže asi těsnění pod hlavou. Ale to by se to mělo spíš přehřívat. Možné je, že se to i přehřívá, ale v místě čidla je zrovna vzduch.

hodnocení

Kdyby byla voda ve válcích tak by to kouřilo nepřetržitě?

Zřejmě ano. Spaluje se voda když běží motor. Takže vodní pára = bílý kouř.

 

hodnocení

3x
avatar magdon

Za nízkou teplotu může pravděpodobně termostat. Bílý kouř by mohl znamenat, že motor žere vodu. To by ale voda v chladiči ubývala a motor by se spíš přehříval. Za to by v lepším případě mohlo těsnění pod hlavou, v horším prasklá hlava, v nejhorším prasklý blok motoru (nepravděpodobné).

 

hodnocení

3x

Bílý kouř je voda ve výfuku. Buď z motoru, která se spaluje od chladícího okruhu do válců vadným těsněním hlavy a nebo neohřátým motorem, kdy výfuky nemají dostatetčnou teplotu a sráží se v nich vlivem venkovních teplot mrazu a vlhka vlhkost.

Začni termostatem a pak pokračuj dál.

 

zaseja
09.02.23 12:24
hodnocení

2x

termostat

hodnocení

Ten způsobuje i ten bílý kouř?

Ohledně té teploty - kdysi mi na Oplu Vectra vyměnili termostat, pak čidlo. Až poté jsme přišli na to, že se protáčí ručička na unašeči u mechanického budíku.

 

hodnocení

2x
Topení je jasný. To si pouštíš teplý vzduch do kabiny a ochlazuješ prostor motoru.

 

hodnocení

2x
Ten bílý kouř z výfuku může znamenat špatné těsnění pod hlavou, nebo i prasklou hlavu.
Nemizí voda z nádržky chladiče? Co je to za auto? Pozná se to i na svíčkách (u benzínu), ta z vadného válce bude mít bílé elektrody.
hodnocení

Z nádržky nic nemizí, je to Peugeot 206 1.4 50 kW HDi tedy nafta.

Nestoupla spotřeba?Je kouř opravdu bílý? Není spíše šedivý?A poslední určitě neubývá chl.kapalina?. Pokd by to byl benzín s LPG pak by bílý kouř byl skoro normální.u nafty je něco KO! A Vámi pospané indície naznačují : kouř-fouklé těsnění-prasklou hlavu, studený motor- vadný termostat. ještě může být mj vadné čidlo teploty starší motory ( včetně 2,0HDI ) modré na termostatu

Pokud by šlo o 1,4 benzín (motor řady TU pak by to bylo jendoznačně-těsnění, ale u těchto tříhrnků , které by měly být max v traktůrku-sekačce na travu?

hodnocení

Kouř je opravdu bílý.
Kdyby byla voda ve válcích tak by to kouřilo nepřetržitě?

no spíše čím víc na provozní tím méně kouří, i když oproti "zdravému" kouří dle mmnožství kapaliny víc.

Ale nejprve bych proměříl, prověřil čidlo pro teploměr ! na obou xantiích .jen tak mimo soutěž. benálová 1,8-16v teplota dle budíku průměr 75°, při 85 spínala sahara, druhá 2,0HDi90 i v pařácích a přískoky na D1 v koloně na budíku 85-90. A na 405-1,9d s fouklým těsněním po doplnění kapaliny mezi rysky v průběhu cca měsíce se část vody postupně ztratila -nevyházelo ,asi spálilo. Hladina chladičky zůstala asi půl litru pod minimem a autínko jezdilo dobře a to měl motor namotán milion!

I když zde může i záležet zda MUX nebo neMUX a dflaší el.kurvítcích. Prostě prověřit i skutečnou teplotu.Jedna externě a jednak i pohmatem hadic jak se zahřívají zda púrůběžně nebo je studená (termostatt-chladič) pak najednou skokově horká, jak jsou po jízdě tvrdé...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]