Nejste přihlášen/a.
může ROZBÍHAVOST-SBÍHAVOST sjíždět vnitřní hranu pneu?
To znamená, když se podívváme na auto zepředu, tak kola nejsou do áčka, ale celou plochou na silnici, ale je špatně nastavená sbíhavost-rozbíhavost.
Dokáže mi někdo vysvětlit, jak je možný, když nejsou kola do áčka, tak špatná sbíhavost-rozbíhavost sjíždí vnitřní stranu pneumatiky?
Tady tvrdí toto:
2. Sbíhavost kol
Sbíhavost kol se určuje při pohledu na vozidlo z ptačí perspektivy. Rozlišuje se, zda máte přední kola do "V” = rozbíhavost, nebo do "A” = sbíhavost. Při sbíhavosti je vozidlo nedotáčivé a pneumatika se více sjíždí na vnější straně. Pokud vaše auto "trpí rozbíhavostí”, vozidlo se přetáčí a pneumatiky se více sjíždějí z vnitřní strany.
Pokud jsou kola do Á nebo taky se říká štaflí= to je ODKLON. Měří se od svislé osy . Je vidět (pokud je velký odklon) zepředu nebo zezadu auta (klasicky starší auta PSA např p106-Saxo; 306-ZX... vzniká vůle díky přetěžovaní auta v uložení ramen a kola jsou do Á, nebio díky konstrukci z. úhlové nápravy od Spartaků po š-105a 120). Sbíhavost je pak něco jiného kola ve směru jízdy do šípu= sbíhavost a opačně pak rozbíhavost. Obojí je stanoveno konstrukcí a pokud je toto seřízeno správně, pak se pneu sjíždí normálně.
Vysvětlit to jde velice jednoduše a triviálně. Když se kola budou rozbíhat, znamená to, že každé míří od osy vozu. Takže když se auto pohybuje, každé kolo se snaží ,,vyjet ven z auta´´ což pochopitelně nemůže, jelikož je fixováno k nápravě. Takže to kompenzuje pneumatika svou deformací - hrne se jakoby ven z auta a proto se poměrně rychle ojedou vnitřní hrany pneumatiky.
Pokud se kola příliš sbíhají je situace přesně opačná - kola míří ke středu auta, takže guma se hrne jakoby pod auto, tudíž se opotřebí zejména vnější hrana
Stanovit příčinu opotřebování zejeména rejdových pneumatik, neni příliš jednoduché.
Pokusím se objasnit které nastavitelné prvky řízení mohou na to mít vliv. Samotná sbíhavost (rozbíhavost), pokud je správně seřízena asi ne. Tento prvek nastavení má za úkol kompenzovat odklon kol. Kolo odkloněné od svislé roviny (nakloněné kolo) má tendenci se pohybovat při odvalování v oblouku ve směru jeho naklonění. A právě sbíhavost (rozbíhavost) má za úkol toto odvalování kola do strany mimo přímý pohyb vozidla, eliminovat. Sbíhavost (rozbíhavost) , pokud je nesprávně nastavena v každém případě má vliv na opotředování rejdových kol vozidla v závisloti na odklonu (příklonu) rejdových kol. Na opotřebení vnější či vnitřní části pneumatiky.
Odklon kola má několik důvodů k jeho nastavení,(zpravidla je pevně nastaven z výroby), nelze jej měnit bez demontáže. Jaké jsou důvody k odklonu rejdových kol. 1.Rejdové kolo při natáčení do rejdu neklade takový odpor jelikož se pohybuje na menším poloněru otáčení kola do rejdu. Potřebná síla na volantu řízení se zmenší. 2. Kolo má tendenci při zatížení hmotností vozidla se nasouvat na čep kola, čímž snižuje namáhání zajišťující matice kola na čepu. ( Je mylné se domnívat, že tyto prvky řízení ovlivňujíí vracení se řízení do přímého směru. Tuto funkci plní příklon rejdového čepu)
Zvýšené opotřebování pneumatik může ovlivňova několik dalších příčin . Napříkla huštění pneumatik .Přehuštěná pneumatika se opotřebovává více ve středu jejího běhounu a naopkak pneumatika podhuštěná se více opořebovává na okrajích jeho běhounu. Toto moje vyjádření by mělo přispět k orientaci při řešení problémů, opotřebovávání pneumatik.
Zdravím motoristy -miro
a co vůle v převodce řízení, může to taky způsobovat vnitřní sjíždění hran pneumatik?
Ano,bavíme se o přední hnané nápravě.
za další je pravda, že silentbloky ramen nejsou v nejlepší kondici, takže možná tohle.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.