Nejste přihlášen/a.
Zdravím, prosím o radu a tipy. Sjela se mi na zadním kole Ford Galaxy (2009) jedna destička, tak jsem provedl výměnu destiček i koutoučů s tím, že jsem použil k novým destičkám brembo přesoustružené kotouče a vyměnil je současně s destičkami. Jenže ouha po výměně kolo, kde byla sjetá deska, brzdí v pohodě, ale z druhé strany se při brzdění ozývá bouchání. Do pedálu se ale nic nepřenáší. Měl jsem podzření, že jsem to způsobil lehkou upravou plechové vodící podložky, kdy se mi zdálo, že destičky na tomto kole v nových podložkách nechdí dobře, tak jsem ji trochu přesohýbal, aby chodily volněji. Nedalo mi to, tak jsem tam vrátil na zkoušku ještě původní vodící podložky. To se mi ale brzdy zakousli do koutouče po ujetí 200m a mlátilo to ješte víc -smrad z obložení, kotouč rozpálený. Vrátil jsem původní kotouč(nesoustružený). Bzdy sice nejsou zakouslý, ale při sešlápnutí je bouchání slyšet. Šlo to k servisákovi a ten to ještě ještě celý přečistil a nepomohlo to, ale říká, že by to mohl dělat špatný chod pístu (zdá se mu že nechodí úplně hladce) a navrhuje vyměnit celý třmen. Přitom před výměnou toto kolo nevykazovalo, žadné potíže.Co vy na to? Díky moc za rady.
Dělá to i při rychlostech nižších cca 40-50km/h a normálním a intenzivnějším brzdění. Když brzdu lehtám, tak to samozřejmě tolik znát není. Měl jsem i podezření, na to že kotouč mohl být špatně osoustruženy,. Servisák mi ale včera tvrdil, že to dal na vyvažovačku kol a zdálo se to OK. Navíc to dělá,i když jsme vrátili původní kotouč ale s novýma deskama.Varianta ještě je dát tam staré destičky na zkoužku i se starým kotoučem (obložení cca 3mm na obou deskách, píst by se měl vysunout do stejné pozice jako před opravou. Podotýkám, že před výměnou toto kolo nevykazovalo žádné problémy. A pak vyloučit, jestli došlo ke změně fungování zatlačením nějaké zrezlé části pístu do třemu a to způsobuje ty problémy. Samozřejmě je stále varianta koupit i nové kotouče, ale na obojích, které mám (soustružené a sundané nesoustružené) byly nasazeny vždy jen jedny destičky a tloušťka (soustružený 10mm, povolená min je 9mm) je dostatečná.Jinak ty soustružené jsou samozřejmě zarovnané jak z obou čel, tak na průměru, takže nemají grót (hranu).
Tak po týdnu doplňuji info, výměna třmenu nepomohla, následovalo ještě vyzkoušení jiných destiček (ATE namísto Brembo), Po výměně desek se problém ještě vyskytoval. Zůstavala ještě varianta výměny držáků třmenů včetně vodících čepů. Ale ejhle, servisák druhý den ráno volá, že se mu to podařlo rozbrzdit s těmi ATE deskami (zůstaly tam starší přesoustružené kotouče origo Ford tl 10mm, nové mají tl 11mm). Levé kolo už při brzdění neklepe. Čím to ale bylo, není zcela jasné. Nicméně ještě musím doplnit, že po zkušební jízdě cca 20km se hřeje lehce pravé zadní kolo, které neklepalo, po delší cestě smrdí i obložení tohoto kola. Takže třmen napravo vzadu půjde také pryč.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.