Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Starší auto má více závad, co s ním dál?

Od: pro99 odpovědí: 22 změna:
Dobrý den,
mám Octavii 1.6 SR z roku 2000. Je to mé první auto, které jsem koupil v roce 2020 s nájezdem 159000 a nyní má 175000. Dojížděl jsem s ním v určitá období denně do zaměstnání, obě zimy, v určitých obdobích však jen stála a jezdila třeba jen párkrát za měsíc. Investoval jsem za tu dobu do STK, servisních prohlídek,výměny náplní, nových letních pneumatik, opravy brzd, stahování el. okna, nové baterie a nějakých dalších drobností. Letos však nastala doba, kdy ho už nepotřebuju na denní dojíždění a navíc z důvodu extrémních cen benzínu to ani nebylo v první polovině roku možné. Takže jsem jezdil minimálně, poslední 2 měsíce je auto bohužel dokonce nepojízdné. Vždy se začaly objevovat závady v období, kdy se nejezdilo. Aktuálně má auto tyto mě známé závady:
- kontrolka ABS (nebrání provozu)
- nefunkční zámek u dveří řidiče (zámek zamyká, ale vložka se protáčí, nebrání provozu ale tím, že nefunguje ani u spolujezdce, jediná možnost už je odemykat kufrem)
- vadná lambda sonda (nebrání provozu, ale občas za tepla špatně startuje a občas houpe volnoběh)
- závada ruční brzdy (brání provozu, aktuálně s tím vůbec nejde hnout, přestože jsem to nechal před odstavením odbrzděné, při pohybu s pákou už to nereaguje a auto se nechce rozjet, jen se pohupuje dopředu a dozadu)
- hučení od motoru podle otáček,s tím spojené silné hučení při otáčení volantem a pravděpodobně ani správně nedobíjí, protože baterka byla před odstavením úplně v háji i po opakovaném dobíjení (brání provozu, po objevení této závady jsem auto v říjnu odstavil)
- únik tlaku z jednoho kola, pravděpodobně jen špatný ventilek (nebrání provozu, ale bylo otravné každý týden dofukovat)
- zadní pružina na výměnu (nebrání provozu, ale není úplně dobré s tím jezdit)
Tohle jsou asi všechny mě známé závady. Teď je otázkou, co s tím? Jeden úhel pohledu může říci: je to naprostý vrak, nedá se dělat nic,je to staré a je toho už moc. Jenže na druhou stranu, většina těch závad by určitě šla opravit a až na to hučení od motoru, kde těžko říct, to svým způsobem jsou řešitelné věci možná i jednoduše výměnou atd. Auto je jinak na pohled hezké, vůbec není zrezlá karoserie až na drobná místa, která by ještě hodně let vydržela a motor vždy jezdil hodně dobře a pěkně táhl. Otázka tedy je, má smysl se pokoušet to dát někam opravit, přestože už s tím denně jezdit nebudu, ale občas by se mi auto hodilo, třeba 1x týdně? Dá se vůbec takové množství závad opravit do nějakých max 15 až 20 tisíc? Více do toho určitě dát nemůžu. Druhá možnost je zůstat bez auta, protože nové si koupit nemůžu a kupovat zase ojetinu s nejistými investicemi, když jezdím tak málo, to nemá smysl.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

paveldvorak
hodnocení

5x
U jednickove ovce jsou opravy za hubičku...to se dá opravit i doma na rozdíl od jiných značek kde jsi bez diagnostiky v p... Klidně si kup jiné auto jiné značky a uvidíš tu spolehlivost

 

hodnocení

5x
avatar nonek
Z druhé strany, těch pár závad je běžných u starých aut. Pokud byste to řešil průběžně, ani vám to tak nepřijde. Lambda sonda z druhovýroby, pár let vydrží a cena není horentní, autokseft.cz/... baterie 1800, plus další drobnosti. Pokud najdete levného servisáka, těch 20000 nemusí překročit...ale auto nevidíme, neopravujeme, je to odhad z podobné opravy...

