Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

JTD EGR - zaslepení, vliv na ohřev motoru

Od: jarin* odpovědí: 2 změna:

Zdravím vás,

mám dva dotazy, které spolu souvisí, protože se týkají EGR ventilu u JTD 85 kw. Mám jej nefunkční a proto jsem ho zaslepil. Zaslepil jsem ho na dvou místech, zespodu u výměníku a pak na fotce na červeně označeném místě. Vše ok, chybu to nehlásí. Ale napadlo mě, jestli by nebylo lepší tu záslepku přesunout a zaslepit to u škrtící klapky, na fotce označené zeleně. Může se to nějak projevit na výkonu? Mám full záslepky, bez žádných dírek na ošálení jednotky. Příjde mi, že to málo táhne a není tam ten turbo efekt odspodu, výkon tam jakoby je, to ano, ale příjde mi spíš jako atmosféra. Škrítíc klapku jsem samozřejmě čistil.

Druhý problém, který s tím možná trochu souvisí je doba ohřevu motoru a topení. Poslední dva měsíce denně jezdím se 159tkou JTD 88kw, která nemá EGR ani DPF off. A příjde mi, že motor se zahřeje skoro stejně rychle jako u benzinového auta a hlavně topí prakticky okamžitě. Ještě než se posune ručička teploty tak už začíná topit a na 60C už topí příjemně. Ale co jsem vyčetl v manuálu, tak u automatických dvouzonových klimatizacích je pravděpodobně přídavné topení.

Já svoji 147 se zaslepeným EGR zahřeju v zimě tak za 8km, což si řeknete, že je normální. Ale musím mít vypnuté topení a do té doby mrznout. Mám manuální klimu. Zatím jsem nezkoušel za jak rychle by se ohřál motor kdybych normálně topil ale předpokládám, že by to trvalo jednou tolik. Termostat jsem měnil před 5 lety a 45 tisíci km, předpokládám že je ok, stabilně drží 90 a i když vjedu do kolony tak teplotu drží. EGR má prý vliv na ohřev motoru a neměl by být moc velký.

Už mě napadlo sehnat třeba jetej funkční EGR a zkusit ho vyměnit, jak moc velký vliv by to mělo na výkon a případně na ohřev motoru. Ale EGR údajně pracuje hlavně při studeném motoru a nizkých otáčkách. A hlavně pak čistit ten bordel a samotnej EGR když se zanesením sám přestane fungovat správně se mi nechce, takže za mě spíš převládají negativa.

Až s autem pojedu, tak schválně zkusím pustit topení, podle mě začne topit při 60-70 stupních, ale je otázka za jak dlouho se ohřeje motor na 90. Osobně chci mít motor co nejrychleji zahřátý, protože samozřejmě pozoruju, že za studena si víc pápne. Ale spotřeba je asi ok, dle palubáku mám v létě 5.6 a teď v zimě 5.8 na 100.

Díky


JTD EGR - zaslepení, vliv na ohřev motoru

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Můj názor ! Zřejmě na AR 147 konstruktéří lépe nebo hůře? prostě jinak oproti AR 159 vyřešili teplné hospodářství motoru a proto trvá déle než začne topit. Ono záleží na tom kterém motoru -synovo 1,6HDi 90 s manuální klímou topí o něco dříve než moje 2,0HDi90 s automatickou klimatizací . Je to logické větší masa železa=déle trvá než začne předávat teplo do výměníku. JInak třeba na F125p 1300 jsem po ujetí necelého kilometru měl teplotu (na budíku) 60°c kdežto na P405 1,9d to trvalo hooodně dlouho než topil . Tolik asi k topení. Zaslepení EGR ventilu a absence DPF filru v tepelném hospodářství motoru asi hraje stejnou roli jako červená nebo žlutá barva kastle! Ale počkejte až se vysloví někdo zkušenější-třeba Vám to potvrdí , nevím!

Oosobně spíše než takové jalové bádání, zjistil bych jak skutečně funguje-hadice termostat -chladič musí být studená a pak skokově narůst teplota za studené na skoro horkou-pokud je toto OK neřešte! Ještě tak zjisit jak fouká z průduchů topení zda-li jen studený nabo po důkladném zahřátí motori i hrký vzduch-toto může mět příčinu ve vadných klapkách topení .

 

hodnocení

0x

Za 147 nemohu mluvit, tu jsem nemel, pouze 159 8V bez uprav.

1. pridavne topeni bylo za priplatek, nebylo to podminkou pri dvouzonove klime.

2. Budik teploty u 159 (oproti 156 a mozna i 147) lze. 50 je cca 50 (do te doby automat nepusti na maximum, ale pri manualnim prepnuti uz muze jit vlazny vzduch). Pote teplota na budiku leze rychleji nez je realna teplota motoru. 80°na budiku je cca 70 na motoru. 90 na budiku je pak uz vse v rozmezi 80-100 (to je provozni teplota motoru).

3. Co se tyka ohrivani tak do tech 5km uz auto vzdy topilo, ale nebylo dostatecne ohrate pokud jsem to nechal na automat, to chtelo dalsich 5km minimalne (ale nesmeli byt velke mrazy)

A ted ke 147. EGR kupovat nemusis, jde velmi snadno vycistit tak ze bude uplne novy. Staci vrtacka, kvalitni cistic motoru a smirgl na zabrouseni rzi tady je navod jak ho rozebrat mediafire.com/... (fotky jsou z 16V/2.4 ale postup je stejny)

delal jsem to i na sve 159 (byl uplne plny ze se nehnul) a fungoval dalsich 200tis km dokud auto neslo pryc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]