Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapis kol dle typového listu

Od: vit* odpovědí: 17 změna:

Chci si zapsat aludisky s pneu do TP.Potřebné dokumenty mám.U rozměru pneu které chci zapsat je podmínka že musím prokázat že rychlost a ujetá vzdálenost je v mezích tolerance.Ví někdo kdo to posuzuje nebo jak to mám jako dokázat?Prosím o radu.Děkuji.


Zapis kol dle typového listu

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

paveldvorak
hodnocení

0x

Posuzoval to schalovací orgán, který stanovil uvedené podmínky, které jsou nedílnou součástí typového listu...řešil bych tu první stranu typového listu...tam musí být uvedeno že je to typový list k vozidlu značky - typu - s výkonem - s ES homologací XXXXXXXX...značkakol, design atd...a pak rozměr a kombinace doporučených neumatik...V první části to potvrzuje prodejce, resp. akreditovaný dovozce značky kol, následně se auto přistaví na STK kde další kolonku STK vyplnuje technik typu "K"...poté lze informace zapsat do TP

Technik typu "K" je prosím co? Při standartní prohlídce nebo evidenční prohlídce stačí "běžný" technik, který kontroluje mimo jiné i kola a jejich rozměry a při zápisu(vlastně kontrole) jiných kol dle typového listu už musí být technik typu"k".. Napište mi o tom prosím více.. Ať se něco dozvím.. Zajímá mě to.. Díky..A ta nová nezapsaná kola mám mít v kufru nebo na autě? Při kontrole technikem "k"?
lubosnovak

 

paveldvorak
hodnocení

0x

Kontrolní technik/...

stačí pochopit rozdíl mezi pojmy "technická kontrola"a technická prohlídka", TK provádějí technici typu "K"tedy kontrolní technici, technická kontrola obsahuje mimo jiné posouzení plnění podmínek platné legislativy / EU i té české/...předpokládá tedy znalost legislaltivy ve stanoveném rozsahu...

------------------------------------------------------------

technická prohlídka je kontrola skutečného technického stavu...to zvládá a provádí "obyčejný"technik

Takže některé úkony, kde je nutná širší znalost EU a CZ legislativy je v kompetenci technika typu K...například při jednotlivé výrobě vozidla, při úpravách vozidel - přestavbě atd...

Něco takového jako odpověď jsem předpokládal.Šlo by to prosím zjednodušit i pro blbce jako jsem já? Standartní technik tedy umí dle TP kouknout a porovnat,jestli tam mám disk a pneu v souladu.Ale tentýž technik už neumí anebo nemá pravomoc kouknout zda kola, která tam chci dát a je k nim typový list prokazující, že je tam můžu dát už toto zkontrolovat neumí respektive nesmí-nemůže anebo nemá kvalifikaci, či pravomoc toto zhodnotit? Takhle jsem to myslel..A neodpověděl jste mi,zda kola, která chci zkontrolovat ,abych je mohl zapsat mají při kontrole být na autě anebo mohou být v kufru?
lubosnovak
Musí být již namontovány na autě.
paveldvorak

je to jako v jiných povoláních, kde je k výkonu funkce vyžadována speciální zkouška...co je na tom nepochopitelného? operuje chirurg s příslušnou kvalifikací, homologace kontroluje technik typu "K"

Lubosnovak ..Neberte to jako šťourání,ale tím pádem si ty kola musím nasadit až na parkovišti stanice STK a po kontrole technikem "k" je zase na parkovišti sundat a jet to nechat zapsat do TP a pak je zase namontovat..Anebo tam s nimi přijet na autě,ale na vleku.Dokud nejsou zapsané,tak je to vlastně nezpůsobilé vozidlo..je to tak? Samozřejmě vím, že 99%lidí na nich normálně přijede..
lubosnovak
Ano, je to přesně tak, jak říkáte.

