Zdravím Vás, mám dotaz kupuji nový vůz a rozhoduji se mezi octavií 3 generace 1,5 TSI 110kw a 2 TDI 110 kw. Rok 2016. 120 tis najeto. Ceny automobilů stejné. Jezdím autem do práce cca 3 km (auto v práci potřebuji jako zálohu)3x v týdnu mezi tím v týdnu 3x 80 km ročně cca 10 tis km. Obě auta mají nezávislé topení které budu v zimě využívat parkuji venku. Někdo říká TDI ne druhý že krátké trasy TDI už nevadí. Děkuji předem za odpovědi
Oba motory mají turbo, přímý vstřik a filtr pevných částic. Krátké trasy nejsou dobré ani pro jednu z možností. Podstatné je, že to nebude jezdit JEN krátké trasy. Berte to, co je vám bližší. Já bych šel asi do nafty.
Nafta na krátké trasy, bez častějšího projetí na trase dlouhé, má problém s filtrem pevných částic. Nedochází k jeho "vypálení" a regeneraci a případná oprava a výměna je pak poměrně drahá.
Za sebe vždycky benzín, a všichni, co si nechali poradit si teď chrochtají. Jedná se i o vnitřní konstrukci motoru, ne jen o to, že tam teče jiné palivo. Dávno není pravda, že benzín žere více (leda byste na to šlapal jako pes). Mám starý vůz Hyundai i30 2014? Teď nevím přesně rok v. z hlavy, v benzínu 1,6. S lehkou nohou jezdím za 5,7, když na ní brutálně šlapu tak za 7,2, 7,6 strop. Nechápu, kde někdo bere spotřebu 9 apod. To jede po dálnici na trojku v omezovači celou cestu 50 km, zapnutou klimatizaci+topení+kávovar a trouba s kuřetem v kufru . . S benzínem neřešíte, kolik je venku zrovna stupňů. Benzín voní , nejzásadnější výhoda . Oproti dieselům levnější opravy. Mohu posoudit, událost s motorem přímo v rodině a nesčetně u kamarádů dieseláků. Často částky za opravu o 100% vyšší, než u benzínů. Tedy když už se benzín porouchá. 50% poruchovost oproti dieselům, co se ojetin týče. Tohle jsou mnohaleté zkušenosti a realita. Ať si kdo chce co chce říká.
1) S benzínem neřešíte, kolik je venku zrovna stupňů.2) Benzín voní , nejzásadnější výhoda . 3)Oproti dieselům levnější opravy.
1) S naftou také neřeším kolik je venku -° . Naopak nafta osobně u několika různých motorů vyzkoumáno že nafta naopak startuje lépe. Asi mám lepší auta a to i přesto,že mají nalítáno mraky kilometrů.
2 ) Dnes již benzín nevoní . Poslední voněl ještě starý super 95 nebo speciál 91, od té doby co se postupně přešlo na bezolovnatou N95 tak smrdí taky-žádná výhoda.
3) Už několikráte jsem se různých osob, tvrdících totéž co vy ptal : V čem jsou opravy dieselů levnější? za posledních cca 20? roků jsem na to od těchto osob odpo NEDOSTAL
Benzín i nafta mají filtr pevných částic, DPF, GPF. Nafta je nevhodná na krátké trasy,platilo před 20 lety. V tomto případě bych šel do nafty, pojede lépe, menší spotřeba, motor vydrží více jako benzín.
několikrát tu zazněla informace, že 1,5tsi 2016 má DPF filtr...nemá!... TSI motory mají DPF filtry až někdy od 2019 bo kdy...tyhle starší nemají a to je taky jede z hlavních důvodů (mimo jiné) proč jsou tyto motory tak oblíbené a žádané...jsou to téměř bezproblémové a bezúdržbové motory... za předpokladu, že u te 1,5tsi vyřešily ty problémy s těma studenýma startama co byly ze začátku produkce
Děkuji všem, vybral jsem naftu a vyhrálo to, že za ní mohu dát na tažné 2 tuny. Budu se snažit naftový motor šetřit na krátké trasy předehřívačem wabesto. Tak, snad to bude dobrá volba, Časem pak napíšu po pár měsících sem zprávu určitě nenechám vlákno mrtvé, určitě pomůže i dalším uživatelům.
ahoj*
Tim leda tak zlikvidujes baterku, po 2 letech bude KO
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.