Příští měsíc si jdu převzít své úplně první nové auto - Hyundai, benzín, atmosféra. Nemáte pro mne nějaké rady? Co dělat? Jak se k autu chovat? Čemu se vyvarovat? Rád bych aby nám auto vydrželo co nejdéle a vyhnul jsem se servisu. Poslední rok jsem se starým autem trávil v autoopravně hodně času a příjemné mi to nebylo
Říká se nejlepší co můžete udělat pro auto/ motor je první výměnu oleje po 3...4...5 tis km kdy dojde k největší produkci kovových částeček při zabíhání motoru. I když dnešní rady dost často říkají, že není nutné zajíždět, tak jsem nové auto vždy zajížděl. První kilometry jsem se snažil nepodtacet ani nevytacet motor, měnit otáčky motoru - nejet po dálnici celou dobu 130 s konstantními otáčkami. Já měl vždy diesel, tak konkrétní otáčky u benzínu jen odhadnu mezi 1700 až 3000 ot/ min a tu horní hranici posouvat po každých 1000 km o 500 ot/ min.az na max. Poté se nebát občas vytočit na max,ale až po zahřátí motoru což je nějakých 10-15 km jízdy.
Nehuntovat. Základ je dobré zajetí. Tedy prvních tisíc kilometrů nepodtáčet, nevytáčet, pokud máte ve zvyku jízdu brzda/plyn pak s tímto režimem začínat pozvolna. První olej bych pro dobrý pocit nechal vyměnit po 5 tisících kvůli otěru.
Poradím rozumný styl jízdy. Tzn. nevymetat zbytečně utopené kanály a díry a nejezdit s ní rally stylem (i když mě to také párkrát ujelo ) ale třeba brácha jezdí pořád agresivně jak nevybouřený kluk a už oddělal 2 auta (motor, čepy, atd.)
Třeba já. Tenkrát funglovka, Hyundai i30, 1,6 benzín. Mám jí 8 let. Realita, i když jí mnozí neradi slyší: . Auto je to příšerné, protože za těch 8 let už jsem musel x-krát dolévat benzín. Dokonce každoročně měnit olej a filtry. Jo a nejvíc mě na něm štvalo, že se kapalina do ostřikovačů nedoplňuje sama, takže i tu jsem musel doplňovat. . Poruchy, kapitolka sama pro sebe, ani mi nemluvte, musel jsem po 5 letech měnit originální stěrače, protože guma byla trochu tvrdší a začaly blbě stírat a poskakovat po skle. Po 7 letech (minulé léto) jsem měnil ještě originální brzdové destičky. Jo a praskla mi žárovka v kufru a několikrát přední potkávačka. . No děs, takové auto mi už do domu příště nesmí... . . . Ne, fakt nic. Je to spolehlivé komfortní, téměř bezúdržbové auto. Neznám ani jednoho člověka ze svého okolí, kdo by měl konkurenční značku a po 8 letech bylo ještě v takovém stavu. Holka má nalítáno 145 000 km. Baterka taky ještě origo (85% stav). No problem...
Nežrat v autě, nekouřit, čistá obuv, nesedat v namoklém oblečení, nebrat do auta zvířata, neprovozovat sex, nevysávat koberce starým vysavačem, který málo saje (lidi mají tendenci pak hubicí více tlačit a koberce vydřou na podklad), nemít štěrk v podrážkách bot, nejezdit za nákladními auty ze kterých odlétá kamení a písek, nejezdit v zimě v soli, nevytáčet motor do maxima, nepodtáčet motor a nejezdit na spotřebu, netankovat na nekvalitních benzínkách (Shell, MOL,...), neparkovat venku, ale v nevytápěné větrané garáži, vystříkat dutiny... ale Hyundai? Tam je všechno tohle jedno. je to spotřební autíčko, které není z kvalitních materiálů a stejně se brzo začne kazit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.