Přátelé, pichla jsem kolo(Mercedes a160) , při výměně za rezervu klučina který kolo měnil, strhl šroub. Nešlo to povolit, tak tak dlouho skákal na klicce, že ji urval a vlastně kus zůstal na tom šroubu. Zítra brzy ráno dávám auto do servisu. Jsem úplny amatér, ženská prostě(bez urážky), nedokážu si představit jak velký problém to bude.. Vyndat tu část a povolit šroub... Je to na dlouho, komplikované? Vkládám obrázek... Modlím se, aby to servis stihl opravit zítra... Nějaké zkušenosti? Když se daří, tak se daří... Achjo
Muzou mit i nemusi. Zalezi jaky mas rozmer. Treba budou mit ojetou, kterou daji zadarmo, respektive jen za prezuti. Vali se jim mraky vyzutych pneu s jeste dobrym vzorkem. Nebo zalepi tu Tvou stavajici.
kristin
No, ať tak či tak, primární je abych zítra odjela s aspoň provizorně opraveným autem... Moc Vám děkuji
Lidi mají závity šroubů téměř vždy suché a zrezlé.
Takže to místo 3 minut může být i hodina.
Proto je lepší závity šroubů lehce mazat vazelínou. Kolo se rozhodně nepovolí samo od sebe i když budou šrouby namazané.
Pokud bude závit zničen, potom je potřeba vyměnit celý náboj. Rozhodně se moc nenosí závit přetočit na větší a pak vědět, že jeden šroub bude jiný. Vždy se opravuje do továrního stavu a neimprovizuje.
Asi to nebude tak hrozné, protože není na okraji, ale na středu, takže to vyvážení rozhodí méně možná zanedbatelně. Nikdo snad nejezdí A160 na dálnici 140km/h. já bych se teda bál.
V poslední době se všude prosazuje šrouby nemazat! Což je ale absolutní nesmysl! Desítky let se mazalo a teď NĚKDO přišel na to, že by se mazat nemělo, protože bla bla bla bla...Pokud se to nenamaže,tak to dopadne přesně jako u tazatelky
Mám taky namazáno. Ale je třeba dávat pozor, protože šroub pak lehce dorvete víc, než je zdrávo. Tzn musí se dotahovat více s citem. Hodnoty pro momenťák jsou dělané na suché závity.
pokud nebudou v servisu nýmandi najdou velkou matku nasunou na zbytek šroubu pořádně tu matku přivaří tím se to ohřeje a pude to povolit pak můžou protáhnout závity pro jistotu všechny a dát nový šroub
Kluci čtu to znova a pořádně asi máte pravdu vypadá to že zlomil klíč na kola pak jak říkáte sundat zbytek klíče vzít novej pořádnej trhák k tomu metrová trubka a vono to pude
No ja si myslím,že oprava bude drahá. Prečo nešla povoliť skrutka? Ak sa pozriete na ten brzdový kotúč,tak je vidieť ako je zodratý. Pravdepodobne tam už drie železo o železo a celý náboj sa nahrial a zapieklo skrutku na koleso. Tak ak len skrutku tak za chvíľu práce,no ak komplet brzdy a náboje na náprave,tak to nebude na hodinku.
Jen tak pokud tedy dali rozpis nebo sdělili co s tím bylo a zda to odnesla pneu nebo jen "zalepili", tak to prosím sdělte pro případné poučení dalších tazatelů-zda jen urvaný šroub, zalomený klíč na matice kol... Za poděkování za odpovídající rádce
pošlete fakturu rodičům toho mladíka který svým neprofesionálním jednáním a dupáním po klíči způsobil škodu.Rodiče mu to strhnou třeba z dárku k narozeninám a příště si takový kraviny nechá od cesty.
Rumburaku..Ten kluk byl požádán o výměnu kola! Myslíš, že po tom klíči skákal jen tak z nudy? Proč by měl něco platit? Až tě nějaká ženská poprosí o pomoc a ty na jejím autě budeš mít za úkol (po prosbě) povolit jakýkoli šroub, který vlivem zareznutí upadne -resp.ho utrhneš.. zlomíš za účelem pomoci..tak budeš někomu něco platit? Zlomil ho, protože nebyl mazán a někdo ho utáhl na krev.. nejspíš odborník z pneuservisu..Teda on naštěstí zlomil jen klíč na kola.. vyrobený z bláta!
kristin
Sundali ten ulomeny klíč, šroub povolili(vlastně pro jistotu všechny, byly dotažene na fest), a dali mi novou pneu. Takže cena odpovídající. Jinak co se týče chlapce- přijel a snažil se pomoct, to se ceni. To že auto bylo v nepořádku je moje chyba, rozhodně po něm nic nechci za blbost se platí
Takže až poprosíte toho mladíka o rozštípnutí jednoho špalku pomocí sekery co vypadává z násady a při nápřahu Vás ta vypadlá sekera trefí do hlavy a způsobí těžké porannění lebky, tak taky mávnete rukou a dáte usmívajícího se smajlíka?
To ja jako by hasič hasil a místo vody by z hadice tekl benzín a hasič by jen krčil rameny a tvrdil, že nic jiného než benzín nemají
akže až poprosíte toho mladíka o rozštípnutí jednoho špalku pomocí sekery co vypadává z násady Tak toto pozná snad každý d-e-b-ž-a, ale poznat že origo klíč na kola je špatný na to už musí být nějaká zkušenost nebo síla při použití což zřejmě asi žena nemá jinak by se zde na toto neptala.osobněě se mi stalo, že z asi 10 origo klíčů byl dva jako z másla při prvním pokusu použít se ohýbali a šli do šrotu. Stejně tak se mi něco podobného stalo s originálním heverem že jsem auto zvedl s tím že sundám kolo a auto padlo a to dokonce na dvou a a oba byly vzhledově OK. To bychom všichni museli mít rentgenové oči!
A jak je to teda s tím mazáním šroubů kol? Proč se v poslední době radí nemazat? Viděl a četl jsem na to spoustu odborných elaborátů,ale stejně si myslím, že mazat je prostě nutnost! Vždycky jsem mazal a nikdy se mi kolo nepovolilo.. myslím za jízdy..a při sundávání problém nebyl..Ale při nenamazání to prostě zaroste a zarezne..Pak se něco ukroutí raz dva..
asi tak jako se spoustou dalších věcí- odborníci od stolu radí nemazat, praktici radí máznout. osobní zkušenost -nemažu pokaždé vždy dle stavu sroubu. pokud vidím je třeba=očistím ocelákel závit šroubu a (vetšinou, páč mám vždy v autě) namočím do motorového oleje (U Xantie do LHM+).
To vše, včetně utahování s rozumem, kdy jsem nechal toto v pneuservisu a pok jsem dle nic utahoval kola na krev apk se mi při povolování jeden ukroutil a problém byl na světě. Podařilo se odvrtat ale druhý tak sotva držel, s tím jsem nějaký pátek jezdil, než jsem byměnil clou tehlici i s nábojem. po zkušenostech s citem dotahuji a raději pak po X km kontroluji, očistím , máznu. Nyní navíc dotahuji předepsaným momentem- není třeba kontroly po ujetí x km i když samozřejmě kontroluji.
Ale je to věc každého z násjak to dělá-tedy pokud mu neuletí kolo a nesejme tí druhoho, když strhne závit, urve šroub-je to pak jen jeho problém. Jinak můj vozový park byl od cca16 let stáří výše
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.