Zdravim, dovoluji obecne v soucasne dobe byt na stk pritomen pri kontrole na stk? Pred dvema lety to mozne nebylo a bojim se ze to nezrusili, ze jim to vyhovuje. Diky
Asi to bude jak kde, u nás nedovolují, čeká se ve "vestibulu". Jen v případě nějakého problému si pro vás technik dojde, aby vám to ukázal. Ale na linku je vidět, je tam prosklená stěna. To samé na měření emisí. Osobně v tom nevidím problém, taky nemám rád, když se mi někdo motá u práce a musím na něj dávat pozor.
Dokud jsem ještě jezdil na TK sám, tak jsem byl vždy přítomen -jak na E tak i TK. Dokonce i v jámě pod autem. na dalších již jen u auta-technik si přejížděl na jednotlivá stanoviště sám.
zam
Dříve platilo řidič=automechanik. Také se tak s námi jednalo,v autoškole,i policie při kontrolách.Na TK se asistovalo technikovi- šlápněte na brzdu,točte volantem atd.Dávali jsme pozor aby jsme někam nespadli.Teď se nedivim že tam nikoho nepouštěj.Všichni koukaj do mobilů a spadnout do jámy by byl pěknej průšvich
Ano, během covidu přítomnost u auta možná nebyla a zalíbilo se jim to a takto to funguje i nadále. Možná je to i lepší, že nevidíme jak motor na emisích vytáčí. Nevím jak moc je to nutné! Před covidem přítomnost nevadila...
Jasně, že se jim to zalíbilo a chovají se k těm autům ještě více jako dobytkové.Někde je sklo a je na ně vidět,tak se krotěj..Ale někde sklo není a podle řevu motoru na EM a kvílení pneumatik na TK je každému jasný co se asi děje za zavřenými dveřmi Bohužel tohle zavedli i jinde..V pneuservisech s pod.. Pneuservis,kam jsem jezdil to zavedl...Zaparkuj a vypadni! Zaplať a odjeď! Líbí se jim to..Do takových se snažím nejezdit!
20 let to byla "dobrá vůle"? Moje auto.. platím jim,tak bych rád viděl,co s tím dělají..Ale bezpečnost je takové zaklínadlo..Pak ty vemena neumějí ani odbrzdit el.ručku..Nevědí jak seřídit zrcátka a sedačky..a často to zničí.. Nevědí,kde jsou vin.. kódy a štítky a pod.. Před pár lety mi jeden idiot vybil baterku a málem utavil startér. Nepoznal, že je to diesel! A to měl v ruce doklady! Byl to starší Opel a bez žhavení prostě nechytl..A pan profík ani nepoznal,co vlastně kontroluje..
Chápu, že k tomu máte svoje duvody, ale dříve byly jiné předpisy. Utahují se šrouby, co dřív nevadilo, to je dnes problém. Nejde jenom o STK, ale o jakoukoliv jinou dílnu. Do provozu oficiálně nikdo nepovolaný nesmí. Je za tím spousta školení, předpisů, papírování. Kontroluje to inspektorát práce, hygiena a další úřady. Jsou za to vysoké flastry. Pokud vás někam nějaký zaměstnanec pustí, je to na jejich riziko. Na druhou stranu průser z toho bude mít především zaměstnavatel. Zaměstnanci, který průser způsobil v podstatě nic nehrozí, protože má nadstandardní ochranu v Zákoníku práce. Ale to už je jiná kapitola.
Tak tohle je nesmysl, na TK a emise jezdím minimálně jednou ročně už dvacet let a asistoval jsem pokaždé a všude. Já ani netušil, že to jde i bez přítomnosti majitele
Uvědomte si že různé STK sídlí v budovách, které mají různé stavební uspořádání, STK musí mít zpracován soubor organizačních opaření, v nich také jak zajistit naplůnění zákona, současně jak zajistit bezpečnost technika atd
Jezdím se třema autama na STK skoro 20 let a byl jsem přítomen u každé prohlídky i měření emisí. I v době největšího Covidu.
Ale dle odpovědí kolegů nejde na vaši otázku OBECNĚ odpovědět ANO nebo NE. Takže spíš " jak kde "
paveldvorak
takže ANO, při respektování pokynů zaměstnanců STK, jejichž pokyny musí být v souladu s interními pravidly - organizačním řádem..ten je kontrolován příslušným uřadem který činost stk povolil
Chodím s více auty na STK už roky. Desítky let. Skoro čtyři. Za ten čas přibyly v naší hale kromě obměny přístrojů akorát kamery, které sledují výkon pracovníka. Samozřejmě i pohyb zákazníka. Nikdy nás nevykázali ven. . Zavezu auto na první post, otevřu kapotu, vylezu. Technik zkontroluje VIN, připojí přístroje, OBD, změří výfukové plyny, otáčky a další. Zkontroluje nastavení světlometů, já mu přepínám dálkové, potkávací, mlhovky, směrovky, šlapu na brzdu. Potom opět já přesunu dále na válce, na nich technik sedne a změří účinnost brzd. Pak mne technik navede na zdvihák. Zatřese uložením kol, atd. Zvedne auto do výšky a baterkou slídí zespoda. Úniky provozních kapalin, rez hned případně komentuje. Celý čas posouvám vozidlo já. Technik je na měření a kontrolu. A lepení známek... . Montážní jáma není, není kam spadnout. Celý čas mne technik hlídá, využívá. Spolupracuji rád. Aspoň má dobrou náladu. Naštvanej by mohl najít cokoliv a napsat aspoň prkotiny. Klidnej jen upozorní, poradí, co s tím. . Málem jsem zapomněl. STK Košice - Barca, SK.
Já jsem byl s autem na technický naposledy asi před 25 lety. Buď tam s tím dojede známý servisák a nebo se pro to staví kluk, co na technický dělá. A i když dobrý známý, v létě mě vyrazil. Dostal jsem jen na měsíc.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.