Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak postupovat při hlášení nehody

Od: thomason12* odpovědí: 4 změna:

Jak postupovat, když viník nehody, nehodu nenahlásí, i když podepsal a sepsal se mnou jako s poškozeným ten barevný formulář, kde uvedl, že je si vědom, že je viník?

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

sebod*
hodnocení

0x

Stav se na pobočce viníkovi pojišťovny, tam dej záznam o nehodě (hlavně ať Ti zůstane kopii). Domluv se na tom, zda se na auto přijde podívat likvidátor, nebo zda bude stačit foto. Doporučuji raději likvidátora. Po jeho návštěvě teprve můžeš dát auto do opravy. S pojišťovnou taky můžeš domluvit, že do opravny zašle příslib, že škodu bude hradit ona. Pak nemusíš platit Ty a čekat na peníze od pojišťovny. Toto jde udělat, jen o tom moc klientů neví. Dokonce můžeš auto opravit svépomocí a pojišťovna hradí tak, jako by to auto bylo v opravně. Ale to taky klientům neříká *nevi*

sasdax*

Trošku tě opravím.

1) Kopie záznamu o nehodě je pojišťovnám k ničemu. Mají svoje formuláře a škoda se musí nahlásit. Záznam o dopravní nehodě je pro lidi a ne pro pojišťovny. Je to jen takový manuál, který má člověka vést, aby si zjistil všechny informace, které potřebuje k nahlášení škody. A řekl bych že tazatel už toto dávno provedl, dle toho co píše.

2) Vlastní foto nestačí, vždycky by měl přijet technik, který sepíše záznam o poškození vozidla a udělá fotky.

3) Přísliby jsou fajn, ale u smluvních servisů pojišťoven. Dle mých zkušeností chtějí ostatní servisy peníze na dřevo a to od klienta.

4) Ano, auto můžeš opravit svépomocí a to tak, že se s pojišťovnou dohodneš že chceš vyplatit škodu rozpočtem. Což znaméná, že pojišťovna vám řekne že za tuto škodu dostanete tolik a vy si to za ty peníze opravíte.

5) Ani jedna z těchto věcí neřeší původní dotaz.

Žádná pojišťovna nedokáže donutit klienta, aby viník nehody škodu nahlásil. To už je potom buď o Policii, nebo občansko soudní spor.

thomason12*
hodnocení

Tak už jsem to všechno obvolal. Já, poškozený, pojištěn u Slavia, ona, viník pojištěna u Generali. Moji pojišťovnu to vcelku nezajímá, Oba jsme to museli nahlásit na Generali. Mohl jsem se rozhodnout, zda to dám do servisu, který má smlouvu s pojištovnou, ten má potom možnost sám do škody 100.000,- fotit a vyřídí si s pojišťovnou peníze, nebo pozvat likvidátora, který to nafotí sám, všechno cca do týdne. Potom to podle tabulek spočítá a pošlou peníze. Já si to potom můžu opravit třeba sám, nebo kde chci. Víc nedostanu. Ale můžu se i rozhodnout až on to nafotí a prohlídne dát to do servisu. Auta starší 5 let se nedávají do autorizovaných servisů. Tímto také děkuji všem, kteří mi poslali odpovědi na mé otázky. Díkes

sasdax*

U Generali dělám, takže se klidně poptej. Ale vše jste udělal správně. Opravdu nejlepší je to dát do smluvního servisu Generali, protože pak bych se nebál že dostanu méně, než by stála oprava. Nejsem likvidátor, takže opravdu radím to, co bych jako pojišťovák sám udělal. Jinak tím rozpočtem to opravdu jde a pokud jste zdatný v opravě aut, tak by jste i pár kaček možná vydělal.

Auta starší 5 let se nedávají do autorizovaných servisů z důvodu amortizace. Pojišťovny vyplácí náhradu škody, tedy dá vám takovou částku, aby se vozidlo opravilo a jeho hodnota touto opravou nevzrostla. Pokud by to bylo v autorizovaném servisu, tak by vám tam dali nové díly, tím by vzrostla i cena vozidla, ale pojišťovna by to nezaplatila.

doplněno 14.06.10 12:44:

Jak postupovat, když viník nehody nehodu nenahlásí? - To už jako nahlásila? Proč jste se tedy na to ptal?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]