Nejste přihlášen/a.
Zdravíčko,
mám tři dotazy, které spojím do jednoho, abych nemusel zakládat dvě témata. Motor 1.9 JTD 85 kw. Mám zaslepený EGR, ale mám pocit, že motoru chybí pružnost. Sice se z nízkých otáček sbírá hezky, ale chybí tomu pružnost, chová se to jak atmosféra, nemám pocit, že by nějak turbo zabíralo, ale když potřebuju předjet, tak předjedu. Filtry palivový i vzduchový měním poctivě, jediné co mě napadá je váha vzduchu?
Druhý dotaz - setrvák KO. V podstatě když jedu a podřazuju, třeba průjezdem křižovatkou, tak to při podřazení slušně zavibruje ale ta vibrace je celkem citelná. Neděje se to jen když třeba fakt zpomalím na úroveň volnoběžných otáček a teprve potom podřadím. Nevím, jestli se vyplatí dávat jetej setrvák, ale novej určitě ne, respektive já sám si to nevyměním, výměna za novou i se spojkou a prací by podle mě byla kolem 10-15k a to u auta s hodnotou 20k a korozí nemá cenu. Tak bych rád věděl, co je pro ten setrvák teď menší zlo, aby ještě vydržel co nejdéle. Jak už jsem psal, nejčastěji to je když podřazuju ze 3 na 2, třeba průjezdem křižovatkou nebo kruháčem je lepší teda podřadit a nebo to nechat na trojce, vůbec nepodřazovat a nechat ať se to na tu trojku posbírá odspodu.
S tím souvisí třetí a poslední otázka. Už se pomalu dívám po něčem novém, sice vyloženě nákup neplánuji ale proč si nepřečíst jídelní lístek. Mám teď naftu, žádné velké investice si ten motor nevyžádal a pokud bych měnil ten setrvák tak to by byla první. EGR jak jsem říkal, mám zaslepenej. Ale láká mě benzín, bohužel jsem blázen, chci zůstat u Alfy a ta ty benzíny nemá moc spolehlivý. Twin Spark je sice údajně projevem nejlepší benzínová 4 válcová atmosféra ale nespolehlivá, zase ale nemá ani setrvák, ani EGR. U novějších jako 159 tak JTS sice setrvák má, ale zase nemá EGR ani DPF. Ročně najedu tak 12 tisíc km, hlavně dálnice, v poslední době i dost okrsky. Jsem zvyklej jezdit za 5.8/100. S tím Twin Sparkem bych jezdil tak za 10/100 a JTS si myslím, že podobně. Nabízí se otázka, jestli ale do úsporné nafty nenasypu víc peněz pak při servisu. Třeba novější JTDm 88kw ve 159, tak žere průměrně 7/100, kromě toho, že tam jsou furt problémy s řemenicí která se musí měnit, tak taky nic závažného. Spojka už tam asi byla měněná a problém s DPF byl jednou, že házel chybu a nespouštěla se regenarce, tak jsme ji spustili přes multiecuscan (vlastním licenci) a auto jezdí dál.
Diky za odpověď
Záslepku EGR vyhoď, bez úpravy map to je nesmysl a neni divu že to nejede. Tady je EGR jednoduchej a spolehlivej, problém na něm je obvykle zatuhlá tyčka od solenoidu, stačí rozebrat a vyčistit, noty na webu (vrtnout 3mm dírku uprostřed čela a vyrazit vnitřek, vyčistit složit průchod tyčky destičkou máznout mědí) VIF do paliva umí hodně pomoct.
Dvouhmota - do shnilý vrány nemá smysl investovat novou dvouhmotu, starší jsou loterie dáš to tam a bude mlátit taky.., tak zbývá jezdit dokud to jede , otáčky držet mimo oblast kdy to nejvíc mlátí, bude se to zhošovat ale nejspíš to vydrží dýl než kastle shnije úplně.. Novej setrvák od Sachse jde sehnat kolem 5k. Pokud by to ještě chvíli jezdilo tak jednoznačně dát celou novou spojku s dvouhmotou i ložiskem..