 

hodnocení

3x
avatar diesel

jsou to víceméně banality, které schopný člověk odstraní sám a za "hubičku" .Naoř ABS -na 90% je to upadlý kablík nebo zkorodovaný kontakt u čidla nebo volný či znečistění kroužek ABS- oprava vyheverování s sundání jednoho každého kola práce s cigárem na max 2 hodiny, Zámek-vložka na autodíly.cz za cca 5OOkč?a přehození zase do hodiny práce...Když dennně mustíte fokat gumu-asi defekt , je problém zajet do pneuservisu opravit? Lambda nemá vliv na starty a houpání volnoběhu , jen na spotřebu takže vyčistit klapku a krokový motorek,vyměnit svíce-opět -za cenu svíček a čističe na klapky...

U svého auta u svého mechanika bych toto viděl tak za cca 10 000kč!

 

hodnocení

2x

To jsou celkem běžné závady.. A snad i řešitelné... Spíš to vidím tak, že když se to neopravuje průběžně, tak je z toho najednou hujda... No chce to zvážit zda něco řešit, nebo to zlikvidovat... Pravdou je, že třeba zakoupené další nenové auto múže mít taktéž nějaké obdobné neduhy...Nefunkční ABS může být třeba jen snímač kola, což není taková položka... Atd...

 

hodnocení

2x

Jestliže cena benzínu rozhodovala o tom, zda můžete autem jezdit, nebo ne, tak na koupi výrazně spolehlivějšího auta pravdopodebně stejně nemáte peníze. Pokud je kastle opravdu zdravá a pokud ten nálezd 100% platí, pak bych do toho ještě investoval. Ale auta chtějí jezdit, ne stát celou zimu venku.

Potíž dnes může být sehnat mechanika, který vám vše opravdu dokáže opravit, to bych se zkusil zeptat podle bydliště třeba na fóru skodahome.cz/...

pro99
hodnocení

Jsou jen lehce orezlé tradiční místa, tedy blatníky a konce prahů, ale žádné díry, tohle bych řekl je nejmenší problém. Karoserie je na pohled opravdu pěkná. STK prošlo v tomto bez problémů, koroze se vůbec neřešila. Nájezd si myslím, že bude reálný, i podle servisní knížky, ve které je poslední záznam ještě v Německu v roce 2015 asi ve 140000 km. Pochybuju o tom, že by někdo u takového auta s takovou cenou měl potřebu stáčet tachometr třeba ze 180, 190 na 159 000, aby to někoho nalákalo. Koupil bych to tehdy, i kdyby to mělo na tachometru 200000. Jinak jsem i v době, kdy jsem nejezdil denně, snažil alespoň 1x týdně pořádně to projet, třeba i 100 km, bohužel stejně nejvíc závad se projevilo právě v té době, kdy se nejezdilo denně.

 

paveldvorak
hodnocení

2x

to je ovce z druhé nebo páté ruky, zřejmě se zanedbaným servisem...takže co se v minulosti zanedbalo, to se časem projeví...

pro99
hodnocení

Auto pochází z Německa a až do roku 2015 mělo poctivě vedenou servisní knížku, takže do té doby mělo poctivý servis a pravděpodobně i jednoho majitele, celých 15 let. Co se dělo těch 5 let, než to kdosi přivezl sem a nabídl k prodeji, je otázkou, v té době bylo asi dost zanedbávané a pravděpodobně někde déle stálo, ale cena tomu odpovídala a nečekal jsem žádný zázrak. I kilometry bych řekl že reálné jsou, když jsem četl servisní knížku. V servisu jsem byl od té doby několikrát, ale bohužel se toho teď rozsypalo více najednou a většinou když se něco stalo tak v době, kdy se s autem moc nejezdilo.

 

mathew
hodnocení

1x

Opravit se to dá, ovšem já bych se na to vykašlal a našel si raději jinou práci a pak koupil pořádné auto a nebo něco jiného pokud auto nepotřebujete.

 

hodnocení

1x
První oktavky byly vyrobené aby jezdily dlouho a najely hodně kilometrů, pokud není koroze tak má smysl ji opravit.
Jako kterékoliv auto je potřeba občas ptojet ato aby se motor prohřál na provozní teplotu, kilometr a půl do obchodního centra nestačí.
Musíte si rozmyslet jestli auto potřebujete a s tím souvisí výdaje.

