Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Málo topí na volnoběh

Od: luveja® odpovědí: 11 změna:
Dokáže někdo prosím poradit?U Octavie I 1,6 74 kw jsem měnil radiátor topení (starý a netěsnil). Nyní dlouho trvá nežli auto začne topit,na volnoběh vlažný vzduch,za jízdy jakžtakž ujde.Víčko u expanzní nádoby je nové a originální, vodní pumpa je vloni nová a voda se do expanzky vrací,motor se nepřehřívá.Odvzdušnění se u této motorizace má snad dělat automaticky,ale přesto jsem všechny hadice promačkal.Přívodní a odvodní hadice k radiátoru topení jsou vařicí a nedá se udržet na nich ruka.Neví někdo,kde může být problém? Před výměnou jsem při volnoběhu na ofucích v kabině neudržel ani ruku.Původní radiátor byl originální,nyní druhovýroba EU,nikoliv Čína.Děkuji

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar kornel

píšete že přívodní a odvodní hadice od radiátoru jsou vařící...takže jestli jsou vařící- tak musí být vařící i radiator...otázkou je jestli jste při rozebrání něco neudělal s klapkami v tělese topení takže jestli třeba není něco uavřené...zastavené...

hodnocení

Klapky se při demontáži radiátoru kontrolovaly(u některých se měnil molitan, který je na nich lepený).Ale někde jsem četl, že se má zkusit uvolnit spona na odvodní hadici radiátoru a zavyklat hadicí.Může tam být vzduchová bublina a zasyčí to.Přijde mně to však divné, neboť by hadice musela být studená a to není.

 

paveldvorak
hodnocení

2x

ten radiátor má z výroby záslepky zřejme je před montáží nikdo nevyjmul:-P

hodnocení

...a to jako záslepky kde je přívod a odvod? Protože pokud by to tak bylo,tak by radiátor netopil vůbec.

 

ahoj*
hodnocení

0x

Predevsim sahni na ten radiator, ten by mel byt studeny, jinak bude asi vadny termostat.

Ja u dieselu take neohreju a rucicka je tak na 70-85 uhlovych stupnich podle toho jak jedu (kdyz jedu na spotrebu pod 5L/100) v tomto pocasi.

Saharu teplou nemam

hodnocení

Na radiátor nesáhnu,ten je zabudovaný v topném tělese a to celé je pod palubní deskou.K němu se dá dostat až po demontáži palubovky.Termostat je funkční,teplota motoru je po zahřátí stálých 90st.
ahoj*

Myslel jsem chladic... kdyby lyl vadny termostat, tece horka voda do chladice a motor se nezahreje... pokud chladic neni teply, tak s tim nic neudelas a motor ma malo odoadniho tepla. Typicke u dieselu

anebo resis to, ze topeni na volnobehu ma slaby prutok? Pak je slabe cerpadlo/ucpane topeni...

Ps: pokud ukazuje rucicka 90°C tak t9 u VW koncernu znamena cokoliv mezi 75-105°C a rucicka se nepohne (aby neplasila lidi). Presnou teplotu chladici kapaliny nactes treba pres diagnostiku.

hodnocení

Chladič je studený do doby, nežli se otevře termostat, což v tomto ročním období chvilku trvá.A řeším to, že před výměnou radiátoru topení to topilo po zahřátí na provozní teplotu tak, že se na ofucích nedala udržet ruka(jak za jízdy,tak volnoběh). Nyní to fouká sice teplé,ale ruku tam v pohodě udržím.

hadice se mohou zdát horké, ale na radiátor né tolik, když přes něj funí ledov vzduch.

Vyměň termostat za Wahler, Wernet nebo Gates

zam

Moje zkušenost: před lety mi taky nehřálo topení /u rypadla/ ,radiátor měl přívod i vývod na jedné straně a aby nebyl "zkrat"měla být mezi nimi příčka,ta byla poškozená" ohlá" takže byl " zkrat".Voda nešla přes lamely a netopilo.No snad stačí.

zam, taky možnost a docela pravděpodobná, že tam brdla ta přepážka a voda teče z hadice hned do druhé hadice místo toho, aby vyplachovala radiátor a předávala teplo jemu.*palec2*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]