Další auto - u Alfy bych šel zase do JTD, míň problémový jsou slabší verze (turbo nemá variabil atd.) Bohužel čim novější auto tim víc spotřební zboží + narvaný kokotinama a spolehlivá klasika se už nevyrábí
Hm, tak ten EGR asi zkusím opravit, vím, že jsem ho jednou odslepil a to už byl takovej polofunkční, že se zasekl a moc to nechtělo jet. Ale pak se to nějak dalo dohromady a můžu říct, že jsem z toho auta měl pocit, jako kdyby to mělo 200 koní, neskutečně pružný fakt to svištělo, teď to nejede vyloženě špatně ale jak jsem psal, mám pocit, že to je atmosféra. A taky se to bez EGRu pomaleji zahřívá, takže než to v zimě začne topit, mrznu. Když ten EGR dám dohromady, tak už to asi životnost auta taky přežije :D
Jinak o těch naft mám u 159 celkem přehled, ta 1.9 88kw je asi nejlepší no, do začátků výroby se ani nedávalo DPF a když se stejně odstraní, tak to prý na emisích nejde poznat, jinak je to celkem blbuvzdorný. U 1.9 16v vím, že jsou problémy s vířivýma klapka, který se preventivně odstraňují a u 2.4 zase bývají problémy s hlavou. Nevím jak je to u benzínů, na 3.2 6V vím, že nejsou díly ale jaký jsou spolehlivosti nevím. Lákala mě 1.9 JTS 118 kw, ale myslím, že to hodně bude papat a dynamika v tak těžkém autě nebude moc velká. Ale furt si říkám, že na tu naftu najedu ročně málo km :D
Pomaleji zahřívá - zkontroluj termostat, až do ohřátí motoru na provozní teplotu musí být hadice k chladiči úplně studená. Pokud i malinko propouští tak se motor ohřívá mnohem dýl.. EGR na to vliv moc mít nebude, jedině zaslepený = horší spalování = vyšší spotřeba a víc zbytkovýho tepla... (ŘJ počítá se vzduchem přes EGR který tam ale neni a nedokáže to zkorigovat - proto to netáhne v režimu kdy má být EGR otevřený ale je tam záslepka, nebo je seklá ta tyčka a neotevře..)
Tak za 5-8 km se to ohřeje ale musí člověk fakt jet. Zase v porovnání se 159, tak se zahřeje i při poprcávání po městě, taky JTD, ale možná je tam jinak vyřenej teplotní managment, to netuším.
Jinak nevím, jestli ten EGR se mi podaří opravit, stáhl jsem si tutoriál s vrtačkou, kde borec rozebíral ten solenoid, já mám pocit, že ten solenoid nemám zatuhlej ale mám zatuhlý to, co označuje jako "EGR body" a nepomohlo to naložit ani přes noc do vervy, ani mlátit kladivem do toho nepomohlo. :D Tak přemýšlím, jestli by nebylo lepší sehnat jetej funkční, případně koupit novej ale nějakej Magneti Marelli třeba. Origo je Pieburg a setkal jsem se s názory, že nic jiného nemá cenu kupovat ale dávaj trojku za EGR a připlácet 1700 když Magneti seženu za 1300, se mi nechce :D
Ještě finální dotaz, je lepší zkusit rozchodit originál nebo mám koupit nový? Nový bych koupil ale Abakus za pár stovek, nechce dávat 2,5k za Pieburg kdyby se to na jízdním projevu motoru nějak neprojevilo nebo naopak by to bylo ještě horší.
Co se týče opravy starého, tak jsem někde četl, že když se vyčistí tak se naruší nějaká antikorozní vrstva a ta oprava je třeba jen na 20-50k km než se začne znovu zasekávat, tak nevím.
Ještě mě napadla poslední věc a souvislost EGR ventilu na výkon motoru, protože jsem se setkal spíš s názory, že po zaslepení to bylo lepší a jedním opačným.
Mám tam teď vlastně plný záslepky a žádnou chybu mi to nehází. Předpokládám tedy, že tam není žádnej snímač kterej by měřil průtok přes EGR. Chybu to hodí jen v momentě, kdy z EGRu odpojím kabel. Tedy předpokládám, že řídící jednotka vidí jen to jak funguje, jak se otevírá a zavírá. Jenže mám fakt pocit, že bez té záslepky to jelo líp, dokonce jsem to před 3 rokama psal do nějakýho fóra.
Poslední co jsem ještě nezkoušel a napadá mě, odpojit kabel a projet to...ale nevím, jestli se jednotka hodí do nějakýho defaultního nastavení tak jako v případě odpojení váhy vzduchu, kdy bere průměrná data co má nastavené?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.