Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klepání po výměně kotouče a brzdových destiček

Od: lukin odpovědí: 7 změna:

Zdravím, prosím o radu a tipy. Sjela se mi na zadním kole Ford Galaxy (2009) jedna destička, tak jsem provedl výměnu destiček i koutoučů s tím, že jsem použil k novým destičkám brembo přesoustružené kotouče a vyměnil je současně s destičkami. Jenže ouha po výměně kolo, kde byla sjetá deska, brzdí v pohodě, ale z druhé strany se při brzdění ozývá bouchání. Do pedálu se ale nic nepřenáší. Měl jsem podzření, že jsem to způsobil lehkou upravou plechové vodící podložky, kdy se mi zdálo, že destičky na tomto kole v nových podložkách nechdí dobře, tak jsem ji trochu přesohýbal, aby chodily volněji. Nedalo mi to, tak jsem tam vrátil na zkoušku ještě původní vodící podložky. To se mi ale brzdy zakousli do koutouče po ujetí 200m a mlátilo to ješte víc -smrad z obložení, kotouč rozpálený. Vrátil jsem původní kotouč(nesoustružený). Bzdy sice nejsou zakouslý, ale při sešlápnutí je bouchání slyšet. Šlo to k servisákovi a ten to ještě ještě celý přečistil a nepomohlo to, ale říká, že by to mohl dělat špatný chod pístu (zdá se mu že nechodí úplně hladce) a navrhuje vyměnit celý třmen. Přitom před výměnou toto kolo nevykazovalo, žadné potíže.Co vy na to? Díky moc za rady.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Pokud by to bylo pístem, tak to není neobvyklé, při sjetých destičkách chodil v poloze, kdy je hodně vysunutý. Novými destičkami a kotoučem jste ho zatlačil hluboko, kde už roky nebyl a jeho orezlé, dříve vysunuté okraje, nyní mohou dřít o stěny válce. Když člověk dává nové destičky, tak písty několikrát vysune a zasune, až chodí lehce (to orezlé se ochodí a brzdovka to dočistí). Udělal jste to? Toto by mohlo být příčinou toho zadírání. Toho bouchání spíš ne. Bouchá to jen při vyšších rychlostech, nebo i při pomalé jízdě při dobržďování? Pokud jen nad cca 80 km/h, tak je tam nejspíš něco zkřiveného, nebo zvlněného. Pokud to od počátku neodbržďivalo, tak jste klidně mohl kotouč přehřát a zvlnil se.
A nebo vám tam něco drhne i při malých rychlostech. Tak zvedněte kolo, jen lehce ho přibrzděte a rukou otáčejte, co to dělá.

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Počítam že plovoucí šrouby se ti oba hejbou nejsou zatuhlí
Jak je na tom samotnej kotouč? Oklepali ste rez po obvodu a srazili hrany?
Jednou se mi neco podobnýho stalo na předku na htp fabii a pomohla výměna kotoučú

 

lukin
hodnocení

Dělá to i při rychlostech nižších cca 40-50km/h a normálním a intenzivnějším brzdění. Když brzdu lehtám, tak to samozřejmě tolik znát není. Měl jsem i podezření, na to že kotouč mohl být špatně osoustruženy,. Servisák mi ale včera tvrdil, že to dal na vyvažovačku kol a zdálo se to OK. Navíc to dělá,i když jsme vrátili původní kotouč ale s novýma deskama.Varianta ještě je dát tam staré destičky na zkoužku i se starým kotoučem (obložení cca 3mm na obou deskách, píst by se měl vysunout do stejné pozice jako před opravou. Podotýkám, že před výměnou toto kolo nevykazovalo žádné problémy. A pak vyloučit, jestli došlo ke změně fungování zatlačením nějaké zrezlé části pístu do třemu a to způsobuje ty problémy. Samozřejmě je stále varianta koupit i nové kotouče, ale na obojích, které mám (soustružené a sundané nesoustružené) byly nasazeny vždy jen jedny destičky a tloušťka (soustružený 10mm, povolená min je 9mm) je dostatečná.Jinak ty soustružené jsou samozřejmě zarovnané jak z obou čel, tak na průměru, takže nemají grót (hranu).

Na brzdič to netypuju zažil sem brzdiče v ruzných stavech a nikdy neklepali ja to typuju spiš na ten kotouč
Mužeš vzit kotouč ze strany kera neklepe a uvidíš
Já myslel, že házivost kotouče se zkontroluje úchylkoměrem, ne vyvažovačkou.
asd1

By mě zajímalo, jak dával náboj s kotoučem na vyvažovačku *ee*

Změř házivost kotouče, pokud hází tak házivost dosedací plochy.

Pístek třmenu tohle dělat nemůže = výměna třmenu je nesmysl.

 

lukin
hodnocení

0x

Tak po týdnu doplňuji info, výměna třmenu nepomohla, následovalo ještě vyzkoušení jiných destiček (ATE namísto Brembo), Po výměně desek se problém ještě vyskytoval. Zůstavala ještě varianta výměny držáků třmenů včetně vodících čepů. Ale ejhle, servisák druhý den ráno volá, že se mu to podařlo rozbrzdit s těmi ATE deskami (zůstaly tam starší přesoustružené kotouče origo Ford tl 10mm, nové mají tl 11mm). Levé kolo už při brzdění neklepe. Čím to ale bylo, není zcela jasné. Nicméně ještě musím doplnit, že po zkušební jízdě cca 20km se hřeje lehce pravé zadní kolo, které neklepalo, po delší cestě smrdí i obložení tohoto kola. Takže třmen napravo vzadu půjde také pryč.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]