 

paveldvorak
hodnocení

1x

Tak zámek jsi opravil, ted se podívej na čidlo ABS...z 90 procent stačí vyčistti kroužek, který je pod ním...pokud je špinavý nebo orezlý čidlo nefunguje správně a hlásí ŘJ nesmysly...takže zkotrolovat vyčistit

Lanovod ruční brzdy zkontroluješ vyčistíš promažeš po novém roce a zadní pružiny necháš vyměnit v servisu...a ovce bude dál sloužit:)

 

hodnocení

0x
Díra na peníze. Rovnou na autovrakoviště. Jestli se vám hodí auto 1x týdně, tak taxi bude levnější.

 

hodnocení

0x

Vložka zámku se velice snadno opravuje. Nesudává se ani tapec dveří. Jen se na zárubni povolí torx a pomocí koíče se vytáhne tělo zámku vnější stranou u kliky dveří ven a vymění se ovládací pádlo.

skoda-dily.cz/...

Ale ty jsi ten typ člověka, co jezdí, až se auto rozpadne na kusy a nevadí mu ani rozbité sklo zalepené igelitem.

Na vrakáč.

Doplním video, namažte díly vazelínou a neskládejte to suché.


Je to byl leteckej den, když jsem to dělal poprvé no a samo že i ten tapec jsem sundal, pak jsem šel potupně za sousedem do servisu, že ani ten zámek už nevyndam, s úsměvem mi povolil jeden šroubek a říká, jsem tě teď asi nasr... co?

On se ten šroubek nesmí vyšroubit moc, jinak ten zajišťovací půlměsíc z plechu spadne do dveří a tapec stejně sundáváš. U Fabie dokonce celou stahovačku a zámek, protože jinak nesundáš ten krycí tác (Octa má igelit).

Starší auto má více závad, co s ním dál?
Starší auto má více závad, co s ním dál? #2

 

000
hodnocení

0x

1.6 74kw motorově o.k ale převodovky trpěli na střihání nytu diferencialu tak Vas to v nejbližší době taky potká.Co tam máte teď za závady to jsou prkotiny

Starší auto má více závad, co s ním dál? #3

wow, to jsem nevěděl

Znalec Škodovek toto nevěděl? Vidíš, stále se máš co učit;) Já nejsem Škodomil a toto vím..Ale týkalo se to jen konkrétních typů a ročníků..

 

já dělám hlavně elektro, takže převodovku skoro nerozebírám

paveldvorak

před pár lety, když bylo v SRN "šrotovné" za odevzdání staršího auta při nákupu nového, čeští autíčkáři vozili ze SRN převodovky na 1.6 ovce po paletách...

 

hodnocení

0x
avatar ferax

To jsou většinou banální závady, zapříčiněné provozem vozu bez běžné údržby. Starší vozidlo už tu údržbu dost potřebuje.

 

asd1
hodnocení

0x

Všechno relativně drobnosti za pár stovek až tisíc, ale v servisu tě stáhnou z kůže tak za 30k a budeš rád.. Daj novej altík za desítku apod... Vadná lambda opravdu? Nestabilní volnoběh může být i známka podpálenýho ventilu, podobně i horší start za tepla.. Přirezlý obložení na brzdách je i na nový kotouče, zase svépomocí za pár tisíc servis klidně desítku a pak to skáče..

Pokud na to máš max. 20k, tak jedině svépomoc, a musíš počítat i s tim že můžou přijít další poruchy. A "vrčení podle otáček" může být i dražší věc, ložisko na rozvodech, altík, spojkový ložisko apod., pak to bude za víc..

Pokud to máš na vození ákupu, tak bych to opravil, prodal a pořídil něco výhodnějšího v plně funkčním stavu (Punto 1,2 8V apod. - levný dobrý a opravy za levno..

Škodovácká 1,6 zas tak supr motor neni, moc nejede hodně žere a ráda papá olej. Jsou lepší motory...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]