Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Alternátor ,dobíjení

Od: poloclub odpovědí: 11 změna:

Zdravím ,mám polo 6N2 1.4 ,nejspíše mám problém s altíkem , dobíjení nesvití ,včera jsem jel domu a koukám na budík (mám zabudovaný v autě meřák na volty :-D) že mi postupně klesá napětí a sem tam se zvedne . Nechal jsem nabít baterku pres noc a změřil ,baterie má 12.6 V ,takže ok ,rano nastartuji a měřák hazí 13.7V ,takže vše ok ,po cca 2km napětí opět klesá a nahle stoupá a dobijí a takhle se to mění celou jizdu ,podotýkám třeba v zatáčkách stoupné napětí ,na rovině klesá ! Prolezl jsem kostru ,kabely a vše ok , když nechám auto na místě a nejedu ,tak dobíji 13.7V ,jak se rozjedu začínají problemy, je možné že jsou KO uhliky ,dobíjení nesvití tak na diody bych to neviděl .Děkuji za poznatky.


doplněno 17.01.23 18:23:

A ještě jeden poznatek ,při startovaní se nerozvití kontrolka na dobijení.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar dabel
Zakladem je zjistit proč nesvítí kontrolka dobíjení - spálená žárovka v přístrojovce nebo uhnil konektor na alternátoru nebo přerušený drát mezi altíkem a přístrojovkou nebo vyjetý sběrací kroužky alternátoru či krátký uhlíky regulatoru alternátoru
Vycvakni z altiku drat pro kontrolku a ukostřiho otoč klíčkem kontrolka musí svítit pokud nesvítí - spálená žárovka nebo přerušený drát
Pokud se rozsvítí tak problém s alternátorem
poloclub
hodnocení

jj děkuji ,ted jsem akorát našel navod přesně jak říkaš ,zitra to zkusím . Hold si zitra moje jezdítko do prace odpočine :-D ještě že mám 3 auta :-D

 

hodnocení

2x

Tohle Polo má ještě klasiku. Nejspíš spálená žárovka dobíjení a alternátor, který by se měl nabudit přes tu žárovku, dobíjí jen občas. Především tedy zjisti, zda je vadná žárovka a vyměň ji.

poloclub
hodnocení

Co máš na mysli tou žárovkou? (jako pojistka nebo žárovka v přístrojovce ) omlouvám se za dotaz.

poloclub
hodnocení

Už jsem to asi pochopil :-D

nesvítící žárovka kontrolky dobíjení znamená, že alternátor nemá žádné buzení a tak ani dobíjet nemůže - ať už je v jakémkoliv stavu

Vyměň žárovku ale připrav se na to, že bude třeba ještě opravit alternátor.

vernon
Bez kontrolky by to nedobíjelo VŮBEC...

@satam e ... 6N2 má LED na podsvit i kontrolky. Stejně jako 6Y0 Fabie 1.

Vadu bych viděl ve vedení (dráty, napojení svazků konektory).

Diagnostikou VAG lze budiky otestovat i na kontrolky.

 

vernon
hodnocení

0x
Nevypadl ti na alternátoru konektor od kontrolky?
13,7V je málo. Někde tam máš špatný kontakt nebo přechoďák na kostřicích vodičích. Nebo začíná haprovat můstek či regulátor napětí...
poloclub
hodnocení

Nevypadl,ted jsem vylezl z pod auta ,kostry vše ok ,vše jsem očistil a nic ,ta kontrolka opravdu nesvití i když odpojím altík ,kontolka nic ,zitra zitra jestě zkusim toto ,co jsem vyhledal (odpojit od alternátoru drát k buzení - bývá modrej, je to jeden tenčí drát vedoucí k regulátoru. Tento drát musí po spojení s kostrou při dobrý baterce a zapnutým zapalování rozsvítit kontrolku dobíjení - pokud se kontrolka nerozsvítí, je vadná žárovka v palubce a MUSÍ SE VYMĚNIT - když se nevymění, altík nebude dostávat buzení a nebude to dostatečně dobíjet)

 

poloclub
hodnocení

Kluci ,tak jsem propojil modrý kabel a kontrolka svití,takže bude KO altík ,zitra jde ven a zkusim se podivat jak je na tom .

 

poloclub
hodnocení

Tak už vše ok. Byl to regulátor. Děkuji za pomoc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]