Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Obytný přívěs bez TP - dá se znovu přihlásit?

Od: cestovatel odpovědí: 11 změna:

Zdravím a předem se omlouvá za možná hloupou otázku, ale já fakt netuším, jestli se neženu do nějakého průšvihu.

S rodinou jsme koupili karavan s platným TP, ale jelikož jsme TP nepotřebovali (stálé stání) tak jsme ho prodávajícímu vrátili a on si odvezl značky s tím, že to odhlásí. To však neudělal a prodal ty papíry jinému karavanu. Z kempu jsme dostali vyhazov a teď potřebujeme karavan znovu přihlásit.

podle platné legislativy samozřejmě nemůžeme, jelikož naše papíry už leží na jiném karavanu. Jeden pán mi poradil, že se dá tento karavan znovu uvést do provozu jako ,,Nová stavba,, - jinými slovy by dostal nové VIN, homologaci atp.- pouze by se to oznámilo úřadům jako uplně nový obytný přívěs.

Máte s tím někdo zkušenost? opravdu to tak funguje?

Díky moc za případnou odpověď.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

paveldvorak
hodnocení

2x

Vím že že v roce 2022 začalo povodí Vltavy + obce přilehlé k vltavské kaskádě čistit břehy kaskády, jde především o odstranění neregistrovaných přístřěšků a boud, které se tváří jako obytné přívěsy. Nemají SPZ ani platnou TP. Podle toho co jsem četl v místním tisku, jde o likvidaci nedovolených staveb, přilepených ze všech stran k těmto přívěsům, přístřešky jsou z prken, planěk, plachet, folií atd, něco ve stylu osady havranů...

Pokud jde o jednotlivou výrobu, není to nemožné a bude to chtít trochu úsilí, přemýšlení a bude to něco stát...1.) Jednotlivou výrobu schvaluje ORP // 2.) jednolivé schvalování vozidel kategorie M, N, O popisuje EU nařízení číslo 858/2018 // 3.) teď, do posledního února 2023 platí současně s títmo nařízením i národní úprava ( zákon 56/2001 Sb.)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozdíl je v tom, že po 1.3.2023 se podle uvedeného EU nařízení se ke schválení VŽDY předkládá protokol z TECHNICKÉ ZKUŠEBNY. Tedy TZV, TUV nebo DEKRY. Máme celkem 3 technické zkušebny, zatím.

Do konce února 2023 lze použít protokol ZKUŠEBNÍ STANICE, to je v podstatě každá STK, která má "kontrolního" technika, tedy technika typu "K":

nějaké povídání k tomu najdete na webu MDCr v sekci "schvalování" . EU nařízní najdete v češtině na webu EU.

U starého přívěsu může nastat problém s identifikací náprav, doklad o jejich homologaci se předkládá ( do konce února) předem, spolu se žádostí o povolení výroby. Pokud to bude po 1.3. 2023, bude vozidlo posuzovat technciká zkušebna a ta je teoreticky schopna nápravy identifikovat a homologaci dohledat v databázích nebo si je vyžádat ze zahraničí, ale bude to něco stát...případně si tu homolgaci vyžádá od žadatele.

ze všeho nejdůležitější je skutečnost , že vozidlo, která se vyrábá DNES, musí splnit podmínky legislativy, platné DNES...například, pokud před 30 lety nebyl předpis k homologaci oken obytného auta, dnes ten předpis existuje...takže okna samodoma výroby z plexiskla bez homologačních značek neprojdou...Někdy ta výroba může znamenat výměnu oken a náprav, ale nevylučuji že se to přesto vyplatí...

Nedávno jsem něco konstruoval tak jsem si to celé přečetl a když už to mám v malíčku tak se podělím...

cestovatel
hodnocení

Dobrý den,

přesně to, co popisujete potkalo i nás. Vyhodili nás po 30ti letech s tím, že před rokem jsme vyměnili starý karavan za nový.
Zdražili i roční paušály a skončilo tam přes 1000 karavanů a hausbotů. Zařizuji to na příští týden a mám už vše hotové. Stojí to cca 25.000,- s tím ale, že ročník karavanu je 2004 tak nepředpokládám, že by mi nařídili vyměnit okna :))

Vaše odpověď mi velice pomohla a mnohokrát děkuji!

paveldvorak

to je docela dost, pokud je na nápravách štítek s logem ALKO nebo KNOTT, tedy firem,které mají zastoupení v ČR, homologace se dá sehnat bezplatně...povolení výroby + přidělení úředního na úřadu je zdarma, nový výrobní štítek na objednávku může stát pár stokorun, protokoly na obyčejné STK tak 2 - 3 tisíce...Na úřadu se bude platit 2000,- Kč za schvalovací rozhodnutí...dal bych to za 7 - 8 litrů, včetně ceny za přepravu na nejbližší STK a zpět ...

Takže někdo si namastí kapsu? Kde je zbylých 18 tisíc? ;)

cestovatel
hodnocení

no je mi to jasné. Bohužel nám s rodinou nic jiného nezbývá a nikoho jiného neznáme. Bohužel nás mají v hrsti.

petrkosik
Dobrý den karavanaci.Mam též dotaz na toto téma.Vlatním karavan starší výroby,který nebyl v minulosti nikdy registrován a mam k němu Mezinárodní schvalovací certifikát.Někde jsem se dočetl,že je možné na toto karavan zaregistrovat a i když je již starší výroby,bude se na Magistrátu na něj přihlížet jako nové uvedení do provozu.Máte s tímto prosím nějakou zkušenost?Děkuji Petr.
paveldvorak

pokud je to "certificate of conformity", zkratka COC list, přihlásit to půjde...

Mezinárodní schvalovací certifikát neexistuje, v dnešní době existuje jednotlivé schválení s platností na území ČR, nebo s platností pro území celé EU...

 

raton*
hodnocení

0x

Udělali jste chybu.

Jediný způsob je udělat to samé. tj. sehnat TP jiného podobného karavanu a používat ty. je to cekem běžná věc.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Nová stavba

ano, lze to,

budete mít v techničáku, vozidlo zvláštního určení, obytný přívěs, vlastní výroba, typ (bude uveden pravdivý název) výrobce pan...zkrátka ten, kdo to umí.

Já to má stejně.

cestovatel
Díky moc za zprávu.

Není zač, přeji hezký víkend.

ondrej

Mohl bych Vás poprosit o bližší info, jak postupovat? Řeším odhlášený malý karavan (bez TP) a zda se pustit do jeho renovace natolik, abych jej mohl znovu používat/získat TP.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]