 

vit*
hodnocení

Ano,já přijedu na stk s pneumatikami co jsou schváleny a technik typu K zkontrluje typový list,V typovém listě je psáano že součástí typového listu je číslo ABE a KBA.A právě pod tímto se skrývá posudek TUV, a to musí technik zkontrolovat zdali jsou splněny podmínky použití kol+pneu které jsou na typovém listě.Chtěl jsem dát pneu 205/50 r 17 a tam je ta podmínka 54A o tom rychloměru.Když to bude technik vyžadovat bude dle toho povolovat.Jinak mi to nedalo a volal jsem na STK,telefonicky mi předaly jiného který má ten typ K.Ten mi řekl že by mi to potvrdil ale že si mám zavolat na úřad kde tyto zápisy dělají jestli to budou požadovat nebo ne.Pokud ano musel by jsem na zkušebnu.To je prostě ta papírová mašinerie c ČR.takže na to dlabu a dám pneu 205/45 r17.ty jsou bez podmínek protože vozidlo bylo dodáno na 15 palcových kolech.A ted jsem příšel na paradox a to tento.Přijedu na stk na autě budou ony bezpodmínkové 205/45 17.Dále mám na typovém listě ještě schvaleny jine rozměry pneu.Technik mi potvrdí typový list s těmi všemi rozměry a na úřadě mi je zapíší do Techničáku.Přijedu domů a přehodím na typ 205/50 17 a jeto.Nikdo už nebude pátrat po nějakém rychloměru protože z toho schvalování technikem typu K se nezapisuje žádný protokol.Prostě je to tak že žijeme v Absurdistánu.

;) Tak nějak to vidím taky..
paveldvorak

absurdistán je požadovat aby někdo lhal a potvrdil něco co není...pokud nemáš prachy na předepsané pneu, jezdi na balonových třináctkách, ušetříš si tím podvozek...nebo dej technikovi pětikilo on tam šlehne razítko...prý jsou placeni asi jako servírky...to by mohlo fungovat

 

vit*
hodnocení

Tak tady je zřejmé nepochopení.Rozhodně na větší kola mám a o to mi jde je dostat legálně do techniku právě nechci jezdit na balonových 15 které jsou předepsané.A jinak Typový list je výmysl české.legislativy.Dnes se změna kol posuzuje i dle tzvCoC listů protože větší kola můžou změnit emise.

 

paveldvorak

je to trochu jinak, kdybys měl céócéčko, které je výsledkem ES-schvalovcího procesu celého auta, měl bys ty údaje i v techničáku...Protože výrobce schvaluje vozidlo s konkrétní množinou kol a pneumatik, je jejich výčet v COC konečný. Pokud má být tato množina doplněna o další kola, musí je někdo vyrobit a nezávisle na výrobci vozidla je dodatečně schválit. Pokud jsou schváena v ČR, bude k nim schvalovací rozhodnutí Ministerstva dopravy ČR. Pokud je scvhaloval cizí orgánm, napříkald SRN spolkový úřad pro dopravu / KBA/, postupy práce s tímo cizím schválením upravilo MDCR / viz výše uvedený odkaz/. Mimo jiné i k tomu to ministerstvo máme.Někdo ten stát musí řídit.:-P

 

vit*
hodnocení

No však ano.Asi právě proto ten důkaz rxchloměru požadují protože ty pneu 205/50 r17 povolují právě s touto podmínkou.Koupil jsem tedy 205/45 r17 ty jsou povoleny bez podmínek jelikož seriově mám 15.Já mám ke všemu origo papíry Typový list včetně těch podmínek TUv v českém jazyce origo od prodejce.Po novém roce to přezuji a dám vědět jak sem dopadl na STK s technikem typu K a dopsáním pneu na uřadě.Nebude problém s těmi 205/45 17.Problém by byl s těmi205/50 r17 kvůli tomu rychloměru a tomu se chci vyhnout abych musel jen kvůli tomu na nějakou zkušennu a zas cálovat.Vím že spousta rřidičů to neřeší a jezdí na čem se dá.Ale já chci mít vše v pořádku co budu na auťě používat.
paveldvorak

Pokud chybí typový list, příslušný posudek vystaví nejrychleji a nejlevněji technická zkušebna TZV

( www.technicka-zkusebna.cz ) Pak ještě existuje TUV a DEKRA.

v TZV to letos vyšlo na 2500,- Kč s DPH:

vit*
hodnocení

Slíbil jsem finální řešení.Disky plus pneu zapsány do velkáho techničáku ve všech rozměrech co byly na typovém listu.Kontrola technikem typu K proběhla na STK.Cena 600 +50 kč na úřadě.Vše tedy ok jen ty prachy a čas v kelu.Děkuji všem za příspěvky rady.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]